-SKIP-
"Alamak ! Aku lupa nak ambil baju .. Eotteohke ? (menggigit hujung jari) Tak kan nak keluar dengan berkemban macam ni untuk ambil baju ?" Aku bercakap dengan diri sendiri sambil bermundar-mandir di dalam bilik air .
"Kalau Sehun tak ada tak apa lah jugak . But , kalau dia ada ? Ahh ! Eotteohkajwo ?!" Kataku lagi .
Baju yang ku pakai tadi diambil dan dibawa ke hidung .
"Eee ! Busuknya bau !!" Baju tu dijauhkan daripada hidungku .
"Haihh .. omma ~ Can you help your daughter here ? Huhuhu .." Aku mencebik .
Aku kuatkan semangat . Beberapa kali aku menarik nafas dan menghembusnya . Aku tekad nak ambil jugak baju tu . Ambil baju dan masuk balik bilik air .
"Yes ! Fighting Eun Na ! Fighting .." Tanganku digenggam .
Pintu bilik air dibuka . Kepala ku dijengukkan sedikit . Clear . Aku terus ke bagasi ku . Zip bagasi dibuka . Pijama tiger berhoodie yang serupa dengan yang Ilhoon BTOB pakai dalam MV [The Winter's Tale] (Dalam gambar) ku capai .
Tiba-tiba ada tangan yang memeluk pinggang ku . Aku terkejut beruk . Sehun meletakkan dagunya di atas bahu ku . Oh my god ! Macam mana aku nak lari ni ?! Omma !!
"Hands off me . Please ." Nada suara aku tergetar-getar .
Seriously , I'm so scared . Uwaa !! Sehun memusingkan badanku agar memandangnya . Baju tadi ku menutup bahagian leher dan dada aku yang terdedah . Macam lah aku tak nampak mata dia pandang mana tadi ..
Tiba-tiba Sehun mendekatkan mukanya ke muka ku . Aku memejamkan mata ku dengan rapat . Helahan nafas Sehun dirasai di batang hidung ku . Dengan pantas aku mengalihkan muka .
Chupp !
Bibir Sehun di pipi ku . Aku membuka mata dan menolak badan Sehun . Dengan pantas aku masuk ke dalam bilik air semula .
-SEHUN POV'S-
"Damn it ! Sikit je lagi nak kena .. " Kataku .
Mata ku memandang ke arah pintu bilik air . Aku tersenyum .
"Maybe next time .." Senyuman tadi bertukar kepada senyuman pervert .
-SKIP-
-EUN NA POV'S-
Kaki ku menuju ke dapur . Kedua-dua belah tangan diletakkan di perut . Bibir dicebikkan .
"Laparnya . Nak makan apa ?" Kataku .
Tangan ku laju membuka kabinet-kabinet dapur dan peti sejuk . Apa yang aku jumpa dibawa keluar dan diletakkan di atas island counter .
"Hmm .. Pasta , tomato pes , some garlic and meatball . Spaghetti ? Such a brilliant idea ! Dah lama tak makan spaghetti . Let's do it !" Kataku sambil menyingsingkan lengan pijama berhoodie .
45 minutes later ..
Aku meletakkan dua pinggan spaghetti di atas meja dinner . Aku menjadi teruja . Sehun datang ke dining room .
"Wow ! Spaghetti ." Katanya .
Aku hanya senyum . Spaghetti disuap masuk ke dalam mulut .
"Not bad . Nasib baik sedap ." Pujiku pada diri sendiri .
Sehun menyudu spaghetti ke dalam mulutnya . Seketika kemudian matanya merenung ke arah ku .
"Delicious ! Pandai future wife aku masak ." Puji Sehun .
Dalam hati aku sudah kembang setaman .
"Gumawo ." Balasku dengan senyuman .
Sunyi seketika . Hanya kedengaran bunyi garpu dan pinggan berdenting .
"Err .. Sehun ah . Esok aku nak pergi supermarket tau . Early in the morning ." Kataku sambil memandang ke arah mukanya .
Sehun merenung ku .
"Nak buat apa ?" Soalnya .
Ergh ! Soalan apakah ini ? Aku buat muka menyampah .
"Beli barang dapur lah .. Takkan nak jual diri kat situ pulak ." Balasku .
Dia tergelak .
"Okay . Sorry . Aku ikut ." Katanya .
"Apa ? Tak payah lah . Bukannya ada orang nak culik aku pun ."
"Sapa cakap ? Ramai namja kat luar sana . Kau bukan tahu niat diorang apa pun . So , biar aku temankan kau beli barang dapur ." Sehun tak mahu kalah .
"Fine !" Kataku .
Aku bangun setelah makanan ku habis dimakan . Aku menuju ke dapur . Aku mengemas dapur dan membasuh pinggan mangkuk .
"Meow~" Kenit menggeselkan tubuhnya ke kaki ku .
Aku berhenti seketika dan tunduk memandang ke arah Kenit .
"Kenapa Kenit ?"
"Meow~"
"Ahh .. Mian . Noona lupa nak bagi Kenit makan ." Aku mencebik .
"Dwaesseo . Aku dah bagi dia makan ." Tiba-tiba Sehun muncul .
"Dah tu .. Kenit nak apa ?" Aku memandang ke arah Kenit .
"Meow~" Kenit membalas .
Aku mengerutkan dahi . Aku memandang ke arah Sehun .
"He wants you to give something to me as a reward ." Kata Sehun .
"Hadiah ?" Blur .
"Iye . Hadiah sebab gantikan kau yang sepatutnya bagi dia makan ." Sehun memeluk tubuhnya .
Hadiah apa ? Aku menggaru kepala yang tidak gatal . Sehun mendekati aku . Mukanya menghampiri muka ku .
"Yeogi ." Dia menunjukkan pipinya .
"Huh ?" Aku still lagi blur .
"Kiss here . Or kau nak kiss tempat lain ?" Sehun memandang ke dalam mata ku .
"Eee .. Tolong lah . Sirheoyo ." Aku menolak .
5홷>Q
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
عشوائي++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...