-SKIP-
"The end .." Kata Eunji setelah cerita tu habis .
Aku mahu meleraikan pelukan namun Sehun mengeratkan lagi pelukan .
"Ya .. Lepas lah . Nanti Eunji nampak macam mana ?" Aku mula panik .
"Sirheo !" Sehun menggelengkan kepalanya .
Tiba-tiba ..
"Eun Na ? Sehun ? Apa yang korang tengah buat ni ?" Eunji memandang ke arah kami berdua .
I'm dead . Dengan kasar aku menolak badan Sehun . Aku terdengar Sehun mengaduh tapi aku lebih pentingkan Eunji sekarang ni .
"Eunji ah .. Jangan fikir bukan-bukan . Kami tak buat apa-apa pun ." Aku terus bangun .
"Eun Na ah .. What's going on ? Why both of you hugged each other just now ? Tell me the truth ." Eunji memeluk tubuhnya . Air mukanya bertukar serius .
Ahh .. Eotteohke ? Should I tell the truth ? Aku menarik nafas dan menghembus semula . Fikiran aku cuba dikosongkan dan hanya tertumpu pada Eunji . Aku menjeling Sehun di sebelahku . Dia turut memandang ke arah Eunji .
"Kitorang .. dah .." Aku tak sanggup nak berterus-terang !
"Korang dah apa ?" Soal Eunji . Aku pasti Eunji tengah marah sekarang ni .
"Kitorang dah bertunang ." Dengan lancar dan tenang Sehun menghabiskan ayatku .
Aku memandang ke arah Sehun . Eunji terlopong . Dia mencengkam bahuku dan menggoncang badanku .
"Ya !! Jeongmalyo ?!" Meminta kepastian daripada ku .
"Ne .." Terpaksa .
"Oh .. my .. god ! Park Eun Na ! Why didn't you told me about this ?" Eunji menjadi excited .
"Aku takut plus malu ." Aku menundukkan kepala .
"Waeyo ? Because your fiancé is Sehun ?" Tembak Eunji .
Aku menganggukkan kepala dengan perlahan . Eunji tergelak .
"Ya .. Aku tak percaya lah yang korang ni .. (lip sync) dah bertunang ." Kata Eunji semasa kami semua dah keluar dari panggung wayang tu . Eunji berjalan di hadapan manakala Sehun berjalan di sisiku . Muka Eunji nampak gembira sungguh .
"Sejak bila ?" Tanya Eunji sewaktu di sebuah café . Kami duduk di tempat yang tersorok dari pandangan orang awam .
"Three days ago ." Sehun menjawab soalan Eunji .
"Jinjja ? Ya .. Macam dah berbulan-bulan . Sweet je aku tengok ." Eunji tersenyum-senyum sambil memandang ke arahku .
"Bila nak kahwin ?"Soalnya lagi .
"Ish ! Banyak tanya lah kau ni ." Aku mula rasa menyampah dengan soalan-soalan Eunji .
"Biar lah . Nanti aku nak jadi bride maid kau , okay ?"
"Iye lah .." Aku mengalah .
Sehun hanya senyum .
"I don't know . Maybe after graduate ." Sehun mengambil latte ku dan menghirupnya dengan perlahan-lahan kerana masih perlahan .
Selepas tu Sehun menghulurkan latte kepada ku . Aku hanya minum . Eunji tersenyum-senyum lagi .
"Alololo .. So sweet lah korang ni . Memang sepadan !" Eunji memuji .
Aku menjeling tajam ke arah Eunji .
"Kalau dapat anak nanti mesti comel macam omma dan appa diorang ." Tambah Eunji .
"Ya !" Jeritku .
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
Random++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...