3. Class

2K 128 0
                                    

-SKIP-

Di dalam bilik , aku menghempaskan tubuhku ke atas katil . Wajahku ditutup dengan bantal . And then ..

"Aaaaahhhhhhhhhh !!!!!" Jeritku sekuat hati .

Aku alihkan wajahku daripada bantal . Mataku terpandang seekor kucing yang berwarna hitam putih yang aku namakannya sebagai 'Kenit' .

Elok je Kenit tidur di atas bantalku lagi satu . Langsung tak bergerak kucing seekor tu . Aku merangkak ke arahnya . Katil aku bersaiz queen so memang banyak lah ruang sebab hanya aku dan Kenit saje yang tidur kat atas katil ni .

"Kenit ~" Panggilku dengan lembut sambil mengusap badan Kenit .

Kenit mengeliat seketika kemudian dia kembali tidur .

"Ya .. Kenit !" Panggilku dengan sedikit kuat .

No responds . Aku memuncungkan mulutku .

"Kucing tak kenang budi . Nasib baik kau ni comel and gemuk kalau tak , dah lama noona halau kau tidur dalam bilik air .." Bebelku seorang diri .

Aku mengalihkan Kenit ke tepi sebelum meletakkan kepalaku ke bantal yang dijadikan tempat tidur Kenit tadi . Lampu bilik ditutup dan lampu tidur dipasang . Aku takut gelap so sebab tu lah aku pasang lampu tidur .

Mataku memandang ke siling bilik . Aku teringat akan kejadian tadi . Dari kisah dapur hingga ke kisah ruang tamu . Wajahku menjadi merah dan panas . Jantungku mula membuat hal .

Aku meletakkan tangan kananku ke dada . Dapat ku rasa degupan jantung aku yang tak berapa normal .

"What is this ?" Soalku kepada diri sendiri .

Aku cuba mencari jawapannya namun hampa . Aku tak dapat meneka jawapannya . Akhirnya aku terlena .

-SKIP-

Di kelas pada keesokan harinya , aku duduk sambil termenung jauh . Cikgu pada masa itu tidak dapat hadir . So , aku mengambil keputusan untuk tidak mempedulikan orang lain . Aku cuma memikirkan masa depan aku dengan future husband aku , Oh Sehun .

"Eun Na ah .." Tegur Eunji .

Aku memandang ke arahnya . Kening aku diangkatkan sedikit .

"Neo gwaenchani ?" Soal Eunji sambil memegang lenganku .

"Eo .." Jawabku dengan ringkas .

Eunji merenung mukaku .

"Ya .. What happened ? Tell me , please .." Pujuk Eunji .

Aku diam seketika sebelum menjawab .

"Nothing ."

"Hmm .. iye lah . Aku tak nak paksa kau ." Eunji melangkah pergi .

Tinggal aku seorang diri . Aku meneruskan lamunanku . Tiba-tiba kelas menjadi kecoh . Aku memandang ke arah punca bunyi tu . Mataku bertembung dengan mata Sehun .

Aku seolah-olah sedang bercakap dengannya melalui isyarat mata kami .

"What are you doing here ? Kalau guru disiplin tau macam mana ?"

"Wae ? Are you worried about me ?" Sehun tersenyum . Aku menundukkan kepala buat seketika sebelum memandang ke arah Sehun semula .

"Aniyo .. Kalau omma kau tahu macam mana ? Nanti dia salahkan aku pulak .."

"She won't blame you ."

"Okay .. but why you were here ? Jangan nak merayau merata boleh tak ?! Duduk diam-diam dalam kelas !"

"Okay .. okay . Jangan la marah . Aku kiss kau nanti baru tau ." Senyum nakal .

Aku malas pandang muka Sehun . Sehun dan kawan-kawannya pergi dari situ . Tujuan Sehun datang ke situ kerana nak jumpa dengan kawan dia yang sekelas dengan Eun Na .

Alang-alang tu datang la jenguk tunang sendiri . Tapi dia kena halau dengan Eun Na pulak . So dia hanya menuruti arahan Eun Na . Hehehe .. Dengar pulak cakap tunang sendiri . Kalau dengan orang lain , conform lawan balik .

Namjoo dan Eunji mendekati aku . Muka mereka kelihatan sedikit keliru dengan kehadiran Sehun tadi .

"Ya .. Kenapa tadi masa Sehun datang , kau pandang muka dia ?" Soal Namjoo .

"Haah lah . Sehun pulak asyik tenung ja muka kau . Korang ni cakap dalam hati eh ?" Tembak Eunji .

"Ish ! Apa yang korang mengarut pagi-pagi buta ni ? Aku pandang tempat lain lah . Bila masa aku pandang muka Sehun ?" Aku cuba nak cover line .

"Elehh .. Kau ingat kitorang tak nampak apa yang korang tengah buat tadi ? Jangan nak cover line lah .." Kata Eunji .

"Entah .. Cinta dah berputik dalam hati tak nak mengaku ." Tambah Namjoo .

Lepas tu mereka tergelak-gelak . Aku pun pelik dengan perangai dua ekor ni .

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now