36. Shocked!

1.1K 71 3
                                    

-SKIP-

Aku turun ke bawah dan menuju ke dapur . Terpandang kelibat omma yang sedang menyediakan sarapan .

"Good morning , omma !" Tegur ku dengan ceria .

"Good morning . Awal bangun .." Omma tersenyum .

"Kenapa tengok Eun Na macam tu ? Menyeramkan lah ." Takut dengan pandangan semacam omma .

"Nothing . Tak lama lagi boleh la omma jadi halmeoni kan ..?" Omma tergelak kecil .

"Halmeoni ..?" Otak aku memproses kata-kata omma .

"Omma !! It's too far ." Kata ku . Muka ku membahang .

Omma gelak . Aku menolong omma menyediakan sarapan .

"Pergi panggil Sehun turun . Omma nak masuk bilik sekejap ." Omma beredar ke bilik .

"Eo .." Aku melangkah ke tangga .

Aku membuka pintu . Kepala ku di jengukkan sedikit . Katil kosong . Terdengar bunyi shower dari dalam bilik air . Okay .. he's in shower . Aku mengemas katil . Kenit naik atas katil dan sambung tidur .

"Aish . Kau ni lah .." Kata ku .

"Meow ~" Balas Kenit .

Aku melabuhkan punggung ke katil . Kenit naik ke riba ku . Tangan ku membelai bulu Kenit . Kenit bermanja-manja dengan ku .

"Kenit .. Nanti bila noona tak ada , Kenit duduk dengan omma tau ! Bila dah ada rumah baru , noona bawak Kenit sekali . Be a good boy , okay ?" Kenit hanya memandang ke arah wajah ku .

"Kenit faham kan apa noona cakapkan ni ..?" Kata ku lagi bila Kenit hanya diam .

"Meow ~~" Balas Kenit .

"Okay . It's mean you understand ."

Tiba-tiba Sehun muncul dengan hanya bertuala di pinggangnya dan rambut yang basah . Aku terkejut beruk terus mengangkat Kenit bagi menutup pandangan mata ku . Sehun memandang ku pelik .

"Kenapa angkat kucing tu ?" Soalnya .

"Tutup mata ." Jawab ku dengan ringkas .

"Waeyo ?" Dia mendekati .

"Awak tak pakai baju ." Kata ku dengan lembut . Terus hilang 'aku kau' . Sopan lah sikit . He's your husband now . It sounds very rude when you use 'aku kau' with him .

"Lahh .. Sebab tu je ?" Dia mengambil Kenit yang dah bunyi dari tadi dan letakkannya di bawah . Laju je Kenit lari ke meja study aku .

Aku terus memejamkan mata . Memelihara kesucian mata . (Hahaha ! )

"Semalam kita buat .. jagi okay je ." Bisik Sehun di telinga aku .

Buat ?! Buat apa ni ?!! Aku confuse . Semalam aku tidur .. So bila masa ..? Oh my god ! Apa dia buat kat aku ?!! (Menjerit macam kena histeria .)

"What you did to me ?!" Aku naik angin . But still tutup mata .

"Don't you remember ?" Suara dia dah lain macam .

"Sehun ! Please .. what you did to me last night ..?!" Aku nak menangis .

Badan ku dirangkulnya . Aku terkedu .

"I only took your .." Kata-katanya terhenti .

Aku membuka mata . Air mata mengalir . Dia merungkaikan pelukan . Dia merenung muka ku .

"Don't cry ! I'm sorry .. Oppa melawak je . I'm just want to see your reaction . I'm so sorry . Nothing happened last night . " Gelabah melihat air mata ku mengalir .

Aku hanya diam . Terkejut sebab Sehun membahasakan dirinya 'oppa' . Aku mengelap air mata dengan jari . Aku bangun dan ingin beredar tetapi terhenti apabila Sehun mencapai tangan ku . Aku memandang ke arahnya .

"Jagi tak merajuk kan ..?" Soalnya .

Jagi ..? Did he just call me 'jagi' ?! So sweet but not sweet enough to me . But .. What's wrong with my heart ? It's beating so fast .

"Tak . Cepat pakai baju . Omma ajak sarapan ."

"Okay ." Balas Sehun .

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now