p.o.v Bella
Leo heeft gelijk. Ik zag dat Morris loog toen hij zei dat hij zoiets nooit zou doen! 'Bella' gromt Morris dreigend.
'Nee, nee, nee' zeg ik, 'u heeft me mijn halve leven misbruikt. Geslagen, pijn gedaan! Ik kan niet meer! Ik ben achttien nu! Ik wil mijn eigen leven leiden! Met of zonder uw toestemming!'
'Jij zal nooit mijn toestemming krijgen! Het enigste waar jij toestemming voor krijgt is vergiffenis vragen! Nu meteen!'
'Nee Bella' roept mijn wolf naar me, 'jij hoort bij Alex! Niet bij Morris! Kijk naar je wonden! Kijk naar je littekens! Kijk naar alles wat hij deed! Heeft hij je ooit wel eens laten uitpraten als je iets wilde uitleggen?! Heeft hij je ooit wel eens gevraagd waarom je iets deed waarvoor hij je strafte?!'
'Nee' mompel ik, 'dat deed hij niet.'
Ik kijk Morris aan. Zijn ogen zijn donker. Ik haal diep adem en zeg: 'Wat moet ik doen Leo?'
Morris springt op me af en transformeert in die sprong naar zijn wolf. Ik transformeer sneller en kan hem wegduwen. Hij vliegt naar de andere kant van de kamer en glijd langs de muur naar beneden. Hij staat op en schud zijn kop. Hij gromt naar me en rent op me af. Ik ga in gevechtshouding staan.
Hij valt aan en bijt me wat keren. Ik bijt terug en zo raken we in een gevecht. We zijn ongeveer even sterk maar hij raakt me meerdere keren op pijnlijke plekken. Na een tijdje gooit hij me tegen de muur aan. Ik piep zacht en ben te vermoeid om op te staan. Leo gaat in zijn wolvenvorm voor me staan. Hij gromt dreigend naar Morris. Hij begint te vechten tegen Morris.
Leo is veel sterker en dood Morris. Ik adem zwaar en het is steeds moeilijker om mijn ogen open te houden. Mijn vacht is rood van het bloed. Leo loopt naar me toe. Hij kijkt me bezorgd aan. Dan hoor ik twee paar voetstappen. Alex en Ian komen de kamer in. Ian kijkt geschrokken naar mij. Alex komt meteen naast me zitten. 'Bella' zegt hij, 'blijf bij me. Alsjeblieft, we hebben je nodig. Ik heb je nodig.'
Ik kijk hem aan en ben net sterk genoeg om terug te transformeren. Leo pakt een deken en Alex slaat die om me heen. Ik kus Alex. 'Ik...' fluister ik buiten adem, 'ik hou van je.' Daarna word alles zwart voor mijn ogen.
p.o.v Ian
Bella ligt levenloos in de armen van Alex. Alex kijkt verdoofd naar Bella. Hij tilt haar op en loopt weg. 'Waar ga je heen' vraagt Leo verbaasd.
'Ik breng haar naar Maria. Ze ademt maar is verzwakt. Ze mag niet dood!'
Hij rent met Bella dicht tegen zich aangedrukt naar het roedelhuis. Leo en ik rennen snel achter hem aan ook al is het moeilijk om hem bij te houden. Er liggen meerdere doodde rogues op de grond. De rest word de kerkers ingedreven door de wachters. Dokter Maria komt ons al tegemoet lopen. 'Alpha' zegt ze, 'wat is er gebeurd?'
'Morris heeft haar goed verwond' zegt Leo.
Ze knikt en gebaart dat Alex haar in het bed moet leggen. Ze begint de wonden te verzorgen. Alex is veel te gestrest om ons de kamer uit te sturen. Maria zegt niets. Ze is geconcentreerd bezig. Na een hele tijd wat lijkt uren te duren loopt ze naar de deur. 'Ik ben klaar nu' zegt ze, 'u kan bij haar blijven maar laat haar ook rusten, Alpha.'
Alex knikt. Ik kijk naar Bella. Ze ademt rustig en toch ben ik er niet zeker van of ze dit gaat overleven. Haar vacht was rood. Ze is zwak aangezien Morris haar weinig te eten gaf. En de afgelopen twee dagen at ze ook niet veel. Alex veegt een plukje haar uit haar gezicht. Hij geeft een kus op haar voorhoofd. 'I love you' fluistert hij.
'Kom' zegt Leo, 'we laten hem even alleen.'
Ik knik en wachten op de gang op Alex. Na een tijdje komt Alex naar buiten. We lopen naar zijn kamer en zien dat Morris wolf weg is. Hij ligt daar als mens. Dood! Alex pakt hem met een hand op en sleurt hem naar buiten. Daar trekt hij in zijn wolvenvorm zijn hoofd eraf. Hij laat een wachter het lichaam bij de rest van de rogues gooien. Hij pakt een spies en spiest zijn hoofd erop. Hij rent naar de grens en zet de stok in de grond. Nu kan iedereen zien dat niemand met deze roedel moet dollen.
Alex neemt me mee naar zijn huis. Ik krijg gewoon de kamer die ik eerst kreeg. Hij, ik en Leo blijven nog een hele tijd in de woonkamer zitten. We bedenken wat we met de rest van de rogues moeten doen. We zullen ze niet doden. We gaan kijken of ze bereid zijn om in een roedel te leven. Tot die tijd blijven ze in de cellen.
JE LEEST
rogue maid
Werewolf'Moet jij niet iets zeggen' sist hij. 'Het spijt me meester' zeg ik zacht, 'ik zal het nooit meer doen. Ik zal altijd aan u gehoorzamen.' 'Braaf meisje' zegt hij terwijl hij me loslaat. Ik zak op mijn knieën en adem diep in en uit. ...