48. Good News

1K 66 10
                                    

-SKIP-

-EUN NA'S POV-

"Omma .. Eun Na tak sangka Eun Na pregnant twins ." Ujar ku dengan senyuman yang tak lekang dari bibir .

"Omma pun tak sangka . Meriah lah rumah kamu nanti ." Turut tersenyum .

"Bila kamu nak bagitahu Sehun ?"

"Ermm .. Esok lah ." Sengih .

"Kenapa tak nak bagitahu sekarang ?" Omma pelik dengan perangai aku .

"Saje ." Senyum manis .

"Suka hati kamu lah . Jom balik ." Omma memimpin aku ke kereta . Lagaknya macam aku tengah sarat mengandung je ..

"Eun Na nak makan apa ? Omma masakkan ." Soal omma .

"Hmm .. Eun Na nak makan chicken feet dengan chicken bulgogi boleh ?" Buat aegyo .

"Anything for you ." Balas omma . Aku bersorak gembira .

Hari ni Sehun pulang awal . Excited nak tahu pasal check-up lah tu . Dengan baju kemeja masih tersarung di badan dia memeluk aku dari belakang . Tertangguh sekejap kerja menyiapkan makan malam .

"Jagi .. I miss you ." Bisiknya pada telinga ku . Mak ai .. meremang bulu roma aku . Aku memusingkan badan menghadapnya . Tangan Sehun masih di pinggang aku .

"Awalnya oppa balik ." Ujar ku . Dia tersenyum .

"Oppa risau nak tinggalkan jagi sorang-sorang ." Aku mencebik bila mendengar jawapannya .

"Oppa .. I'm totally fine . Nothing bad happen to me ."

Chupp ! Sehun peck lips aku . Mata ku membulat . Dia tersenyum manis .

"Glad to hear that . Now , come here ." Dia menarik tangan ku ke sofa di ruang tamu dan menyuruh aku duduk dan dia duduk di sebelahku . Memegang erat kedua tanganku .

"Tell me now . Macam mana dengan check-up tadi ? Okay tak ?" Tak sabar-sabar betul dia ni .. (-_-) Aku senyum nipis .

"Okay je ." Simple je jawapan aku . Dia buat muka tak puas hati .

"That's all ? Just okay ?? No good news ?" Banyak pulak suami aku tanya .

"Kalau nak Eun Na cerita semua sekali , oppa pergi mandi dulu . Busuk ! Nasib baik Eun Na tak muntah .." Bangun dan nak blah ke dapur .

"Alahhh ..!!" Dia mengeluh . Aku tahan gelak .

Semasa makan malam , aku perasan orang depan ni asyik dok perhatikan aku makan . Tahulah aku ni makan banyak tapi bukan untuk aku sorang but for 3 persons ! Me and the twins . Aishh .. tak selesa pulak ditenung orang bila tengah makan . Aku pandang dia . Dia mengangkat kening .

"Why are you looking at me like that ?" Soalku . Dia tersengih .

"You eat so much ." Ujarnya . I rolled up my eyes .

"Oppa . I eat this much for me and the baby , okay ." Aku menekankan perkataan 'baby' . Sehun chuckle .

"Tapi macam over je jagi makan . Macam melantak ." Kata Sehun . Aku menjegilkan mata ku .

"Oppa . Kaki nak kaki ?!" Marah . Sehun ketawa .

"Amboi .. Ganasnya wife oppa ni ."

"Whatever . Oppa ni .. dari tadi dok tengok Eun Na dah kenapa ? Makan lah . Nanti sejuk dah tak sedap ." Kata ku .

"Bukan .. Berselera betul jagi malam ni . Pelik oppa tengok jagi ." Terang Sehun .

Oh iye . Aku tiba-tiba berselera gila nak mati ni sebab mungkin bila dah tahu mengandungkan twins kot . Diorang pun nak makan jugak kan ? So , aku pun makan lah banyak-banyak !

"Dah . Makan , oppa ." Aku malas nak layan Sehun buat masa ni . Saje nak test dia . Lagipun, Sehun akan ada satu kejutan besar ! But for now , kita simpan dulu kejutan tu . Esok pagi-pagi buta baru bagitahu dia .

"Fine ." Jawab Sehun . Kedengaran dia jauh hati dengan jawapan aku tadi . Oh my god . Dia marah ke ? Ataupun .. merajuk dengan aku ??

Ruang tamu . Aku dan Sehun sedang menonton TV .

"Oppa .." Memeluk lengan Sehun . Dia merungkaikan pelukan di lengannya dengan lembut sebelum terus bangun dan naik ke atas . Aku tersentak dengan kelakuan dia . Terasa panas di mata .

"Sampai hati oppa .." Selepas tu , air mata terus meluncur laju . Aku menangis di ruang tamu sehingga tertidur atas sofa .

-SEHUN'S POV-

1 a.m. Dalam bilik tidur .

Aku rasa bersalah bila aku buat macam tu kat Eun Na . Tapi aku memang terasa gila dengan sikap dia tadi . Damn it ! Aku lupa dia tengah pregnant . Memang patut lah emosi pregnant lady macam tu . Better aku turun tengok apa Eun Na buat kat bawah .

Ruang tamu .

"Jagi ..?" Mencari kelibat Eun Na . Tiba-tiba mata terancap pada satu tubuh sedang tidur atas sofa . Tergamam aku .

"Jagi ! Bangun ." Panggilku dengan lembut . Pipi Eun Na ditepuk lembut . Dia tersedar .

"Oppa .. mianhae ." Katanya dan terus memeluk ku . Terasa bahu ku basah . Are she crying?!

"Jagi .. Kenapa ni ?" Menepuk lembut belakang Eun Na .

"I'm sorry . I've made you get mad at me .. Mianhae ." Ujarnya dalam seduan .

"Jagiya . Oppa yang bersalah . Oppa terlupa yang jagi pregnant ." Jelas ku . Rasa bersalah mula mengusai diri . Tiada tangisan kedengaran . Eun Na merungkaikan pelukan .

"Okay dah ?" Dia mengangguk .

"Let's sleep ." Memimpin Eun Na hingga ke bilik .

-EUN NA'S POV-

The next morning . Aku membuka mata dan ternampak Sehun yang masih tidur di sebelah . Entah kenapa tangan ni gatal nak main-main dengan muka Sehun . Sedang seronok aku main tiba-tiba Sehun bergerak dan tangannya memeluk pinggang ku .

Dah bangun ke ? Aku tertanya-tanya . Namun , mata Sehun masih tertutup . Mimpi kot .. Aku berbisik ke telinga Sehun .

"Oppa . I'm pregnant a twins ." Selesai . Aku nak bangun untuk membersihkan diri . Tiba-tiba tangan ku dipegang . Aku menoleh . Dia tersenyum sebelum membuka mata .

"Jinjjayo ?" Matanya merenung ke dalam anak mata ku . Aku mengangguk . Terus dipeluk tubuh ku ini . Aku terkedu .

"Thank you , jagiya ! I'll be more lovely and caring to you and our babies . I love you ~" Aww .. So sweet ! Ayat tu membuatkan aku blushing . Bahagia ..

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now