27. Going To Wedding Boutique

1.2K 75 0
                                    

-SKIP-

Parents Sehun pulang ke Korea selepas sebulan berada di Jepun . So Sehun pun pindah balik ke rumahnya . And yes ! (Eun Na melompat dengan girang nya di dalam hati) Aku bebas dari cengkaman dia buat sementara .

-AUTHOR POV'S-

Sebenarnya , Eun Na tak tahu yang tidak lama lagi dia akan berkahwin . Family dia memang pandai simpan rahsia . Surprise lah katakan .

One day , hari tu hari minggu . Eun Na hanya berada di dalam biliknya . Omma memasuki bilik Eun Na .

-EUN NA POV'S-

"Eun Na ah .." Panggil omma . Omma duduk di sisi katil .

Aku yang sedang membaca majalah 'Epop' terus menutup dan memandang wajah serius omma .

"Ne ?"

"Pergi siap . Hari ni pergi butik pengantin untuk cari wedding dress . Cepat . Auntie Eum Jung akan ikut kita ." Jelas omma .

Aku terlopong .

"Mwo ? Untuk apa pergi butik pengantin tu ?" Soal ku . Otak aku sebenarnya tengah blur .

"Takkan nak pergi beli ikan kat butik tu kot . Of course searching dress for your wedding soon ! Ish ! Budak ni .. omma dah cakap dah tadi . Takkan tak dengar ?" Omma mencekak pinggang . Naik angin .

"Ohh .. Omma ni . Sikit-sikit nak marah . Period eh ? Tapi omma kan dah tua .. Orang tua pun period lagi ke ?" Lawak bodoh .

"Ish !! Kamu ni ..! Loyar buruk pulak dengan omma . Dah ! Pergi tukar baju . Pakai yang elok-elok sikit . Nak keluar dengan bakal mak mertua ni . Jangan pakai selekeh sangat ! Pakai skirt . Baru ayu .." Kata omma .

"Eun Na tahu lah , omma ." Buat muka menyampah .

"Hurry up . Omma tunggu kat dalam kereta ." Omma bangun dan menuju ke pintu bilik .

"Okay !" Jawabku .

-SKIP-

Aku menilik pemakaian ku buat kali terakhir . Blouse corak polka dot hitam coklat dipadankan dengan miniskirt hitam . Rambut dibiarkan lepas . Wajah di make-up nipis . Cukup sekadar cushion powder dan lipstick pink strawberry . (Main bantai je warna lipstick . Tak tau wujud ke tak warna tu)

 Tak tau wujud ke tak warna tu)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Outfit yang Eun Na pakai)

Aku keluar dari rumah dan memasuki ke dalam kereta . Aku duduk di tempat di sebelah pemandu . Aku memandang ke sebelah ..

"Oppa ?! Kenapa oppa ikut sekali ?" Aku tidak puas hati .

"Alahh .. Biar lah . Oppa nak tengok bride-to-be ni pakai wedding dress . Cantik ke tak .. Lagipun , lama dah kan kita tak keluar sama-sama walaupun appa tak join sekali . Dengan auntie Eum Jung pun jadi lah ." Oppa membalas .

"Okay .. okay . But don't take a picture and sent to Sehun or anything ! Don't laugh at me when I'm wearing dress too!" Aku memberi syarat .

"Okay , my little sister ." Senyum manis .

appear in my life + oh sehun [✔]Where stories live. Discover now