{} 28 {}

5.6K 256 0
                                    

p.o.v Isabella

Als ik de volgende ochtend wakker word is Alex weer weg. Ik zucht en stap uit bed. Ik kleed me aan en ga naar beneden. Alex is nergens te vinden. Na een tijdje komt Floris naar beneden. Ik ben dan in de keuken. 'Goedemorgen Bella' zegt hij.

'Goedemorgen' zeg ik.

'Waar is Alex?'

'Weet ik niet, toen ik wakker werd lag hij niet meer naast me.'

'Mmh.'

Ian komt de keuken inlopen. 'Hey goedemorgen Bella' zegt hij.

'Goedemorgen Ian' zeg ik.

'Ik heb me nog niet voorgesteld' zegt Floris, 'mijn naam is Floris. Ik ben Alex' oom.'

'Prettig kennis te maken' zegt Ian.

Ik hoor de voordeur en ruik dat Alex weer terug is. 'Alex' roept Floris waarschuwend.

Alex komt de kamer in. Hij draagt alleen een sportbroek wat mijn wolf meteen jaloers maakt. 'Hoe lang loopt hij al zo rond'  roept ze, 'hoeveel meisjes hebben hem al zo gezien?! Hij is van ons! Niemand mag hem zo zien!'

'Hey kalm aan, ik denk dat hij een rondje heeft gerend.'

Ze gromt. 'Waar was jij' vraagt Floris.

'Rustig oom' zegt Alex, 'ik rende een rondje.'

'Zie je'  zeg ik tegen mijn wolf.

Ze snuift. 'Alleen' vraag ik onbewust.

Alex kijkt mij aan, 'Bella. Ik red me wel.'

'Jij bent bezorgd om mij' zeg ik, 'ik ben bezorgd om jou.'

'Luna' zegt Ian kuchend.

Ik kijk hem aan. Ian glimlacht. 'Jou krijg ik nog wel' zeg ik.

'Tuurlijk Bells' zegt hij.

Ik kijk alex weer aan. 'Honey' zegt hij, 'ik loop niet in zeven sloten tegelijk. En jij vast ook niet.'

Ik haal mijn schouders op, 'dat zien we wel als jij me weer naar buiten laat gaan zonder eerst toestemming nodig te hebben.'

'Die regel blijft tot mijn vader is gevonden en ergens ver weg zit.'

Roos en Casper komen de keuken binnen. 'Goedemorgen' zeggen ze tegelijk.

'Goedemorgen zusje en broertje' zegt alex, 'goed geslapen?'

'Ja hoor' zegt Roos, 'af gezien van een nachtmerrie.'

'Nachtmerrie' zegt mijn oom.

'Was niets ernstigs' zegt Roos snel, 'echt niet.'

'Vaker krijgen betekent melden' zegt Alex.

'Jaja' zegt Roos, 'ik weet de regels nog broer.'

'Mooi' zegt Alex.

Alex ogen worden even wazig. Hij loopt naar de deur. 'Waar ga jij heen' vraagt Floris.

'De wachters vonden iets' zegt Alex.

Ik ren door de woonkamer naar de voordeur en ga ervoor staan. Alex blijft verbaasd stilstaan. 'Honey' zegt hij, 'laat me erlangs.'

De rest komt ook de gang op. En naast de trap staan. 'Nee' zeg ik, 'je gaat niet. Dat wil ik niet!'

'Bella' zegt hij, 'probeer me niet tegen te houden.'

'Of anders?'

'Krijgen we dat weer, Bella? Stop daarmee! Jij bepaalt niet wat ik wel en niet mag!'

'En jij bepaalt wel wat ik niet mag doen?!'

'Ja!'

'Waarom?!'

'Omdat ik de baas ben!'

'Je verschilt niets van Morris' zeg ik terwijl ik langs hem  ren naar boven.

Ik ren naar onze kamer en val huilend op bed. Ik beet in mijn kussen om geen geluid te maken.

p.o.v Ian

Ik ben geschokt over wat Bella net zei. Ik kijk haar na hoe ze de trap oprent. Alex blijft roerloos staan op de plek waar hij stond. 'Zei ze nou...' vraagt Floris.

'Ja' gromt Alex kwaad.

'Je eigen schuld broer' zegt Roos.

Alex draait zich om. Zijn ogen zijn donker. Nog donkerder dan het moment dat hij Bella markte. 'Wat zei je' sist Alex terwijl hij met grote stappen naar Roos loopt. Roos deinst achteruit. Floris en casper gaan snel voor haar staan. 'Alex' zegt Floris, 'zo ben jij niet. Vecht ertegen.'

'ZIJ gaf MIJ de schuld' zegt Alex met opmekaar geklemde kaken.

'Alex' zegt Casper, 'je wolf is niet sterker. Jij bent sterker.'

Alex schud zijn hoofd snel alsof hij nare gedachten probeert kwijt te raken. Daarna kijkt hij ons weer aan. Zijn ogen zijn deze keer een heel stuk minder donker. Ik zie spijt in zijn ogen. 'Roosje' zegt Alex, 'het spijt me.'

Floris en Casper doen een stap opzij. Alex loopt naar zijn zusje en omhelst haar. 'Het spijt me' fluistert hij.

Ze knikt. Hij tilt haar kin op. 'Maar het was inderdaad mijn schuld' zegt hij.

Hij kijkt naar de bovenkant van de trap. Daarna kijkt hij mij aan. 'Kan ik naar haar toe' vraagt hij.

'Weet ik niet' zeg ik zuchtend, 'zo heb ik haar nog nooit gezien.'

Hij knikt, 'op goed geluk dan maar.'

Hij loopt naar boven. Ik kijk de rest aan. 'Kom even mee' zegt Floris,  'ik leg het uit.'

Ik loop achter hem aan. We gaan in de woonkamer zitten. 'Mijn broer' zegt Floris, 'heeft veel van die woede die hij in zich had in Alex gestampt. Alex kan net zo heftig reageren als zijn vader deed. Ik hoop gewoon dat dat verdwijnt nu Bella hier is. Bella mag niets overkomen anders heeft de roedel problemen. Alex weet dat ook. Daarom is zijn wolf heel ongerust nu. Hij wil Bella niet kwijt.'

Ik knik en kijk naar de trap. 'Heeft ze dat ooit wel eens eerder gezegd' vraagt Roos opeens.

Ik schud mijn hoofd, 'ze is volgens mij zelfs nog nooit huilend weggerend van iemand. Zelfs niet van M.'

'M is Morris?'

Ik knik en zucht. 'Ik ben benieuwd of hij heelhuids weer beneden komt.'

rogue maidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu