{} 32 {}

5.1K 247 7
                                    

een half jaar gaat voorbij en het spoor loopt dood. Alex was woedend toen hij het hoorde. Hij pakte me toen beet een snoof mijn lucht weer op. Dat deed hij meerdere keren voordat hij weer rustig was. En we hebben niets meer vernomen van Alex' vader.

Ik ben ondertussen beste vriendinnen geworden met Roos. Alex is minder beschermend geworden en Rick, Leo en Casper hebben hun mate gevonden. Fenna is de mate van Rick. Julia is de mate van Leo. En Tess is de mate van Casper. Natuurlijk is Alex ook bij hen beschermend. Iemand moet maar te dichtbij komen en we horen gegrom. Vooral als het om de rogues gaan. Die nu geen rogues meer zijn natuurlijk. Maar Alex vertrouwt ze nog steeds niet.

De rogues snappen het. Ze zijn alleen trouw aan Alex omdat ze dan ook meteen trouw aan mij zijn. En ze zullen trouw aan me blijven.

Maar nu lig ik in bed met Alex' armen om me heen. Ik slaap niet maar weet ik niet zeker of hij nog steeds slaapt. Maar dan opeens leunt hij over me heen. 'Honey' zegt hij, 'wil je vanavond met me uit eten gaan?'

'Uit eten' vraag ik verbaasd.

Hij knikt. 'Natuurlijk' zeg ik, 'waarom niet?'

Hij haalt zijn schouders op en kust me. Ik draai me op mijn rug. Hij gaat al kusjes gevend naar mijn nek en dan naar onder. Ik kreun. Opeens stopt Alex met kusjes geven en staat op. Ik ga verbaasd rechtop zitten. 'Wat is er?'

'Mijn vader is gesingaleerd bij de noordgrens.'

Hij loopt weg. Ik sta op en ren achter hem aan. 'Ik ga mee' zeg ik.

Hij draait zich om, 'dat verbied ik.'

'Alex alsjeblieft.'

'Nee!'

Hij loopt de deur uit en doet de deur op slot. Ik draai me om en kijk Rick en Fenna recht aan. 'Waar ging die heen' vraagt Rick.

'Zijn vader is gesingaleerd bij de noordgrens.'

Rick draait zich om en springt door het open raam achter in de gang. 'Geweldig' zeg ik, 'dat gaat Alex niet leuk vinden.'

Fenna glimlacht, 'zie het positief in. Als Alex zijn vader heeft opgeruimd kunnen wij weer vrij rond lopen.'

Ik knik, 'daar heb je een punt.'

Ze glimlacht, 'ik ga naar de woonkamer.'

'Ik ga me even aankleden.'

Ze glimlacht en loopt langs me heen de trap af. Haar lichtbruine haren, die in een hoge paardenstaart zit, gaan heen en weer. Ze heeft blauwe ogen en is iets groter dan dat ik ben.

Ik loop naar mijn kamer en kleed me aan. Daarna ga ik bij Fenna in de woonkamer zitten. Na een tijdje komen Floris, Casper, Tess, Ian en Roos ook de woonkamer in. Tess is ongeveer 1.65 lang en heeft rood haar en felgroene ogen. Ze heeft wat sproetjes op haar neusbrug en wangen. 'Hey' zegt Roos, 'waar zijn die twee?'

'Hij is gesingaleerd bij de noordgrens' zegt Fenna.

Casper, Floris en Ian rennen naar de voordeur. 'Zit op slot' roep ik.

Ze rennen door de hal naar het raam en springen daaruit. 'Waarom gaat iedereen altijd door het raam' vraag ik.

Ze grinniken en gaan bij ons zitten. Na even komen ze alle vijf weer binnen. Alex ogen zijn donker dus ik zeg niets. Tess is de eerste die iets durft te zeggen: 'En?'

'Hij zit in de cel' zegt Floris.

Roos haalt opgelucht adem. 'Alex' zeg ik, 'alles oké?'

Alex knikt, 'ja. Ik kan gewoon niet geloven dat we hem hebben.'

Ik sta op en omhels hem. Hij slaat zijn armen om me heen. Fenna omhelst Rick en Tess omhelst Casper. Roos haalt diep adem en Floris gaat naast haar zitten. Hij slaat een arm om haar heen.

Alex ogen worden even wazig. Daarna gromt jij. 'Roosje' zegt hij, 'Hij wil jou EN Bella zien.'

Roos knikt. 'Nu' vraagt ze.

'Ja, helaas wel. Hij is zich hevig aan het verzetten.'

Roos knikt en staat op. We lopen allemaal met Alex mee naar het roedelhuis. Alex neemt alleen mij en Roos mee naar de cellen. Er zijn een heleboel wachters bij één van de achterste cellen. Ze buigen hun hoofd voor ons. Alex knikt kort dat ze kunnen gaan. Ze gaan weg. Er zit een man in de cel. Hij heeft brede zilveren boeien om zijn enkels en polsen. Zijn ogen zijn blauw en zijn haar zwart. Hij heeft halflange haren.

rogue maidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu