25. Get Back Home

1.1K 85 2
                                    

-SKIP-

Cuti sekolah dah di penghujungnya . Kami akan balik ke rumah pada awal-awal pagi . Di dalam kereta ..

"Bosan .." Kata ku .

Sehun yang sedang memandu mengerling ke arah ku . Dia tersenyum .

"Sleep then . Selalunya kau akan tidur bila dalam kereta . Kenapa tak nak tidur pulak sekarang ?" Sehun memandang ke arah ku sekejap .

"Entah . Tak rasa mengantuk pun . Now aku tak tahu nak buat apa .." Aku mengeluh .

"Cuba menyanyi or doing something fun ." Sehun memberi cadangan .

"Iye lah ! Kenapa lah tak terfikir tadi ..?" Aku mengeluarkan cell phone dari handbag .

Beberapa saat kemudian lagu [One Of These Nights] by Red Velvet berkumandang . Aku hanya ikut menyanyi dengan perlahan . Selepas tu lagu [Remember That] by BTOB ! Aku menyanyi dengan penuh perasaan . Lagu tu memang sweet .

Music Player memainkan lagu terbaru daripada VIXX iaitu [Dynamite] . Aku menjadi excited . Sehun tergelak melihat perangai ku .

"Dynamite ! Oneulman na jogeum ukhalge oh . Dynamite ! michyeo , nalddwieo , eojilleo , shake it down ! Dynamite ! On sesangeul eopeoseorado girl . Jebal oneul neon nareul tteonagaji ma ." Sehun juga turut menyanyi .

Aku memandang dia dengan pelik .

"Kau tahu ?" Soalku .

Sehun mengangguk .

"Okay ." Aku kembali memandang cell phone ku .

Jari ku menekan lagu [April 19th] by Apink . Aku pernah melihat video concert Pink Paradise sewaktu mereka menyanyikan lagu ni . Memang terharu Panda apabila mendengar lagu ni !!

"My love tto sijakiya uriga hamkke hal sigan . Ije do boyeojulge badeun sarangboda do . Jigeumeun himdeulgo jogeum bujokhaedo gwaenchana . Neoui geu ttaseuhan maeumman isseulmyeon chungbunhae geugomyeon dwae~" Nyanyi ku .

Lama-kelamaan aku terlena juga .

-SKIP-

Aku tersedar .

"Aik ? Macam mana aku boleh ada kat dalam bilik ni ? Bukan aku tidur kat dalam kereta ke tadi ?" Tertanya-tanya .

Aku memandang sekeliling . Bilik aku .

"Bila sampai ? Kenapa Sehun tak kejutkan aku ..?" Tanya ku lagi .

Aku turun ke dapur . Omma sedang menyediakan lunch . Aku memeluk omma dari belakang .

"Omo ! Omo !" Omma terkejut .

"Omma ! Bogosipeoyo .." Kata ku .

"Hmm .. Seronok duduk kat villa dengan Sehun ?" Soal omma setelah aku merungkaikan pelukan .

"Tak langsung !" Aku menarik muka masam .

"Iye ke ..? Apa yang korang buat ?" Soal omma lagi .

"There were lots . And the most are he doing his things and I'm doing my things . Both are happy !" Sengih .

Omma mencubit lengan ku .

"Ouch ! Omma .. sakit lah .." Aku menggosok tempat yang dicubit tadi .

"Lusa oppa kamu balik . Omma nak Eun Na dengan Sehun pergi jemput dia ." Kata omma .

Aku memandang ke arah omma .

"Jinjjayo ?! Yong Hwa oppa nak balik sini ?!!" Aku terkejut .

"Iye lah . Dia dah tamat study kan .. Nak buat apa duduk kat New York tu lagi ? Baik balik bekerja dengan appa ."

Aku tersenyum lebar .

"Yeahh !! Rindu kat oppa !" Excited sampai melompat-lompat .

"Flight dia sampai petang so lepas balik sekolah terus pergi airport tau !"

"Ne omma !"

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now