{} 3 {}

8.2K 340 73
                                    

De volgende dag laat Morris me wel met rust tot die avond. 'Bella' roept Morris weer hard.

Ik ren naar zijn werkkamer. 'Ga naar de keuken' beveelt hij zonder op te kijken, 'breng me eten en jij eet hier.'

Hij kijkt op, 'duidelijk?'

Ik knik en loop naar de keuken. Thomas, de kok, is er. Het is een wat gezette man. 'Thomas' zeg ik, 'ik heb twee borden nodig.'

'Laat me raden' zegt hij, 'Ris eet niet mee? En jij ook niet?'

Ik knik, 'klopt.'

Thomas mag ik ook wel. Hij zal me geen pijn doen. Nooit niet! Ook hij helpt me graag. Hij schept twee borden op en zet ze op een dienblad. Ik pak ondertussen drinken voor mijzelf en hem. Ik weet niet precies wat hij wil dus neem ik drie dingen mee die hij graag drinkt. 'Thanks Thomas' zeg ik.

Daarna loop ik naar zijn werkkamer. Ik zet zijn eten voor hem neer en vraag: 'en te drinken meester?'

'Bier' zegt hij zonder op te kijken.

Ik pak het bier, maak die open en zet die neer. Ik pak mijn eigen eten en drinken en begin te eten. Hij eet terwijl hij werkt. Vaak genoeg gezien maar opeens zegt hij: 'Bella. Je gaat mee.'

'Waarheen?'

'Boven' zegt hij terwijl hij me aankijkt, 'je gaat ons helpen om een roedel om zeep te helpen. Vooral de Alpha. Hij doodde Milou.'

Ik knik, 'maar ik heb niet getraind. Hoe kan ik dan iemand doden? Ik ben zelfs nog nooit in mijn wolf veranderd!'

Hij knikt langzaam en staat op, 'naar boven jij.'

'Naar boven?! Nu?'

'Ja, nu ja. Lopen.'

Ik sta op en loop voor hem uit naar boven. Boven kijkt hij eerst om zich heen. 'Goed' zegt hij, 'in je wolf veranderen. Maak je zo boos mogelijk.'

Ik denk eraan hoe graag ik die Alpha wil doden. Zo graag! En opeens sta ik een stuk lager en op vier poten. Ik kijk achter me en zie dat ik een witte vacht heb. Ik kijk weer naar Morris. Maar waar Morris eerst stond staat nu een zwarte grote wolf. Hij mindlinkt me: "Eerst gaan we even rennen. Daarna gaan we even sparren."

Ik knik en ren met hem mee door de bossen. Na een tijdje valt hij me opeens aan. Ik ben iets sterker en kan hem overmeesteren. Hij grijnst en zegt via de mindlink: "goed gedaan Bella. Laten we maar terug gaan."

Ik knik en ga van hem af. Ik ren achter hem aan naar het hol. Hij duwt met zijn kop tegen een boom en er gaat een soort deurtje open. Er zit kleding in. Hij transformeert terug en doet een broek aan. Hij kijkt mij aan. 'Jouw beurt' zegt hij.

Ik loop naar hem toe en transformeer ook terug. Ik trek een shirt aan. Die is veel te groot voor me. Ik ben maar een klein meisje. Ongeveer 1.57. We gaan naar beneden. Hij laat me direct gaan slapen. Zo ben ik morgen uitgerust.

rogue maidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu