2. Meet Again

2.3K 139 4
                                    

-SKIP-

Malam tu di rumah aku , omma aku mengetuk pintu bilikku .

"Ne .."Balasku .

Earphone yang tadinya disumbat ke dalam telinga ditarik dengan lembut .

"Eun Na ah .. bersiap cepat . Nanti ada tetamu nak datang rumah . Pakai yang sopan dan paling cantik . Then turun bawah , ok ?" Kata omma di luar pintu bilik .

"Ne , omma !"

Selepas pakai baju yang dikatakan omma , aku terfikir sekejap .

"Kenapa omma suruh aku pakai cantik-cantik eh ? Sapa yang nak datang ? Tak kan bakal mertua pulak .." Ujar ku seorang diri di hadapan cermin .

"Alahh ! Lantak la ." Kataku .

Penampilanku dibelek bagi kali terakhir sebelum turun ke bawah . Wajahku hanya disolekkan dengan bedak dan bibirku disapu lip gloss yang berwarna pink peach . Rambutku dibiar lepas kerana aku biasanya tidak mengikat rambutku apabila waktu malam .

"Okay ! Ka boja .." Kataku sambil memulas tombol pintu bilik .

Aku menuruni tangga dengan perlahan-lahan . Mataku terpaku pada tetamu yang dikatakan omma . Wait a minute .. why he is here ? At my house ?! Kakiku menuju ke ruang tamu .

"Haa .. Eum Jung , Joong Hyun . Kenalkan ni my only daughter , Park Eun Na ." Omma memperkenalkan aku kepada sepasang suami isteri yang aku anggap mungkin kawan kepada omma .

"Omo ! Ni ke anak kau yang kau ceritakan hari tu ? Ya .. cantiknya anak kau , Seung Yeon . Nama pun sama cantik dengan tuan punya badan ." Puji auntie Eum Jung .

Aku hanya senyum sambil memandang ke arah muka auntie Eum Jung . Auntie Eum Jung menarik aku supaya duduk di sebelahnya . Aku hanya menurut .

"Eun Na ah .. Auntie dengar kamu ni satu sekolah dengan anak lelaki auntie ." Auntie Eum Jung memulakan perbualan di antara kami berdua .

"Huh ? Ahh .. Mintak maaf tapi sapa anak lelaki auntie ?"

"Ni .."

Mataku memandang namja yang duduk di hadapan aku . Rupa-rupanya namja tu dari tadi memperhatikan aku .

"Nama anak auntie , Oh Sehun ." Ujar auntie Eum Jung tanpa dipinta .

Aku kembali memandang muka auntie Eum Jung . Takut aku nak pandang lama-lama muka Sehun tu . Lain macam je pandangan dia tu . Aku pun tak tahu apa maksud pandangan dia tu .

"Kamu dah jumpa dengan Sehun kat sekolah kan ?" Soal uncle Joong Hyun .

Baru aku nak menjawab soalan tu tiba-tiba ada yang menjawab terlebih dahulu .

"Ne , appa . Sehun baru je jumpa Eun Na kat kelas dia tadi .." Ujar Sehun .

Pandangan kami bertembung . Dia wink kat aku . Aku mengerutkan dahiku . Apa kena dengan namja ni ?

"Ohh .. Kalau macam tu tak apa lah ." Balas uncle Joong Hyun .

Kemudian aku perasan appa dengan uncle tersenyum-senyum . Aku mula tertanya-tanya . What's going on ? Why only me didn't knew anything ?

"Err .. saya pergi ke dapur sekejap eh ?" Soalku .

"Ne .." Balas omma dan auntie .

Dengan segera aku bangun dan menuju ke dapur . Peti sejuk dibuka dan dengan pantas tanganku mencapai sebotol air sejuk . Cawan diambil dan aku menuang air sejuk kemudian meminumnya .

Tanpa aku sedari , tiba-tiba ada tangan mengusap rambutku yang panjang mengurai . Secara automatik badanku berpusing memandang tuan punya tangan tu . Alangkah terkejutnya aku kerana orang tu ialah .. Oh Sehun !!

"Ya ! What are you doing here ?!" Soalku .

"Relax .. Aku just temankan kau je ." Ujar Sehun dengan senyuman manisnya .

Sehun mendekati aku . Aku cuba menjauhinya . Akhirnya aku tersandar di dinding . Sehun meletakkan kedua-dua belah tangannya di dinding membuatkan aku terperangkap .

"Mworaneun goya ?" Soalku dalam nada yang ketakutan .

"You look pretty don't you know that ?" Soalan aku dijawab dengan soalan .

Sehun mengelus rambutku kemudian pipiku sebelum berhenti di daguku . Bulu roma ku sudah meremang ! Dalam hati , aku sudah mahu menangis .

"Ooo .. omma .." Ujarku dengan nada yang perlahan .

Sehun mendekatkan mukanya ke muka aku . Begitu rapat sampai bibir kami hampir bertemu . Mata aku sudah berair . Sehun tersenyum . Dia menjauhkan mukanya .

" Cute girl .. Don't worry . I won't take your first kiss here . But , I just want you to know that you're going to be mine soon ." Ujar Sehun sebelum meninggalkan aku seorang diri .

Aku terasa lutut aku lemah sekarang ni . Aku terduduk . Dengan segera air mata yang mengalir tadi dilap dengan kasar .

"What was that means ?" Soalku di dalam hati .

Aku melangkah ke ruang tamu semula . Namun , tiada seorang pun di situ .

"Aik ? Mana semua orang ?" Aku menggaru kepalaku yang tidak berasa gatal .

Tiba-tiba ada tangan yang memeluk bahu aku . Aku memandang ke arah orang tu . As I expect . That person is Sehun .

Tadi dia dah main-mainkan aku and conform lah aku dah tahu yang dia ni suka sangat sentuh-sentuh orang . Dia ingat aku ni wife dia nak peluk-peluk bagai ?! Geram pulak aku kat dia ni .

"Diorang semua kat garden ." Jawab Sehun sambil bermain-main dengan rambutku .

"Ish ! Yang kau peluk-peluk aku ni kenapa ? Lepas lah !" Aku cuba melepaskan diri .

Sehun memeluk aku dengan lebih erat . Aku cuba menolak badannya namun tenaganya lebih kuat daripada aku . Tindakan aku terhenti apabila dia membisikkan sesuatu di telinga kananku .

"Listen . You're going to be mine .. You have no reason to escape from me . Now , we're fiancé and soon maybe we're going to marry ." Bisik Sehun dengan nada yang serius tetapi lembut . Kemudian dia melepaskan pelukan .

Aku memandang wajah Sehun . Reaksinya begitu tenang . Bagai tiada apa-apa yang akan terjadi di antara kami berdua .

"Maksud kau , kita akan berkahwin tak lama lagi ?" Soalku kepada Sehun .

"Ne .." Tenang je jawapan Sehun .

"Mwo ?! Ya ! Kenapa kau tak bantah je ? Kenapa kau setuju ?!" Marahku .

"Tu memang rancangan keluarga kita berdua . Dari dulu lagi .. So I have no reason to say no !" Balas Sehun . Tegas tetapi lembut .

"Ahh !!" Keluhku sambil menggaru kepala sehingga membuatkan rambutku sedikit serabai .

Aku terduduk di sofa . Sehun turut duduk di sofa . Dia duduk di sebelahku . Tangannya ringan saje membetulkan rambutku supaya kembali kepada asal . Selesai membetulkan rambutku , dia mengeluarkan sebatang penyepit rambut yang berbentuk reben kecil berwarna pink dari poket hoodienya kemudian menyepitnya ke rambutku .

"Dah siap ! Kan comel tunang aku ni .." Ujarnya . Dia tersenyum ke arahku .

Aku menjeling sekilas ke arahnya .

Chupp !

Mata aku terbeliak . Aku memandang ke arah Sehun . Tanganku secara automatik naik ke dahi aku . Tempat yang Sehun cium tadi .

"Comel sangat . Nasib baik aku cium kat dahi , tapi kalau kat tempat lain .. aku rasa malam ni jugak kita kahwin ." Ujar Sehun . Senyuman nakal terukir di bibirnya .

Bulu roma aku menegak . Jantung aku berdegup dengan laju . Muka aku berubah menjadi merah . Aku segera berlari naik ke bilikku . Tinggal Sehun keseorangan di ruang tamu . Sehun tersenyum kemudian tergelak kecil . Sempat aku menangkap butir-butir ayat Sehun sebelum kelam-kabut menuju ke tangga .

"Pretty , cute , sexy and hot . A perfect package for me , Park Eun Na ."

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now