-SKIP-
Selepas dinner , aku terus naik ke bilik . Sehun masih berusaha untuk memujuk ku . Dan aku masih 'berlakon' merajuk dengan dia . Aku masuk ke dalam bilik air . Apabila aku keluar dari bilik air ..
"Sehun ! What are you doing here ?!" Sehun sedang baring mengiring menghadap ku .
"Why ? Am I not allowed here ?" Soalnya dengan senyuman .
"Go home ." Ujar ku . Dingin .
"No . I'm wanna stay with my wife ." He said .
"Degil ! Suka hati awak lah ." Aku terus naik atas katil . Bersebelahan dengan Sehun .
I close my eyes . Suddenly , there are hands hugging my waist . He pull me closer to him . I can feel his breathe at my back . Oh my god .. Jantung ku berdegup dengan laju .
"Mianhae , jagiya . Oppa jeongmal mianhae ." He said . Can I just stop acting ..? I'm felt sorry for him . Aku memusingkan badan ku agar menghadap wajahnya . His eyes ..
Oh god . Can you stop looking at me with that glare . You make me feel something .. (Nak menangis dalam hati) Tiba-tiba bibir ku terlebih ringan pulak hari ni untuk tersenyum pada Sehun . Aku tahu Sehun tergamam .
"Maaf diterima . But ! Promise me don't ever do it again . Promise ..?" Jari kelingking ku disuakan kepadanya . Dengan senyuman semanis lori tumpah gula , Sehun menyambut dengan jari kelingkingnya . Aku tersengih .
Sehun menarik ku ke dalam pelukannya . Aku terkejut ! Aku tak tahu nak buat apa ..! Balas atau tak ..? Akhirnya , aku balas pelukannya . Setelah beberapa lama kami berpelukan , Sehun merungkaikannya . Dia merenung ku .
"Did you have fun ..?" Soalnya tiba-tiba .
"Huh ? What did you mean ?" Tak faham . Serious ! What he talking about ..??
"Teasing me . Jagi pura-pura merajuk kan ..? Pandai wife oppa ni berlakon !" Smirking .
"Oh .. about that . Err .. H-how did you know ?" Aishh ! Tergagap lah pulak .
"I heard it . Through your conversation with omma . I can't believe it you did this to me ..!" Pouting . Aww .. So cute !! Try to imaging it .
Aku tersenyum . Pipi Sehun dicubit .
"Ahhh !! Jagi ! Apayo !!" Jeritnya tetapi dikawal suara kerana takut dimarahi oleh tuan rumah .
Aku ketawa dengan jahatnya . Pipi Sehun dilepaskan . Kini Sehun sedang menjeling ke arah ku .
"Sapa suruh comel sangat ? Kan dah kena cubit .." Ujar ku dalam ketawa . Ketawa ku semakin reda .
"Dah habis ? Puas gelakkan oppa ?" Dia merenung ku . Pandangannya macam marah . Aku takut nak pandang Sehun .
"Mianhae ." Ujar ku sepatah . Takut dia memarahi ku .
Badan ku ditarik ke dalam pelukan .
"Oppa main-main je lah ." Ujarnya . Lega aku . Ingatkan dia marah kat aku .
Aku memejamkan mata . Berhasrat untuk tidur . Tiba-tiba Sehun bersuara .
"Jagi ."
"Hmm ?" Jawab ku dengan mata yang tertutup .
"Esok kita balik rumah kita nak ?" Soalnya .
"Alah .. Stay lah kat sini sekejap ." Aku merengek sambil mata tertutup .
I hear he's chuckling . I open up my eyes and staring at him . With a weird stare .
"Wae ?" Soal ku .
"Your whimper just now . It's super cute . Like it's owner ." He said that . "Are you blushing , jagi ?" He asking me .
"Me what ? No ! I'm not blushing ." Hands cover my face .
"Hahahaha .. Just admit it , jagi ." Laughing .
"Shhh ! I'm tired . I wanna sleep ." Kata ku . Sejurus itu , aku memejamkan mata kembali .
Tiba-tiba aku terasa pipi dan hidung ku dicuit . Aku menempis tangan yang nakal tu .
"Sleep , Oh Sehun !" Ujar ku dengan tegas . Keluar dah aura-aura garang .
"Okay .. okay . Jaljayo , jagiya . Dream of me ." Satu ciuman di pipi ku kemudian dia mengeratkan lagi pelukan .
-SKIP-
"Good morning !"
"Good morning , Eun Na ." Omma membalas . Aku duduk di hadapan omma .
"Omma , mana appa dengan oppa ?" Soal ku sambil tangan menyapu jem strawberi di roti bakar . Baru nak disua masuk ke dalam mulut , ada tangan lain dah mengambilnya . Aku menjeling ke arahnya . But , he only give me his sweetest smile . Menyampah pulak aku .
"Diorang keluar awal pagi ni . Breakfast dengan klien ." Ujar omma .
"Oh .." Aku membalas .
"Sehun ah .. Eun Na ah .. Bila nak bagi omma cucu ni ?" Tiba-tiba soalan itu disoal di pagi hari . Apa lagi ..? Aku yang tengah syok minum air tea tersedak . Sehun pulak kelam-kabut menepuk belakang ku .
"Omma ..!!" Aku terjerit kecil .
"What ? Omma bosan duduk kat rumah ni sorang-sorang . Lagipun , korang dah habis sekolah kan .. Elok lah kalau omma menaruh harapan ." Kata omma lagi .
"Kenapa omma tak mintak dekat oppa je ? Oppa tu logik lah kalau ada anak ." Aku cuba mencari alasan .
"Oppa kamu tu kahwin pun belum ada hati nak ada anak ." Balas omma . Ai .. Nak aku jugak bagi dia cucu .
"Kenapa omma tak kahwinkan saje oppa tu ?" Aku tak nak kalah .
"Oppa kamu tak nak . Dia nak cari sendiri katanya ."
What ? Mula lah aku rasa tak puas hati . Sabar Eun Na . Sabar .. Sehun hanya diam mendengar kami berbual .
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
Random++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...