-SKIP- (Skip ke graduation day)
Graduation day .. Finally . I'm kind of happy because I'm a schooling-leaver . No homeworks because I'm too lazy to do it . Hehehe .. Just kidding ! But , I think I'm gonna miss the school .. Haih .. (Sigh)
Mata ku tertumpu pada Sehun dan kawan-kawannya . He looks happy . Tanpa sedar , aku tersenyum . Bahu ku ditepuk oleh seseorang .
"Hey ! Gotcha ! I caught you looked at your husband . Missed him ? Want me to call him here ?" Eunji mengusik ku .
"What ?! Ya .. Hajima !" Aku memegang lengan Eunji .
"Too late , my friend ." Sengihnya . Dia menuju ke arah Sehun dan cakap sesuatu . Then , I see Sehun look at me . He's smile . I'm freeze . Dengan segera aku mengalihkan pandangan .
Aku terus menuju ke Namjoo yang sedang berbual dengan Kei , Yura & Min Ah . Cuba memahami apa yang dibualkan . Seketika kemudian Eunji datang .
"Ya , Eun Na ah . Kenapa kau lari tadi ? Kesian aku tengok husband kau ." Eunji tersengih . I give her a death glare .
"Iye ke ? La .. Kenapa kau buat husband kau macam tu ?" Soal Kei .
"Stop teasing me , Eunji ah ..!" Marah ku . Eunji tergelak kecil .
"Relax .. Muka kau dah merah . Cute ! Patut lah Sehun suka kat kau ." Eunji terus mengusik ku .
"Jung Eunji !!" Naik angin .
"Better run away . Bye guys !" Terus melarikan diri .
"That girl .. She don't know how to stop teasing me ." Kata ku kepada kawan ku yang lain . Mereka tergelak mendengar kata-kata ku .
"Korang nak sambung study kat universiti apa ?" Soal Yura .
"Aku nak sambung study overseas . Ermm .. Maybe London ?" Namjoo bersuara .
"Wahh .. Jinjjayo ? Aku nak pergi London jugak !" Min Ah menjadi teruja .
"Kau nak pergi universiti mana , Eun Na ?" Soal Kei .
"Aku ? Hmm .. Entah lah . Rasanya macam aku pergi Seoul University je ." I'm pouting . Tangan Kei menepuk bahu ku .
"Hey . Don't be sad . It's a great place to continue studies ." She's trying to cheer me up . Aku senyum .
"Thanks . But aku tak pasti Sehun bagi aku sambung study ke tak ." Kata ku dengan suara yang perlahan .
"Maybe he wants you to be a full time housewife ! Taking care about him and your kids ." Kata-kata Yura membuatkan Min Ah , Kei dan Namjoo tergelak .
"Ya ! Ya ! Jangan nak merepek boleh tak ?" Muka aku membahang .
"Hahahahaha !" Yura tergelak .
"Eun Na ah .." Panggil Namjoo . Aku memandang ke arahnya .
"Waeyo ?" Soalku . Namjoo hanya diam . Pandangan dia tertumpu pada sekumpulan namja dengan seorang yeoja . Aku memerhati ke arah mereka . Mata ku membulat besar .
"Who is that girl ? She's holding your husband arm !" Said Namjoo with shock .
"Nan molla .." Pandangan ku masih pada mereka . Aku memerhati reaksi Sehun . At first he's trying to unwrap but after a long time he just let it . I feel my eyes teary . I'm tearful ! I look down . Hiding my tears .
"Err .. Korang . Aku pergi tandas sekejap ." Ujar ku sambil memandang ke bawah .
"Eo . Nak aku temankan ?" Namjoo menyoalku . Aku cuma menggelengkan kepala dan terus berlari ke luar dari dewan . Actually I'm not going to toilet . I run to somewhere else .
Aku duduk . Dengan laju air mata mengalir . It's so hurt ! Why I felt like this ? Eun Na ah .. he is a playboy . Maybe that girl is his girlfriend . Oh my god .. I'm crying like crazy . I'm his wife ! How could he did this to me !
I'm confuse .. I'm confuse with his confession last day . Before we're got married . He said that he love me . But now ?! Oh god .. Are those only a lie ? Sehun ah .. why are you lying to me ..? And again my tears fall .
-SEHUN'S POV-
"Hi Sehun !" Seolhyun menegur ku lalu memeluk lengan ku . Aku terkejut . Begitu juga dengan kawan-kawan ku .
"Let me go ." Ujar ku dengan nada yang dingin . Aku cuba merungkaikan pelukan dia di lengan ku .
"Oppa .. Please ? Only for this time . I'll go to America after this . Let me hug you like this for a moment ." Rayu Seolhyun .
Tangan ku terhenti . Maybe she needs me .
"Okay . But only for this time !" Kata ku . Aku nampak dia mengukirkan senyuman kepada ku . I'm just ignore her .
Onew mendekati ku . Dia membisikkan sesuatu ke telinga ku .
"Sehun ah . I just saw Eun Na ran out from here . What's wrong with her ?" Ujar Onew . I realize something ! I bet she saw Seolhyun hugging my arm .
"Thank you , bro ." Aku terus merungkaikan pelukan Seolhyun di lengan ku dan berlari ke luar dewan .
"Oppa ! Oppa ! Sehun ah !!" Aku terdengar Seolhyun memanggil nama ku .
Eun Na ah . Where are you ? Aku mencari Eun Na di merata tempat . Akhirnya , aku berhenti . Nafas ku cuba diseimbangkan . Aku berlari ke satu tempat . Hanya tempat tu aku belum check .
Aku terpandang sekujur tubuh yang sedang duduk sambil memeluk lututnya . Aku mendekati tubuh itu . I know it's her . I heard a sobbing sounds . Oh god .. Are she crying ?! I sit beside her and hug her .
"Mianhae .." That's only what I can say .
-EUN NA'S POV-
Mianhae ? Only that what can you say ? I can't stop myself from crying . My tears keep falling .
"Hands off me ." Ujar ku dengan suara serak nangis ku . Aku menolak dia dengan lembut kerana tiada kekuatan saat ini .
"Eun Na ah . I'm sorry . I know you saw Seolhyun hugged my arm . I .." " You what ?" Aku terus memotong kata-kata Sehun . Aku menolak dada Sehun dengan kasar .
Kini aku memandang tepat ke dalam mata Sehun .
"Just tell me the truth , Sehun . Kenapa awak dengan saya walaupun awak dah ada dia ?" Soal ku dengan nada yang lemah .
"Eun Na ah .. She just my ex . I had no feelings towards her ." Sehun cuba mempertahankan dirinya .
"Oh yeah ? An ex can hug her ex like nothing happened in their relationship ?! Stop lying to me , Oh Sehun . I know you are a playboy . So I bet you still in relationship with your girlfriends ." Once again tears fall .
"So it's mean awak main-main dengan kata-kata awak dulu .." Sambung ku .
"No ! I wasn't ! I meant it . Park Eun Na .. please . Trust me . Seolhyun hug my arm just for a moment . She gonna leave Korea after this ." Ujar Sehun . Dia masih cuba meraih kepercayaan ku .
"Sehun .. please leave me alone ." Aku menundukkan kepala .
"No ! I'll never leave my wife alone ." Tegas . Terus aku mengangkat muka memandangnya .
"Then I will ." Aku terus pergi meninggalkannya . Air mata yang masih mengalir aku lap dengan kasar. I know many students are staring at me . I text Namjoo that I'm going home .
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
Random++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...