6. Alone With Him

1.7K 105 0
                                    

-SKIP-

Aku terasa sinaran matahari pagi memancar melalui tingkap bilikku ke sebahagian muka ku . Aku bangun . Mata ku terpandang ke arah jam di dinding .

"8 pagi ?! Oh my god ..! Aku dah lambat !!" Jeritku .

Kelam-kabut aku bangun dari katil . Kenit yang tidur di kaki ku tercampak ke lantai akibat aku tertendang dia . Tiba-tiba pintu bilik dikuak . Sehun muncul dengan dulang yang berisi sepinggan pancake yang dah dituang maple syrup di atasnya dan segelas susu segar .

"Kau nak pergi mana ? Dengan kelam-kabutnya .." Soal Sehun . Dulang tu diletakkan di atas meja yang terletak di sebelah katil .

"Mandi lah . Nanti lambat pergi sekolah ." Jawabku .

Aku terus mencapai uniform sekolah dan tuala mandi . Baru nak melangkah ke dalam bilik air , Sehun dah menahan .

"Hari ni cuti la .. Kita cuti 3 minggu ." Jelas Sehun .

" Mworagu ?" Aku terkebil-kebil .

" Sekolah tutup lah , sayang .. Lepas 3 minggu baru buka balik ." Sehun mencubit pipiku dengan lembut .

Aku terkedu kerana dia panggil aku 'sayang' . Awkward .. Aku tak tahu nak buat apa . Aku letakkan uniform sekolah ke tempat asalnya dan mengambil baju harian . Aku melangkah ke bilik air .

"Nak buat apa pulak tu ?" Soal Sehun . Dia duduk di birai katil sambil merenung ke wajahku .

"Mandi lah .. Takkan nak masak pulak ." Jawabku .

"Tak payah lah mandi . Dah wangi dah ." Kata Sehun . Dia mengenyitkan sebelah matanya ke arah ku .

"Eee .. Suka hati aku lah !" Aku terus masuk ke dalam bilik air .

"Nak join .." Sehun dah masuk ke dalam bilik air .

Aku menjeling ke arahnya . Lengannya aku tarik supaya keluar dari situ . Sehun tergelak-gelak melihat aku bersungguh-sungguh menghalaunya . Akhirnya dia keluar jugak .

Setelah selesai , aku keluar dengan berpakaian lengkap . Aku nampak Sehun sedang bermain dengan cell phonenya . Aku merapati Kenit yang sedang setia duduk di atas riba Sehun . Aik ? Manja pulak Kenit dengan Sehun ni .. Selalunya buat tak kisah je dengan orang asing .

"Kenit ~ (mengangkat Kenit dan mendukungnya seperti baby) Jom makan ." Kataku .

Aku memberi Kenit makan di tempatnya . Sehun hanya memerhati tingkah laku ku . Selepas tu , Sehun pulak menarik tanganku ke katil .

"Now , it's time to you to eat your breakfast ." Katanya .

Dia menyuap secebis pancake ke mulutku .

"Ahh ~" Dia menyuruh aku membuka mulut .

"Tak apa . Aku boleh makan dengan sendiri ." Aku cuba mengambil garpu di tangannya namun gagal . Dia tetap berkeras nak menyuap ku makan .

Aku mengalah . Dia tersenyum manis bila aku makan hasil suapannya .

-SKIP-

Aku turun ke bawah diikuti oleh Sehun .

"Mana omma dengan appa ?" Soalku .

"Ohh .. Diorang keluar . Malam nanti baru diorang balik ." Jelas Sehun .

"Hmm . Nak buat apa , ya ?" Soalku pada diri sendiri .

Sehun senyum dengan lebar . Aku memandangnya dengan pelik .

"Waeyo ?" Soalku .

"Kita dating nak ?" Matanya bersinar-sinar .

"Mworagu ? Ya .. sirheo !" Bantahku dengan serta-merta .

"Alahh .. Kita dating kat kawasan sini je . Tak pergi jauh pun ."

"Sirheo ." Aku tetap membantah .

"Kalau macam tu .." Sehun merapatiku .

I have no idea what he will do to me right now . Tiba-tiba dia memeluk pinggangku dan menarikku supaya dekat dengannya . Dia mengelus pipiku .

"Kita dating dalam rumah je lah . Bukan orang nampak pun apa yang kita buat ." Katanya dengan lembut .

Aku dah gelabah . Tanganku cuba menolak badannya supaya menjauhi aku . Muka aku sudah membahang .

"Tak .. tak nak ." Kataku sambil menundukkan kepala daripada terus memandang ke arahnya .

This is insane .. Totally insane ! Omma .. please save me from this pervert boy . I don't want to stay with him alone in this house !!

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now