28. Wedding Dresses

1.3K 72 2
                                    

-SKIP-

"Omma .." Panggil ku .

Semua memandang ke arah ku . Semua terpaku . Krik .. krik .. Krik .. krik .. Tiba-tiba Yong Hwa oppa menepuk tangannya . Eun Na pakai dress yang dalam gambar .

"Dongsaeng ah ! You look .. deadly pretty !!" Menjerit kecil .

Aku menjeling tajam ke arah oppa . Dia tersengih .

"Betul cakap Yong Hwa tu . Kamu nampak berseri bila pakai dress ni ." Kata auntie Eum Jung .

Dalam hati , aku dah kembang setaman dengan pujian daripada auntie Eum Jung . Aku melihat reaksi omma . Omma hanya diam dan mengangguk dengan kata-kata auntie Eum Jung .

"Okay ke dress ni ?" Soal ku .

Omma dan auntie Eum Jung berbisik-bisik . Yong Hwa oppa hanya melekat dengan cell phone nya . Lepas tu , dia asyik tukar-tukar posisi duduk . Pelik aku tengok dia .

"Hmm .. Apa kata Eun Na try pakai yang satu lagi ? Maybe yang tu lagi okay ." Cadang omma .

Lepas menukar dress , sekali lagi aku menjadi model wedding dress . Aku pelik melihat oppa asyik tersenyum sambil melihat screen cell phone . Aku biarkan dia dulu . Yang penting sekarang ni ialah opinion omma dengan auntie about this dress .

 Yang penting sekarang ni ialah opinion omma dengan auntie about this dress

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Dress number 2)

"Eun Na ah .. You look so elegant ." Pujian tu membuatkan aku tergelak kecil .

"Tapi yang tadi lagi okay kan ..? Yang ni sexy sangat ." Auntie memberi pendapat .

"Geureomyo , Eum Jung ah . Kita beli yang tadi lah . Kan Eun Na ?" Omma memandang ke arah ku .

"Haah . Eun Na lebih suka yang tadi daripada yang ni ." Balas ku .

"Johayo . We going to buy the previous dress that she wore just now ." Auntie bercakap dengan pemilik butik .

"Ne . Jakkamanyo ."

Setelah siap menukar baju , kami ke bahagian pengantin yang lain seperti veils , high heels , tiaras or head accessories dan banyak lagi . Aku rasa excited tetapi dalam masa yang sama takut .

Selepas penat membeli-belah , kami memutuskan untuk lunch di sebuah restaurant . Auntie ke toilet . Aku menjeling oppa di sebelah . Dah macam orang tak siuman aku tengok dia ni . Asyik senyum seorang diri je dari tadi .

"Oppa !" Aku memukul lengannya .

"Eo . Wae ?" Oppa memandang ke arah ku . Cell phone nya segera disorok daripada ku .

I smell something fishy here .

"Apa oppa buat ? Asyik melekat je dengan cell phone tu ." Aku merenung dia . Tajam .

Oppa menjadi tak tentu arah .

"Ma .. mana ada . Op .. oppa tak buat apa-apa lah ." Gagap .

"Jinjjaeyo ? Oppa . Oppa tak tipu Eun Na kan ..?" Jelingan ku membuatkan oppa semakin gelabah .

Tiba-tiba oppa tundukkan kepala .

"Mianhaeyo dongsaeng ah .. Oppa jinjja mianhae ."

"Ya .. what's going on ? Are you lie to me ? Malhaejwo .. Oppa !" Tangan ku menggoncang lengan oppa .

Dia mengeluarkan cell phone nya . He shows some pictures . Aku terkesima .

"Oppaaaaaa !!!!" Aku terjerit kecil . Nasib baik masa tu orang tak ramai di dalam restaurant tu .

"Mianhae ." Dia sengih .

"Oppa tak hantar kat sesiapa kan ..?" Aku meneliti setiap gambar yang diambil oleh oppa secara senyap tadi . Cantik . Pandai oppa ambil gambar .

"Sorry again , Eun Na ah .."

"What ? You did ?! To who ?"

"Sehun ." Aku terlopong .

Memang nak kena betul lah dia ni !!! Aku mengamuk di dalam hati . Oppa hanya tersengih apabila melihat reaksi ku . Kalau boleh , dah lama aku mengamuk macam gorila betina mati anak tahu tak ?!! Makanan sampai dan auntie pun sudah kembali . Kami menjamah makanan sebelum pulang .

Malam tu .. Cell phone ku berdering . Aku menjawab .

"Yeoboseyo ?"

"Yeoboseyo .. Eun Na ah ." Orang tu menjawab . Namja .

Aku memandang ke arah screen cell phone . Unknown number .

"Yes . It's me . But do I know you ?" Soalku .

"Ya .. It's me . Your fiancé !" Orang tu tergelak .

Fiancé ..? Sehun ?! Mana dia dapat number aku ?!! Aku mula berasa tidak puas hati .

"Ya ! Macam mana kau dapat number aku ?!"Aku memarahinya .

"Wowowowo .. Relax . Aku ambik dari cell phone kau lah ."

"Ahh ! Whatever . Kau nak apa ?" Still ada nada marah .

"Nothing . I'm just missing my future wife ." So sweet !

"Eeew . I didn't missed you ! Buang masa je .." Aku mencebik .

"Cakap lah macam tu . Jadi kat diri sendiri baru tahu ! Anyway .. Esok kita keluar , nak ?" Ajak Sehun .

"Pergi mana ?"

"Dating lah !" Selamba .

"Eee .. Tak nak lah ." Tolak mentah-mentah .

"No objection ! Esok aku ambik kau . Good night and sweet dream , my angel ." Sehun menamatkan panggilan .

Aku memandang ke arah skrin cell phone .

"Ish ! Dia ni .." Aku sambung menyumpah dalam hati . Tak sanggup nak cakap sebab memang keluar macam-macam perkataan .

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now