Alex luistert niet naar de protesten van zijn broertje en zusje. Hij neemt ons mee naar huis. Ian heeft genoeg getraind volgens Leo en moet ons beschermen. Alex laat iemand boodschappen doen.
Roos en ik koken. Alex laat het huis heel goed bewaken en niemand gaat in of uit dit huis zonder zijn toestemming.
Het is ondertussen avond geworden. Ik lig in bed. Alex zit nog steeds in zijn werkkamer. Ik kan niet slapen zonder hem hier. Ik stap uit bed en loop naar beneden. Alles is donker alleen het licht in zijn werkkamer is nog aan. Ik open de deur zachtjes. Alex zit over een stapel papieren gebogen met zijn hoofd in zijn handen. 'Alex' zeg ik voorzichtig.
'Bella, ga naar bed.'
'Kan ik niet.'
'Natuurlijk wel. Gewoon gaan liggen, ogen dicht en slapen tot morgenvroeg.'
'Alex, ik kan niet zonder jou slapen. Wat als ik weer nachtmerries krijg?'
Hij kijkt op. Ik zie dat ook hij vermoeid is. 'Alex' zeg ik, 'kom slapen alsjeblieft.'
'Honey ik...'
'Alex, alsjeblieft. Jij bent ook moe. Dat zie en voel ik.'
'Bella, ik wil jullie veilig houden. Mijn vader wil jou doden. Ik wil jou niet kwijt.'
'Je raakt me niet kwijt. Echt niet. Ik blijf binnen en jij beschermt ons.'
Alex staat op, 'je hebt gelijk honey.'
Hij pakt mijn hand en hij doet het licht uit. We lopen naar boven en hij kleed zich om. Hij gaat naast me liggen en neemt me in zijn armen. Ik val al snel in slaap.
p.o.v Alex
Bella slaapt. Ik laat haar los en loop weer naar beneden. Mijn vader moet gestopt worden voordat hij nog meer doden maakt! Hij mag niet in de buurt komen van mijn Bella!
Ik begin weer met werken. Leo komt binnenlopen. 'Aal alsjeblieft' zegt hij, 'ga slapen.'
'Kan ik niet.'
'Is Bella nu alleen?'
'Ja, maar ze slaapt en is gerust dat ik bij haar ben. Of dat denkt ze.'
'Aal' zegt Leo, 'zo ken ik je niet. Ga naar Bella en bescherm haar. Wat als je vader hier kan komen en haar meeneemt? Dan draai jij door!'
'Hij komt hier niet.'
'Dat weet je niet. Weet je nog wat je een keer eerder zei? "Mijn vader is onvoorspelbaar, hij kan overal opduiken." Weet je nog?'
Ik kijk op, 'Leo, ik kan niet anders.'
'Je kan wel anders, ik heb de leiding en blijf de hele nacht op. Morgen mag jij weer de leiding nemen oké?'
Ik zucht, 'Leo ik wil dat Bella gewoon niets overkomt.'
'Dat weet ik. Vertrouw ons. De rogues weten wat Morris bij haar heeft gedaan. Ze weten dat Bella hier thuis wil zijn dus daarom zijn ze loyaal aan haar. Niemand mag haar meer pijn doen van ze.'
Ik knik, 'we moeten ze dan maar snel in de roedel opnemen.'
'Over een week kan dat.'
Ik knik en sta op. 'Dank je Leo' zeg ik.
Hij knik kort. Ik geef hem een klopje op zijn schouder en loop vermoeid naar boven. Ik ga naast Bella in bed liggen. Ik trek haar tegen me aan en ik val een hele tijd later in slaap.
JE LEEST
rogue maid
Werewolf'Moet jij niet iets zeggen' sist hij. 'Het spijt me meester' zeg ik zacht, 'ik zal het nooit meer doen. Ik zal altijd aan u gehoorzamen.' 'Braaf meisje' zegt hij terwijl hij me loslaat. Ik zak op mijn knieën en adem diep in en uit. ...