{} 13 {}

6.9K 319 16
                                    

'Ik zeg niets' zeg ik kwaad.

'Bella!'

'Nee! Ik blijf trouw aan de rogues! Geen roedels meer voor mij! En ik word vooral niet de Luna van een roedel die mijn roedel uitmoordde! Mijn familie uitmoordde!'

'Bella alsjeblieft' zegt Leo, 'waar is Alex? Zonder Alpha is deze roedel...'

'Niets' zeg ik, 'weet ik Leo. Ik was de kleindochter van een Alpha!' 

'Alsjeblieft Bella' zegt Leo terwijl hij een stap naar me toe doet.

'Laat ons gaan en hij keert veilig terug!'

'Bella, je weet dat ik je niet kan laten gaan! Echt niet!'

Ian en ik transformeren. Ik mindlink Leo, "dan maar op deze manier!"

We rennen naar ze toe en vallen aan. Ze vallen ook aan en ik word vaak geraakt op de plekken waar de wonden van het zilver zitten. Leo duwt me opeens op de grond. "Bella" mindlinkt hij me grommend, "waar is Alex?!"

"Dat zeg ik niet!"

"Waarom niet?! Wie neem je in... je hebt nieuwe wonden."

Ik kijk naar mijn vacht en zie dat mijn rug bloed. "Je neemt M.M in bescherming" zegt Leo opeens.

Ik kijk hem kwaad aan, "dus?!"

"Bella, hier kun je veel beter leven hebben dan bij M.M. Wij doen je geen pijn als je niet luistert! Niemand zal dat doen! Maar je moet ons een kans geven. Dat bloeddorstige is een zwarte bladzijde van deze roedel!"

Ik hoor Ian piepen en draai mijn hoofd meteen naar hem toe. Ian ligt op de grond. Er staan rond de drie wolven om hem heen. Ik kijk Leo aan, "goed. Maar laat me bij Ian!"

Leo laat me los en ik ren naar Ian. Ik lik over zijn wang. "Ian, alles goed? Wat gebeurde er?"

"Mijn poot."

Ik kijk naar zijn linkerachterpoot. Die ligt in een best wel rare houding. Ik kijk naar Leo. "Als je wil dat ik je laat zien waar Alex is ga dan kleding halen voor mij en hem."

Een man loopt weg. Ik help Ian omhoog en hij leunt een beetje tegen me aan. Ik kijk Leo aan, "ik laat je nog niet zien waar Alex is. Je moet me eerst laten zien dat deze roedel geen roedel meer is die een andere roedel zou kunnen uitmoorden."

"Zoals je wilt" zegt hij, "maar eerst gaan jullie naar een doktor. Jij bloed en hij heeft een gebroken been."

Ik knik. De wolf komt terug rennen met een tas vol kleding. Die legt hij neer voor me. De wolven draaien zich om. Ik kijk Leo aan. Ik knik kort naar hem. Hij knikt kort terug en draait zich om. We transformeren terug en kleden ons aan. Leo trekt een broek aan. 'Jongens' zegt Leo, 'bewaak de grenzen.'

De rest rent weg. 'Jullie twee gaan met mij naar de doktor.'

We gaan naar de kamer waar Alex me eerder ook heen bracht. Maria is in de kamer. 'Luna' zegt ze, 'hoe gaat het met de... O' zegt ze als ik mijn rug naar haar toe draai.

'En wat mankeert uw vriend Luna?'

'Zijn been.'

'Als u even met mij meekomt Luna. Dan helpt doktor Arthur uw vriend.'

Ik knik langzaam. Ze neemt me mee naar de kamer naast de kamer waar Ian nu is. Leo loopt mee. 'Ik bescherm jou' zegt hij.

Ik zucht, 'goed. Maar als Alex erachter komt dat jij mij zag zonder shirt doet hij je wat.'

Leo draait zich naar de deur toe. 'Luna' zegt Maria 'zou u uw shirt uit willen doen, alstublieft.'

Ik doe mijn shirt uit en ga op het bed zitten. Ze begint de wonden te onderzoeken. 'Waarom deed M.M je pijn' vraagt Leo opeens.

'Omdat Alex geen pijn kreeg als hem pijn werd gedaan en het deed hem pijn als ik pijn werd gedaan.'

'Mmh. Waar is Alex?'

'Bij M.M. Maar ik laat je niet zien waar hij is totdat jij me hebt laten zien dat deze roedel niet meer opeens zomaar andere roedels aanvalt en vermoord.'

'Dat weet ik' zegt Leo, 'maar dan ben jij dus nu de leider.'

'Wat?! Nee! Ik kan geen leiding geven!'

'Vertel me dan waar Alex is!'

'Als ik dat doe dan... dan... dan moet ik die... die Luna rol spelen en dat kan ik niet.'

'Alex zal je helpen. Echt.'

'En de roedel zal u steunen Luna' zegt Maria.

Ik knik terwijl ik mijn ogen neersla. 'Ik ga het verbinden Luna' zegt Maria

Ik knik. Ze pakt verband en begint dat om mijn ribben te binden precies waar de wonden zitten. Ik bijt op mijn lip aangezien het een beetje pijn doet. Daarna trek ik mijn shirt weer aan. Leo draait zich om. 'Bella alsjeblieft, waar is Alex?'

'Als ik dat zeg dan doet mijn meester me wat.'

'Ik zal je beschermen. De roedel zal je beschermen! Toch Maria?'

'Ja, we doen alles om onze Luna, Alpha, Bèta en mede roedelleden te beschermen tegen kwade mensen.'

'Zoals rogues?'

'Bella' zegt Leo, 'je bent geen rogue. Je hoort hier thuis. Niet bij de rogues.'

'Maar ik ben geen Luna type. Ik ben niet zorgzaam.'

'Je was zorgzaam bij je vriend.'

Ik hoor Ian grommen. Ik sprint de gang op en gooi de deur open. Er staat een jongere man bij het been van Ian. Ian is bezweet zie ik. Ik ren naar de man pak hem bij zijn keel en duw hem tegen de muur. Ik grom dreigend. 'Bella' zegt Ian, 'het was niets.'

rogue maidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu