'Wow Bella' zegt hij, 'ik... ik wil best... ik wil heel graag een kindje met je maar niet nu. Ik wil je niet kwijt raken.'
'Je raakt me niet kwijt!'
'Bella, alsjeblieft. Probeer me te begrijpen. Ik wil niet dat jij zwanger bent terwijl mijn vader nog vrij rond loopt hier.'
Ik sla mijn ogen neer. 'Wat heb ik gedaan dat je niet wilt?'
Hij trekt me tegen zich aan. 'Honey' zegt hij, 'jij deed niets. Mijn vader zal nog meer zijn zinnen zetten op jou zodra hij hoort dat je zwanger bent van mijn pup.'
Ik trek me los en sta op. 'Honey' zegt hij, 'please.'
Ik trek mijn broek uit en kleed me om. Ik ga in bed liggen. Alex strijkt een lok weg. 'Honey' zegt hij, 'ik hou heel veel van je maar ik ga je niet zwanger maken nu mijn vader je wil doden.'
Ik begraaf mijn gezicht in het kussen. Hij zucht en kleed zich om en gaat naast me liggen. Hij legt zijn arm over me heen. 'Niet boos zijn honey' fluistert hij.
Ik negeer hem. Hij zucht en laat me met rust. We vallen in slaap.
Ik word de volgende ochtend eerder wakker dan hem. Ik sta op en loop naar beneden.
Na een tijdje komt Roos binnen. 'Goedemorgen Bella' zegt ze.
'Goedemorgen' zeg ik.
Ze fronst en gaat tegenover me zitten. 'Wat is er' vraagt ze.
'Het is niets.'
'Bella, niet liegen tegen me. Ik zie dat er wat is. Wat deed Alex?'
'Het gaat er meer om wat hij dus niet deed.'
Ze fronst nog meer. 'Ik... Alex heeft me beloofd om pas.... pups in me...'
'Als je daar klaar voor was' vraagt ze.
Ik knik. 'En gisteravond was hij gewoon zo leuk met die kindjes en... ik wilde gewoon dat hij dat ook met ons kindje kan doen.'
Hoe langer ik praat hoe zachter ik praat. Ze knikt. 'En dat zei je gisteravond en hij zei nee omdat vader hier nog steeds rondloopt.'
'Hoe weet je dat allemaal?'
'Het is mijn broer. Ik ken hem door en door. En hij wil je niet kwijt.'
'Dat weet ik maar hij is te overbezorgd.'
'Dat weet ik. Als we gingen rennen met hem en een wolf kwam te dicht bij mij kon hij beter heel hard wegrennen want dan werd Lex boos.'
Ik knik, 'maar een zwangerschap duurt zeven maanden. Jn die tijd kan bij hem toch allang hebben gepakt.'
'Dat is het hem juist' zegt ze zuchtend, 'Alex maakt al sinds het begin jacht op vader.'
'Waarom?'
'Hij... we hadden nog een zusje. Ze was achttien toen Alex Alpha werd. En zij en hij waren zo close dat vader daar gek van werd. hij doodde haar om Alex een betere Alpha te laten worden. Alex doodde hem bijna en hij vluchtte.'
Ik knik, 'en wonen jullie daarom buiten het dorp?'
'Ja, het was hier dat ze werd vermoord. Ik kon er ook niet echt tegen en heb nachten gehuild. Alex heeft de kamer waar het is gebeurd op slot gedaan. De sleutel hebben we met mijn zus begraven.'
Ik sla mijn ogen neer en knik. 'Snap je nu waarom ik dat risico niet wil lopen' vraagt Alex achter me.
Ik kijk om. Hij staat tegen de deurpost geleund. Ik sla mijn ogen neer. 'Het spijt me' zeg ik, 'ik wist het niet.'
'Dat weet ik' zegt Alex, 'ik heb het je expres niets verteld omdat ik niet wilde dat je bang werd. Ik hou van je en ga er alles aandoen om je te beschermen.'
Ik knik. Hij gaat naast me zitten en trekt me in een omhelzing. 'Het spijt me' fluister ik.
'Het geeft niet honey' zegt hij, 'we hebben een spoor en mijn vader zal je snel al niets meer kunnen doen.'
JE LEEST
rogue maid
Werewolf'Moet jij niet iets zeggen' sist hij. 'Het spijt me meester' zeg ik zacht, 'ik zal het nooit meer doen. Ik zal altijd aan u gehoorzamen.' 'Braaf meisje' zegt hij terwijl hij me loslaat. Ik zak op mijn knieën en adem diep in en uit. ...