Roos trekt wit weg. De wolf loopt naar ons toe en begint rondjes om ons heen te lopen. Roos en ik gaan met onze ruggen tegen elkaar staan. De wolf mindlinkt ons: "niemand mindlinkt Alex. Duidelijk?"
We knikken tegelijk. "Mooi, en Roosje wie is dit?"
'Dit is Bella. Een nieuwe rekruut.'
"Waarom ruik ik Alex' geur hier?"
'Alex is binnen.'
"Nee, het is dichterbij."
Hij blijft voor mij stilstaan. Zijn ogen zijn blauw. Maar niet zo lichtblauw als die van Alex. Hij doet een stap naar me toe. "Jij bent de mate van Alex" zegt hij, "is het niet?"
Ik slik. "Ja dus" zegt hij grommend.
Roos gaat nu voor me staan. 'U laat haar met rust' zegt ze.
"Waarom zou ik?! Ik verloor mijn mate, hij gaat zijn mate verliezen! Dan is het niet zo'n watje meer!"
Roos gromt dreigend naar hem. "Wat nu" vraagt de wolf, "ga je je verzetten tegen je eigen vader roosje?!"
Hij gaat in gevechtshouding staan maar hij krijgt de kans niet om aan te vallen want hij word zelf al aangevallen door een grote bruine wolf. Ik mindlink Alex meteen: "Alex!"
Op dat moment staat hij buiten. Hij kijkt naar de twee vechtende wolven. Ik heb ondertussen geroken dat de andere wolf Ian is. Alex transformeert en springt in het gevecht. De wolf kan zich loswringen en wegrennen. Casper, Rick en Flroris zijn ondertussen bij ons gaan staan. Casper heeft Roos in zijn armen genomen. Alex wil achter de wolf aanrennen maar Floris zegt: 'niet doen Alex. Dat wil hij.'
Alex snuift. Rick legt twee broeken neer. Beide transformeren ze terug en trekken een broek aan. Ik omhels eerst Alex. Dan omhels ik Ian. 'Waarom was je hier' vraagt Alex.
'Ik rook iets wat hier niet thuis hoorde' zegt hij, 'daarbij rook ik dat Bella bang was.'
'Dank je' zegt Alex.
'Ja' zegt Roos, 'dank je...'
'Dit is Ian trouwens' zegt Alex, 'Bella's vriend.'
'En beschermheilige als Alex niet in de buurt is' horen we Leo zeggen.
We kijken richting het geluid. 'Hey Leo' zegt Rick, 'alles goed?'
'Niet als ik niet snel uitleg hoe Hij hier kon komen' zegt Leo 'aan de blik van Alex te zien.'
Alex ogen zijn donker. Ik pak zijn hand. 'Bella' zegt Floris, 'je weet dat...'
Alex trekt me in een omhelzing en snuift mijn geur op. 'Wauw' zegt Rick zacht, 'I want a mate too.'
'Go search for her' fluistert Casper grijnzend.
Rick gromt zacht. Alex laat me los en kijkt Leo aan. 'Vertel Leo' zegt hij.
Hij is rustig merk ik. Kwam dit alleen maar door mij?! 'Ik trainde de rogues en Ian was opeens weg. Ik vroeg de rest waar hij heen was gegaan en ze zeiden dat hij iets rook. Dus ik rende hierheen en zag jullie vechten. Ik mindlinkte de wachters en die zeiden niets gezien te hebben. Wel re....'
Zijn ogen worden wazig. Daarna worden ze weer hun normale bruine kleur. 'Wat ik zou zeggen is dat iemand niet reageerde, Sammy. Ik krijg net te horen van Nick dat Sammy zwaar gewond is aangetroffen.'
Alex gromt zacht. 'We moeten naar huis' zegt hij, 'iedereen gaat mee. Jullie ook Roos, Casper, Rick en oom. Niemand komt aan mijn familie!'
JE LEEST
rogue maid
Werewolf'Moet jij niet iets zeggen' sist hij. 'Het spijt me meester' zeg ik zacht, 'ik zal het nooit meer doen. Ik zal altijd aan u gehoorzamen.' 'Braaf meisje' zegt hij terwijl hij me loslaat. Ik zak op mijn knieën en adem diep in en uit. ...