Vandaag is de dag dat de echo is. Ik ben heel, heel, heel erg zenuwachtig wat me meteen weer misselijk maakt. En dat vind Alex vreselijk. We lopen naar het ziekenhuisje. Maria begroet ons bij de deur. 'Goedemiddag' zegt ze glimlachend, 'Luna, Alpha.'
'Goedemiddag Maria' zegt Alex.
'Hoe gaat het Luna?'
'Het ging beter maar nu ik zenuwachtig ben voor die echo is dat vreselijke misselijke gevoel weer terug.'
'Oh dat gaat over Luna' zegt ze, 'ik kan alleen kijken hoeveel pups het zijn.'
Ik knik. Ze glimlacht en vraagt: 'Zullen we?'
We knikken en lopen achter haar aan de nu bekende kamer in. 'Oke Luna' zegt ze, 'u mag op het bed gaan liggen en uw buik bloot maken alstublieft.'
Ik doe wat ze vraagt. Alex komt op de rand achter me zitten. Hij pakt mijn hand en knijpt er zacht in. 'Dit kan een beetje koud aanvoelen' zegt Maria, 'Luna.'
Ik knik. Ze doet wat gel op mijn buik en glimlacht. 'Onthoud Luna' zegt ze, 'ik kan alleen zeggen hoeveel pups. Helaas niet meer.'
Ik knik, 'dat weet ik.'
Ze glimlacht en pakt dat ding wat ze gebruiken om een echo te maken. Al mijn spieren staan gespannen. 'Ontsnap u Luna' zegt ze.
Ik knik en Alex geeft een kus op de mark. Ik haal diep adem en ontspan. Maria grinnikt en schud haar hoofd. 'Niet te veel misbruik van dat mategedoe maken Alpha' zegt ze.
'Voor nu wel' zegt Alex.
Ze lacht en schud haar hoofd. Ze maakt de echo. Ze concentreert zich op het scherm. Na even glimlacht ze en kijkt ons aan. 'Jullie krijgen een drieling.'
'Een drieling' vragen we tegelijk.
Ze knikt, 'een drieling.'
Ik kijk Alex aan. Die grijnst. 'Dat worden hele lange en slapenloze nachten honey' zegt hij.
Ik zucht, 'ja. Ik overdag, jij 's nachts?'
'Not fair.'
Maria gniffelt en pakt een doekje. Ze geeft die aan me. 'U kunt uw buik schoonmaken. We zijn klaar voor vandaag.'
Ik ga rechtop zitten en maak mijn buik schoon. 'Oké' zegt Maria, 'ik wil u graag over een maand hier weer zien. Dan kan ik vertellen of het meisjes of jongens zijn.'
'Oké' zeg ik, 'ik denk dat we tegen die tijd wel weer een afspraak komen maken, toch Alex?'
'Ja' zegt hij, 'tegen die tijd komen we wel weer hierheen een keer. Als we niet eerder komen.'
Ze glimlacht, 'natuurlijk.'
Ik sta op en zeg: 'dank u.'
'Graag gedaan Luna' zegt ze terwijl ze opstaat.
Alex pakt mijn hand en zegt: 'Inderdaad, dank u.'
'Nogmaals graag gedaan Alpha. Dan ga ik nu weer even door met werk.'
Ze glimlacht en loopt de kamer uit. We lopen naar huis. Iedereen zit weer in de woonkamer. Ze kijken ons nieuwsgierig aan. 'Wat is er' vraagt Alex grijnzend.
Roos zucht, 'niet grappig. Hoe ging het?'
'Niet heel goed' zeg ik, 'we hebben slecht nieuws gekregen.'
Hun ogen worden groot. 'Wat' vragen Tess en Julia tegelijk, 'hoe bedoel je dat? Is er iets mis met de pup?'
'Nee' zegt Alex grijnzend, 'met de pups is niets mis.'
'Maar wat is er...' wil Fenna zeggen maar Floris onderbreekt haar. 'Pups?'
Alex en ik grijzen. 'Meerdere pups' vraagt hij.
'Drie' zegt Alex.
'Een drieling' roepen ze allemaal tegelijk.
Ik lach, 'zo reageerden wij dus ook.'
'Hey Leo' zegt Rick, 'kan ik niet bij jou logeren als de pups er zijn.'
'Ik denk dat je ze dan alsnog hoort' zegt Leo.
'Maar dat betekent voor ons meer geknuffel' zegt Fenna blij.
Ik grinnik, 'zo kun je het ook zien ja.'
'Hey ehm... Alex, kunnen we nog ruilen? Dat ik haar in de gaten houd en jij die kleine donderstenen.'
'Nope' zeg Alex grijnzend, 'deal is gemaakt en gesloten.'
'Ik denk dat ik een voorraad touw moet gaan aanschaffen' mompelt Ian.
Leo, Casper, Rick en Alex grinniken. 'Dus' zegt Floris, 'wanneer krijgt de roedel het te weten.'
'Vanavond denk ik' zegt Alex, 'dat was ik in ieder geval van plan. Als Bella dat ook goed vind natuurlijk.'
Ik knik, 'maar als we namen weten houden we die geheim tot ze zijn geboren.'
Hij knikt, 'ja.'
Ik glimlach. 'Ga je het vader melden' vraagt Casper.
'Ik moet wel' zegt Alex, 'hij zei dat hij Bella mocht.'
'Mocht' vraagt Floris argwanend.
Alex knikt, 'die begreep ik eerlijk gezegd ook niet helemaal. Hij zei dat hij haar mocht omdat zij ook is pijn gedaan met zilver.'
'heeft hij hetzelfde gevoeld als zij dan' vraagt Ian geërgerd, 'door zijn doen heeft zij die littekens.'
'Ja' zeg ik, 'en nu zit in de cel en is ie opgesloten. Moving on.'
'Ja sorry' zegt Alex, 'dus. Leo wil jij iedereen gaan waarschuwen?'
Leo knikt en staat op. Casper, Rick en Ian staan ook op. 'Wij gaan mee' zeggen ze.
Leo knikt en ze lopen weg. Ik plof neer op de bank. Alex komt naast mij zitten. 'Dus' zegt Julia, 'het geslacht weten jullie nog niet?'
'Nee' zeg ik, 'dat krijgen we denk ik over een maand te horen.'
JE LEEST
rogue maid
Werewolf'Moet jij niet iets zeggen' sist hij. 'Het spijt me meester' zeg ik zacht, 'ik zal het nooit meer doen. Ik zal altijd aan u gehoorzamen.' 'Braaf meisje' zegt hij terwijl hij me loslaat. Ik zak op mijn knieën en adem diep in en uit. ...