-SKIP-
Mata ku terpaku pada TV . Langsung tak kisah pasal orang lain yang wujud dalam rumah ni . Kenit si kucing gemuk dah keluar merayau-rayau mencari kawan . Namja tu pulak .. entah apa dia buat kat dapur . Aku asyik terdengar bunyi senduk mengacau . Mungkin dia tengah memasak untuk lunch kami .
"Biarkan lah dia .." Kata ku pada diri sendiri .
Setengah jam kemudian ,
"Jagiya .. come here ." Panggil Sehun dari dining room . Aku bangun dan menuju ke arahnya . Mata aku memandang makanan yang terhidang di atas meja . Selepas itu , aku memandang mukanya .
"Are you cooked this ?" Soal ku dengan nada yang terkejut .
"Yup . Have a seat . Rasa lah yang oppa masak ni ." Sehun menarikkan kerusi untuk ku . Aku hanya duduk . Sehun kelihatan teruja apabila aku menyudukan bibimbap ke dalam mulut .
"Macam mana masakan oppa ? Sedap ?" Soalnya dengan muka teruja nya .
"Hmm .. macam mana nak terangkan eh ?" Jawab ku . Dahi ku berkerut-kerut semasa mengunyah bibimbap buatan Sehun .
Actually , aku saje je . Memang sedap pun dia masak ! Saje tak nak jujur . Mari kita tengok apa reaksi dia .
"Cakap je sedap ke tak sedap ." Sehun masih setia menunggu jawapan ku . Dia merenung muka ku .
"Saya jujur eh .." Ujar ku . Sehun hanya mengangguk .
"Memang oppa nak jagi jujur pun ." Kata Sehun .
"Actually , bibimbap awak ni .. tak sedap langsung ! Masin sangat ." Tipu ku . Senyuman cuba disembunyikan . Muka Sehun terus bertukar masam .
"Really ..? Oh . Okay . Oppa tak pandai masak pun . Ni first time masak . Tak apa lah . Jagi jangan makan lagi bibimbap tu . Nanti sakit perut pulak ." Nada suara kedengaran kecewa . Sehun bangun dan ingin pergi . Aku memegang lengannya . Langkah Sehun terhenti . Wajah ku dipandangnya .
"Gotcha ! Hahahahaha !" Ketawa ku meletus . Sehun blur .
"Why are you laughing ?" Soalnya . Sehun duduk di sisi meja sambil memeluk tubuhnya . Matanya merenung tajam .
"Saya tipu je lah . Bibimbap awak memang sedap !" Sengih ku . Dia mendekatkan mukanya ke muka ku . Ketawa ku terus hilang .
"Berani jagi tipu oppa , ya .. Oppa nak denda jagi !" Kata Sehun dengan senyuman jahat .
"Denda apa ?" Soal ku dengan cuak .
"Makan apa yang oppa suap ." Senyuman manis .
"Okay ." Setuju dengan denda Sehun . Nasib baik bukan yang pelik-pelik . Dalam diam aku melepaskan nafas lega .
"Say ahhh .." Kata Sehun . Bermula lah sesi denda . Bukan main seronok dia menyuap aku semua makanan .
-SEHUN POV'S-
"Kecilnya mulut .. Boleh muat ke ni ? Takut pulak nak sumbat banyak-banyak ." Bisik hatiku . Satu sudu bibimbap yang penuh disuap masuk ke dalam mulut Eun Na .
Eun Na mengunyah dengan mata yang terpejam . She looks cute ! Macam budak-budak tengah makan . Tapi aku tak puas hati lagi . Sesudu lagi disuap .
Setelah beberapa sudu penuh disuap ,
"Stop ! I'm full now ." Kata Eun Na .
"Alah .. Belum habis lagi bibimbap ni . Tinggal suku je lagi . Habiskan lah . Oppa suapkan , ya ?" Pujuk ku . Eun Na menggeleng . Tangannya menutup mulut apabila aku menyuakan satu sudu penuh ke mulutnya .
"Sirheoyo ! Awak lah pulak makan ." Ujar Eun Na .
"Nanti lah oppa makan . Oppa nak jagi makan dulu ." Balas ku .
"Saya dah kenyang . Tak nak disuap lagi ." Eun Na cuba untuk melarikan diri . Aku memegang pergelangan tangannya .
"Sit here or else I will kiss you ." Ugut ku . Eun Na duduk diam-diam . Aku tersenyum .
"Good girl ." Tangan mengusap kepala Eun Na .
Giliran aku untuk mengisi perut . Bibimbap tadi disuap ke dalam mulut . Betul cakap Eun Na . Sedap . Pandai jugak aku masak . (Kembang setaman !)
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
Random++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...