37. Ditinggalkan Lagi..

1.2K 68 3
                                    

-SKIP-

"Dongsaeng . Kitorang nak ke Busan for 3 weeks . So , can you stay with your husband in this house ? Take care of this house ." Kata Yong Hwa . Appa dan Yong Hwa membawa turun bagasi mereka .

"Huh ? But .. how about Sehun's omma ? She wants us move in into her house tomorrow .." Kata ku . Terus muka Yong Hwa dipandang ku .

"Don't worry . I already told Sehun's parents . Diorang faham ." Yong Hwa menjawab dengan tenang .

Aku bangun lalu mendekati Yong Hwa . Sehun yang sedang menonton TV hanya menjeling pergerakan ku .

"Oppa .. I'm scared ." Bisik ku . Lengan Yong Hwa ku pegang .

"Scared of what ?" Soalnya . Pelik melihat perangai ku .

"Him .." Jari ku tunjuk ke arah Sehun . Yong Hwa memandang . Mukanya seperti menahan ketawa .

"Dongsaeng ah . You have no reasons to scared about . You're already married . He'll take care of you . It's his responsibility ." Yong Hwa memegang kedua-dua belah bahu ku . Mata ku direnungnya .

"But , oppa .. You doesn't know as well as I know him . He's weird . Jinjja isanghae . That's why I'm scared of him .." Aku memberi alasan .

"Hahahaha ! If it's happened , then I'll be an uncle ." Gurau Yong Hwa . Ketawanya kedengaran pelik .

Pap !

"Aduh ! Eun Na ah . Sakit tahu tak ?! Kenapa lah Eun Na kejam sangat dengan oppa sendiri ni ..?" Menggosok lengan tempat yang dipukul tadi .

"Oppa ni .. cakap benda yang bukan-bukan . Padan muka !" Kata ku . Aku menjelirkan lidah kepada Yong Hwa .

Jeritan Yong Hwa tadi mengejutkan Sehun . Dia terus memandang ke belakang . Melihat apa yang terjadi . Dia tersenyum melihat kami berdua .

"Whatever . Dah . Oppa nak angkat bagasi ni masuk dalam kereta . Membebel pulak omma bila tengok oppa masih bersembang dengan dongsaeng oppa ni .." Ujar Yong Hwa .

"Oppa .. Don't leave me ." Rengek ku . Aku menarik baju Yong Hwa .

"Aish . Bukannya dongsaeng duduk kat rumah ni sorang-sorang ! Sehun tu ada dengan dongsaeng ." Annoying dengan perangai aku yang satu tu .

Aku melepaskan baju Yong Hwa . Mulut ku dimuncungkan . Terus aku naik ke bilik omma dan appa . Aku mendapatkan omma yang sedang mengenakan make-up .

"Omma .." Ujar ku .

" Ne ? Waeyo ?" Balas omma . Pandangan langsung tak lekang dari cermin .

"Jangan tinggalkan Eun Na dengan Sehun .. I'm scared ." Luah ku .

"Lahh .. Kenapa pulak nak takut ? Sehun tu suami kamu kan ..? Omma dengan appa dah beri tanggungjawab kepada dia supaya menjaga kamu ." Omma memandang ku .

"Geundaeyo , omma .." Kata-kata ku dipotong oleh omma .

"There are no reasons . Omma , appa dengan oppa kamu memang kena pergi ke Busan . Appa kena memantau cawangan syarikatnya di sana . Oppa kamu pulak kan kena kerja dengan appa . So , appa nak oppa kamu menimba pengalaman sebelum start kerja dengan appa ." Kata omma dengan panjang lebarnya .

Aku mengalah . Penat betul lah nak pujuk diorang ni !

"Fine . You win . Don't forget me ! Call me every day . At least , twice a day . Early in the morning and night before you going to bed ." Pesan ku . Omma tergelak apabila mendengar pesanan ku tadi .

"Arasseo . Nan kalge ." Omma memeluk ku . Aku membalas pelukan omma . Kami berdua turun ke bawah beriringan sehingga ke pintu utama .

"Omma . Appa . Take care . Saranghae ! I'll miss you ." Ujar ku . Tangan melambai ke arah omma dan appa .

"Ai .. Omma dengan appa je ? Oppa ni mana ? Tak payah ucap sekali ke ?" Dengan penuh perasaan Yong Hwa menyindir ku . Aku memandang ke arahnya . Dengan sengihan aku melambai ke arahnya .

"Oppa ! Take care of omma and appa ! Love you .." Ucap ku . Yong Hwa membalas lambaian ku dengan style cool nya .

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now