{} 22 {}

6.4K 275 17
                                    

Ik knipper een paar keer en glimlach. 'Sorry' zeg ik, 'mijn wolf is nog steeds een beetje sterker.'

Bella grijnst een beetje. 'Honey' zeg ik, 'wil je dat mijn wolf het overneemt want dan is dat jurkje zo stuk.'

Bella glimlacht nu. 'Dan ben ik blij dat ze me dat andere jurkje niet aan lieten trekken.'

Ik ga nu recht staan. 'Ander jurkje?'

Ze grijnst en loopt weg. 'Bella' grom ik.

Ze zwaait met haar hand. Marit, Maaike en Maartje lopen giechelend achter haar aan. 'Zij word echt nog eens mijn dood' zeg ik.

Hannah glimlacht, 'dat denken we allemaal van onze mate Alpha. Zelfs ik, Alpha.'

Ik leun weer op de balie. 'Dus, ze was een rogue?'

'Slaaf van Morris.'

'Slaaf?'

'Ja, en hij heeft haar goed verwond. Ze heeft veel littekens.'

'Littekens? Hoe kan dat? Wolven helen snel en... behalve bij... zilver?!'

'Sss-sssh' sis ik, 'ik... ze heeft nachtmerries en dat vind ik vreselijk. Ze is bang voor iedereen die ze niet kent. Ze was bang voor Maria toen ze de kamer in kwam.'

Hannah knikt. 'Dus neem ik het zekere voor het onzekere. Niemand praat over Morris of zilver. Of straffen.'

'Hij strafte haar door zilver' fluistert ze.

Ik knik, 'ze is echt zo bang.'

'Waarom wilde Morris haar? Meestal gaf hij niet om vrouwen of zo.'

'Zijn mate is gedood tijdens de aanval waarschijnlijk. Hij wilde haar als zijn nieuwe... nou... Luna eigenlijk.'

Ze knikt. Bella komt weer teruglopen. Deze keer in de kleding die ik haar heb gegeven eerder. Marit en Maaike houden beide een stapeltje kleding vast. Die leggen ze neer op de balie. 'Zo weinig maar' vraag ik.

Ik ken vrouwen en meestal nemen ze veel meer kleding. 'Dit is genoeg' zegt Bella.

Ik knik, 'oké. Wat jij wil honey.'

Ik betaal voor de kleding en daarna nemen we afscheid van hen. We gaan naar huis. Ik merk dat Bella moe is. Ik breng de tassen naar boven. Bella gaat in de woonkamer zitten. Ik loop naar beneden en ga zitten. Ik trek Bella tegen me aan. Ze valt bijna in slaap bij me. Ik til haar op en breng haar naar boven. Ik wil meteen met haar gaan slapen maar ze staat opeens op. 'Wacht even' zegt ze.

Ik trek een wenkbrauw op en kijk haar na hoe ze naar de badkamer loopt en de deur achter zich sluit. Ik trek mijn kleding uit en doe een pyjamabroek aan. Ik slaap meestal zonder shirt. Dat vind ik fijner. Ik ga weer liggen met mijn handen onder mijn hoofd. Ik kijk pas weer op als ik het geluid van de deur hoor. Ik kijk naar de deur. Bella staat in de deuropening in een zwarte, kanten nachtjapon. Ze slaat haar ogen neer en buigt haar hoofd een beetje. 'De drieling zei dat... dat je dit... mannen... worden hier... hier... opgewonden van' zegt ze zacht.

Ik gniffel. 'Ja, hier worden we opgewonden van. Maar je bent nog iets te zwak. Dus ik stel voor dat je nu bij me komt en komt slapen. Dan zal ik weer met je naar bed gaan als ik denk dat je sterk genoeg bent. Oké?'

Ze knikt en loopt naar me toe. Ze gaat naast me liggen maar gaat weer rechtop zitten. Ze pakt mijn tekenblok wat onder haar ligt. Ik wil het pakken maar ze gaat op haar knieën zitten en bladert erdoorheen. 'Heb jij dit getekend' vraagt ze.

Ik knik, 'ja.' 

'Wauw' zegt ze, 'dit is gewoon... wauw.'

Ik grinnik. Ze geeft het aan me en ik leg het op het nachtkastje. Ze nestelt zich tegen me aan. Ze haalt diep adem en fluistert: 'goede nacht, Alpha Alex.'

'Goede nacht' zeg ik glimlachend, 'Luna Bella.'

Ik geef een kus op haar hoofd. Ze valt in slaap tegen me aan. Ik ga goed liggen en ook ik val al snel in slaap. Het voelt veel fijner met Bella naast me.

rogue maidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu