5. Stay With For 1 Month

1.9K 121 4
                                    

-SKIP-

-EUN NA POV'S-

Malam tu di rumah aku , kami sekeluarga tengah makan malam . Tiba-tiba ada orang menekan loceng rumah . Kami tertanya-tanya siapakah gerangan yang datang pada malam-malam ni .

Omma meletakkan chopstick dan cuba untuk bangun tetapi aku menghalangnya .

"Omma ! It's okay . Biar Eun Na yang pergi tengok , ya ?" Kataku .

"Ne .." Balas omma . Kemudian omma sambung kembali menjamah makan malam .

Aku membuka pintu utama . Terpampang wajah yang membuatkan aku terkejut dengan kehadirannya ke rumahku .

"Sehun ? Ya .. apa yang kau buat kat sini ?"

Aku terlihat Sehun membawa sebuah beg bersamanya .

"Omma dengan appa aku outstation kat Jepun . Diorang suruh aku duduk buat sementara kat rumah tunang aku yang comel ni ." Katanya sambil mencuit hidung ku .

Aku menempis tangannya . Sehun tersenyum kemudian masuk ke dalam rumah tanpa dijemput . Aku menutup pintu dan terus ke dining room .

"Eun Na ah .. Sapa yang tekan loceng tadi ?" Soal omma apabila melihatku duduk semula dan sambung menjamah makanan .

"Saya , auntie .." Kata Sehun .

"Eh ? Sehun ah ! Kenapa datang ni ?" Soal omma .

Sehun menarik kerusi di sebelah ku lalu duduk .

"Omma dengan appa saya pergi outstation kat Jepun . So , diorang suruh saya stay rumah auntie dengan uncle buat sementara ." Jelas Sehun .

"Ohh .. Berapa lama kamu nak stay sini ?"

"Entah lah .. Omma cakap diorang duduk kat Jepun sampai sebulan . Maybe sebulan kot saya stay kat rumah auntie dengan uncle ." Sehun tersengih . Kemudian dia memandang ke arahku .

Aku hanya buat tak tahu dengan pandangan dia tu . Bukan aku tak tahu yang Sehun tu tengah menilik muka aku . Tapi , dia cakap dia akan stay kat sini selama sebulan . So , dia nak tidur mana ? Takkan sebilik dengan aku kot ..?

"Eun Na ah .. Sehun duduk sebilik dengan kamu tau ." Kata appa ku .

"What ?! Appa .. sirheoyo ." Aku tak percaya appa akan cakap begitu kepada ku . Masin betul mulut aku . Dalam diam aku mengutuk diri sendiri .

"Dah tu . Sehun nak tidur mana ?" Soal omma .

Sehun hanya diam . Lebih tepat lagi dia tengah makan makanan malam aku dengan penuh seleranya . Bukannya nak ambil chopstick dengan sudu lain .. Yang aku pegang juga dia nak ambil . Dia langsung tak kisah pasal bekas air liur aku .

"Sofa kat ruang tamu kan ada .." Balasku . Aku tak rela langsung Sehun tidur sebilik dengan aku !

Bayangkan .. Sehun tu cuma tunang aku and now kitorang kena tidur sebilik sepanjang sebulan ni ?! Ya .. Kalau dia buat benda tak senonoh kat aku macam mana ? Eee .. tak nak lah !! Sehun tu mesti byuntae . Suka sangat peluk-peluk aku . Elok sangat lah dengan playboy dia tu ..

"Eun Na ! Kamu tak kesian kat tunang kamu sendiri ke ? Sampai hati kamu suruh dia tidur kat sofa tu .. Nanti badan Sehun sakit pulak ." Kata omma . Omma dengan appa tetap nak Sehun tidur sebilik dengan aku .

"Tapi , kitorang belum kahwin lagi .. Nanti kalau Sehun buat benda tak senonoh kat Eun Na macam mana ?" Aku tetap berkeras tak nak sebilik dengan Sehun .

Sehun terus mengangkat kepalanya memandang ke arahku . Dia tergelak kecil bila aku menyebut 'benda tak senonoh' . Aku malas nak pandang muka Sehun .

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now