-SKIP-
Beberapa hari kemudian ..
"Eun Na ah .." Panggil omma dari dapur .
Aku yang sedang menghirup udara segar di halaman belakang terus berpaling ke arah omma .
"Ne ?" Jawabku .
Aku masuk ke dalam rumah .
"Waeyo , omma ?" Soalku .
"Mari tolong omma buat kek ." Omma mengeluarkan tepung , gula , telur dan pelbagai bahan untuk membuat kek .
"Kek ni untuk apa ?" Soalku .
"Aigoo .. Kamu tak ingat ke hari ni hari apa ?" Soal omma .
Aku menjadi blur . Hari ni hari apa ? Aku tak ingat . Aku memandang ke arah omma .
"Mollaseo ." Jawabku .
"Aigoo .. Hari ni birthday appa kamu lah !" Kata omma .
Bahan-bahan dimasukkan ke dalam mangkuk adunan .
"Haah lah .. Eun Na terlupa birthday appa ." Aku mengetuk kepala sendiri dengan perlahan . Omma hanya memandang tindakan spontan aku tu .
"Bertuah punya anak . Kesian appa kamu . Macam mana kamu boleh lupa birthday appa sendiri ?"
"Hehehe .." Aku hanya tersengih .
Setengah jam kemudian .
Aku memasukkan loyang adunan kek ke dalam oven . Hanya perlu tunggu kek tu siap dibakar dan hiaskan di atasnya . Omma serahkan tugasan menghias kek kepada aku . Omma keluar bertemu rakan lamanya di sebuah café . Jadi , hanya aku , si byuntae tu dan si gemuk Kenit je yang tinggal dalam rumah .
Ahh .. Baru aku teringat . Mana byuntae tu pergi eh ? Senyap sunyi je . Selalunya berkepit dengan aku je . Ahh ! Biar lah . Aku menuju ke peti sejuk . Buah strawberry , blueberry , raspberry dan segala jenis berry dikeluarkan . Turut tak lupa topping vanilla yang dibuat oleh omma sebelum omma keluar tadi .
Ting ! Bunyi timer dari oven berbunyi . Aku mengeluarkan kek dari oven .
"Wahh ! Sedapnya bau .." Kataku .
Setelah selesai menghias kek dengan topping vanilla dan berries . Aku masukkan kek ke dalam peti sejuk .
"Appa balik malam so sempat lah nanti nak buat surprise ." Kataku sendirian .
"Meow ~" Kenit muncul di dapur .
"Kenit ~" Aku senyum ke arahnya .
Kenit ku angkat ke ruang tamu lalu duduk di sofa . Bulu Kenit ku usap dengan lembut .
"Kenit ah .. Mana Sehun pergi ?" Soalku kepada Kenit .
Tiba-tiba aku terdengar bunyi air di dalam kolam . Seperti ada orang yang sedang berenang di dalam kolam . Aku keluar dan menuju ke kolam . Tepat sangkaan ku . Sehun sedang berenang . Dia merenung muka ku .
"What are you doing ?" Soalku .
Tangan ku memeluk tubuh . Mataku merenung mukanya yang basah .
"Swimming . Nak join ?"
"Aku tak pandai berenang .." Kataku .
"Aku boleh ajarkan . Nak ke tak nak ?" Soalnya .
Aku tersenyum .
"Jinjja ?! Nak !!" Ujarku dengan nada yang teruja .
Sehun menghulurkan tangannya ke arahku . Aku teragak-agak nak menyambutnya .
"Wait .. Takkan nak pakai T-shirt putih ni ? Kalau basah nanti kan nampak .." Kataku dengan nada yang kebingungan .
"Gwaenchanayo .. Bukan sapa nak tengok pun ." Balas Sehun .
"Tapi .. nanti kau .." Kata-kata ku terhenti di situ .
"Aku future husband kau kan ..? So , tak apa lah kalau aku nampak pun ." Kata Sehun .
Senyuman dia menakutkan aku .
"Tak apa lah . Cancel je lah ." Aku menjauhi diri daripada tebing kolam .
Tiba-tiba Sehun menarik tanganku dengan kuat menyebabkan aku terjatuh ke dalam kolam . Baru aku perasan yang kolam kat rumah aku ni dalam gila . Kaki aku pun tak sampai ! Tanganku terkapai-kapai . Sehun memeluk pinggangku supaya aku tidak tenggelam . Dengan erat aku memeluk leher Sehun .
"Omma .." Panggilku dengan nada yang perlahan .
"Relax .. Kau tak tenggelam lah . Aku kan ada .." Ujar Sehun .
"Aku .. aku nak keluar ." Kataku .
Sehun membawa ku jauh dari tebing kolam . Dia tersenyum apabila melihat ku memeluknya dengan lebih erat .
"No . Kau kata nak belajar berenang dengan aku ." Kata Sehun .
"Please .. Aku takut aku akan lemas . Please let me out of here ?" Ujarku .
Aku memandang ke dalam matanya . Suaraku sengaja dibuat comel .
"You won't drown . As you with me . I will hold you .. Okay ?"
Sehun menyelit rambutku yang terlepas dari ikatan ke telinga ku . Aku mengalah . Selama beberapa jam kami berdua berada di dalam kolam . Akhirnya Sehun bawa ku ke tebing kolam .
"Kau tunggu sini . Aku pergi ambil tuala ." Katanya sejurus sahaja keluar dari kolam .
Dengan pantas dia naik ke bilik dan kembali turun ke kolam dengan dua helai tuala . Sehun membantuku keluar dari kolam . Badanku dibalut dengan tuala .
"Terus mandi ." Kata Sehun .
"Nnn .. ne .." Kataku . Suaraku sedikit terketar-ketar dan badanku menggigil .
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
Random++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...