-SKIP-
Suatu malam , omma memasuki ke dalam bilik ku .
"Eun Na ah .." Omma duduk di sisi katil .
"Ne , omma ." Aku meletakkan Kenit di sebelah .
Tangan omma membelai rambut ku .
"Go get beauty sleep . Tomorrow is your big day . I want my only daughter look very beautiful tomorrow ." Kata omma .
"Big day ? What will happen tomorrow , omma ?" Blur plus confuse .
"Tomorrow is your wedding ."
"What ?! I'm going to marry tomorrow ?!!" Terlopong .
Omma mengangguk .
"Omma .. It's too fast . I'm still young and I'm still a student ." Memeluk tubuh .
"Yes you are . But you're going to graduate early in May . And it's 2 month from now . So , it is fault to be married in this age ? Omma tak nak kamu nanti jadi macam oppa kamu tu . Tengok sampai sekarang . Tak ada sesiapa nak dekat oppa kamu tu ." Omma mula membebel .
Kenapa tak cakap yang omma nak Eun Na kahwin dengan si Sehun tu je ..? Tak payah nak masukkan orang lain dalam hal ni , omma . Aku berkata-kata dalam hati . Sabar je lah dengan perangai omma aku ni .
"Dah . Tidur awal . Esok jangan bangun lambat !" Pesan omma sebelum menutup lampu dan pintu .
"Ne , omma !" Jawabku .
Pagi tu . Aku sudah siap mandi . Mata ku merenung wedding dress yang tergantung di pintu almari . Aku menunggu mak andam a.k.a best friend sendiri , Jung Eunji datang menabur khidmatnya ke atas diri ku .
Pintu dibuka . Aku memandang orang itu .
"Mianhae , Eun Na ah . Aku terlupa kau jadi bride hari ni ." Sengih Eunji .
"Hmm . Palli hae . Nanti membebel pulak omma aku tu ." Aku duduk di hadapan cermin .
30 minutes later . Wajah ku sudah siap di solek dengan simple and innocent look . Aku merenung ke dalam cermin .
"Eunji ah ! Kau ni memang pandai make up lah ! I like your work ." Aku memuji hasil tangan Eunji .
"Alah .. Biasa je . Ni make up yang paling simple and innocent . Sesuai sangat dengan kau . Kau ni natural beauty tapi kalau tambah make up sikit .. makin tambah cantik ! Elok sangat kalau kau jadi model ." Tangan Eunji menyentuh rambut ku pulak .
"Aish .. Kembang pulak aku dengar ." Sengih .
Kami berdua tergelak .
"Okay .. Now , pergi tukar baju . Tak sabar nak tengok kawan aku pakai wedding dress !" Excited .
"Okay !"
10 minutes later . Aku keluar dari bilik air dengan sehelai gaun putih tersarung di badan .
"Eunji ah .." Panggil ku .
Eunji memandang . Matanya tidak berkelip .
"Oh . My . God !! Park Eun Na ah !! You look so pretty ! Like an angel . Wahh .. How lucky Sehun got you as his wife . Ahh !! (screaming)" Over excited .
"Hey .. hey . Cool down . Slow down your voice . People out there can hear you ." Kata ku .
"Sorry . I'm too excited . Wahh .. Mesti Sehun tergamam kan bila tengok kau nanti ." Wink .
"Eeew ! Dirty mind . Sapa ajar kau fikir benda-benda byuntae ni ?!" Mencekak pinggang .
"Hehehe .." Tersengih .
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
Random++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...