-SKIP-
-EUN NA POV'S-
"Yehet ! Dah tak demam ." Aku melompat dengan cerianya .
"Alahh .. Dah tak boleh ugut kau untuk makan ubat ." Sehun mencebik .
Aku tersenyum .
"I'm free ! From medicines and your kisses ." Jari telunjuk ku dihalakan ke arah muka Sehun .
Sehun menggeleng .
"No you're not . You can't escape from me ." Kata Sehun .
Bulu roma ku menegak .
"Okay .. Not from you but at least from those medicines ." Kataku dengan perlahan .
-SKIP-
"Good morning , omma .. Appa ." Kataku dengan ceria sewaktu di dining room .
"Oh . Morning , sweetheart ." Balas appa .
"Hmm .. Dah sihat lah tu . Kalau tak mesti senyap je ." Ujar omma .
Aku hanya sengih .
"Sehun .. uncle ingat nak bagi kamu ni ." Appa menghulurkan segugus kunci apa pun aku tak tahu kepada Sehun .
"Kunci apa ni uncle ?" Soal Sehun selepas menyambut huluran appa .
"Macam kenal je kunci tu .." Ujarku .
"Ni kunci villa keluarga kita ." Jelas appa .
Aku terlopong .
"Kenapa appa bagi kunci villa tu kat Sehun ?" Soalku .
"Appa kesian tengok kamu berdua duduk terperap dalam rumah sepanjang cuti sekolah ni . Apa kata korang pergi bercuti kat villa tu . Udara kat sana tenang dan segar . Lagipun , appa kena bawa omma ke Perancis atas urusan kerja ." Kata appa lagi .
"But .. perlu ke bawa omma sekali ?" Soalku dengan rasa tidak kepuasan hati .
"Of course ! Sapa nak temankan appa kat Perancis tu nanti ? Ke kamu nak omma baru ?" Soal appa .
Omma dah menjeling appa dengan tajam . Appa tergelak . Tangan omma dicapainya lalu diusap dengan lembut .
"Saya main-main je lah .. Jangan serius sangat ." Ujar appa .
Omma tersenyum .
"Okay . Appa dengan omma nak kena pergi sekarang ni . Kalau tak , tertinggal flight pulak . Annyeong . Take care ." Ujar appa .
Pintu utama ditutup . Tinggal lah aku dengan Sehun berduaan . Sehun memandang ke arah ku . Keningnya diangkatkan sebelah .
"So .. now what are we going to do ?" Soalnya .
"I don't know . Packing maybe ." Jus oren diteguk dengan perlahan .
"Bila nak pergi ? Sekarang ke ?" Soalnya lagi .
"Up to you . You're going to drive to the villa , okay .. Not me ." Aku bangun dan menuju ke dapur .
Seketika kemudian Sehun muncul di dapur .
"Okay . We're going to that villa in 2 hours from now . Let's packing our luggage ." Sehun menarik tanganku setelah aku selesai membasuh pinggan .
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
Random++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...