-SKIP-
Malam tu di rumah .
"Kamu berdua pergi mana tadi ?" Soal omma .
"Kitorang keluar dengan kawan Eun Na tadi ." Jawab Sehun . Senyuman langsung tak lekang dari bibirnya .
"Hmm .. mmm ." Omma menganggukkan kepala .
"Omma .." Aku mendekati omma yang sedang menonton televisyen .
"Wae ?" Soal omma .
"Kenit mana ?" Aku duduk di sebelah omma dan memeluk lengan omma . Kepala ku dilentokkan ke bahu omma .
Sehun hanya melihat kelakuan ku dari jauh .
"Ada kat tepi kolam tu . Apa dia tengah buat pun omma tak tahu ." Ujar omma .
"Ohh .. Nak pergi tengok Kenit lah ." Aku bangun .
"Ne .." Balas omma dengan ringkas .
-SKIP-
Aku menuju ke luar rumah . Dari jauh aku nampak Kenit sedang duduk sambil merenung ke dalam air kolam . Aku duduk di sebelahnya . Kaki seluar pijama ku dilipat sedikit dan kaki dimasukkan ke dalam air kolam yang sungguh sejuk tu .
"Kenit ah .. What are you doing ?" Aku mengusap bulunya .
Kenit berpaling padaku .
"Meow~" Kenit berbunyi .
"Waeyo ? Kau lapar ke ?" Soalku .
Kenit memandang ke dalam kolam sebelum memandang ke arah ku semula . Aku tak faham maksud yang cuba disampaikan oleh Kenit .
"Aniyo .."
Aik ? Sejak bila Kenit boleh bercakap ni ? Aku memandang ke belakang . Dia merenung ke arah ku . Sehun duduk bertinggung di sebelahku . Tangannya mengusap Kenit yang ketika ini sedang duduk di atas ribaku .
"Dia nak ajak kau mandi ." Kata Sehun .
"Huh ? Mandi ?" Aku mengerutkan dahiku .
Sehun ni faham bahasa haiwan ke ? Aku mula mengarut di dalam fikiran sendiri .
"Yes . Kau tak nak bagi dia mandi ke ? Dah berapa hari dia tak mandi .." Katanya lagi .
Kan betul ! Sehun boleh faham bahasa haiwan .. Wahh .. Conform dah gila tunang aku ni .
"Ohh .. Kenit nak mandi , ya ? Johayo . Kaja ." Aku bangun sambil mendukung Kenit .
Di bilik air dalam bilik ku . Aku meletakkan Kenit di dalam tub mandi yang berisi suku air suam . Kenit dah terbiasa dimandikan so dia tak ada lah nak takut air . Lengan bajuku dilipat rapi agar tidak basah . Sesi mandian bermula .
"Kenit ah .. Noona mianhaeyo . Noona lupa nak mandikan Kenit . Mian .." Kataku sambil mensyampu badan Kenit .
"Meow~" Kenit menjawab .
"Okay .. okay . I'll make you a very pretty cat !" Kataku dengan ceria .
Tanganku tercari-cari botol syampu untuk kucing . Tiba-tiba ada tangan yang menghulurkan botol syampu tu . Aku menyambut huluran tu tanpa memandang tuan punya tangan tu .
Beberapa minit kemudian ,
"Done !" Kataku selepas selesai mengelap bulu Kenit .
Kenit keluar dari bilik air dengan bulu yang kembang dan tercacak-cacak . Auww .. Cuba bayangkan . Comel gila kucing gemuk tu !
Aku turut keluar dari bilik air . Dahiku berpeluh-peluh kerana duduk di dalam bilik air . Rambutku diikat pony tail kerana mahu cepat hilang peluh di tengkuk . Aku tak perasan langsung ada mata yang memerhati .
Dia menghampiri ku . Tangannya memegang pinggangku . Matanya merenung muka ku . Aku menjadi blur .
"Kalau kau tolong mandikan aku , boleh ?" Soal Sehun .
"Huh ?" Aku tak faham .
"Ani .. Why not kita mandi sama-sama ..?" Kata Sehun lagi .
"What ?!" Aku terjerit kecil .
Baru aku sedar . Sehun cuma main-mainkan aku . Aku perasan senyuman di bibirnya .
"Dah lah ! Daripada aku layan kau baik aku jumpa VIXX oppa .." Aku menempis tangan Sehun di pinggangku lalu mencapai cell phone di meja study dan baring di atas katil .
"Tak habis-habis dengan VIXX oppa dia . Yang oppa depan mata ni tak nak ." Sehun merungut .
Aku tidak peduli akan kata-kata Sehun . Tanganku laju sahaja menyentuh skrin cell phone . Beberapa saat kemudian lagu VIXX berkumandang .
"Saranghandan mal malloneun bujokhagetjiman geuraedo oneul nan gobaekhalgeyo ~ I wanna be with you hangsang geudae han georeum dwien . Geudael jikeojul geureon saram itdan geol itjimayo ~" Aku menyanyi seiringan dengan lagu .
Sehun menjeling dari jauh . Di tangannya ada sebuah buku . Agaknya nyanyian aku mengganggu dia ke ?
"Naemam geudongan pyohyeonmotaeseo mianhae . Ssukseureowonnabwa saranghandan mal du nuneul gamajullae ~? Chukahae happy birthday to my love . Sibnyeoni jinado haruga jinan geotcheoreom . Byeonhajireul akireul maeil seollegireul naneun yaksokhae . Gumawo neomu thank you for my love . Neo taeeonajwoseo oneul ireohke naege wajwoseo ~ Neol manna geon naege keun haenguniya ja ije ~ Chotbureul kkeojullae , my love ~" Aku menyanyi dengan nada yang perlahan .
Mataku semakin berat lalu tertutup dengan perlahan-lahan . Music Player di cell phone dibiarkan dimain . Lagu tu seolah-olah sedang menidurkan aku . Selepas tu duniaku terus gelap .
YOU ARE READING
appear in my life + oh sehun [✔]
Random++"Cute girl.. Don't worry. I won't take your first kiss here. But, I just want you to know that you're going to be mine soon." "Yah! Apa yang kau buat ni?!" "Kenapa? Takkan nak pegang rambut tunang sendiri pun salah?"++ ✨start - 160529 ✨end - 17031...