{} 30 {}

5.3K 254 6
                                    

Een week later....

Alex' vader is nog steeds niet gevonden! Alex is iets minder beschermend geworden. Maar nu gaan we naar het roedelhuis. We nemen alle rogues op in de roedel. Inclusief mij en Ian.

We lopen achter hem aan het roedelhuis in. Leo loopt meteen achter ons aan naar binnen. Er is nog niemand in het roedelhuis behalve de rogues. 'Goedenavond Alpha' zeggen ze tegelijk, 'en Luna.'

Ik grinnik. 'Die verwachte ik niet' zeg ik.

Rick grinnikt. De rest van de roedelleden komen binnen. Allemaal inclusief de kinderen. Allemaal begroeten ze Alex. Ook Marit, Maartje en Maaike zijn er samen met hun moeder en een man. Waarschijnlijk hun vader. Alex begint de ceremonie. Iedereen moet trouw zweren aan hun Alpha, Luna en Bèta.

Ik sta als laatste. Leo staat niet ver van mij af. Telkens snijd Alex de rest in hun hand en laat de druppels bloed in een schaal met water vallen. Ian staat voor me in de rij. Wanneer hij is geweest ben ik dus aan de beurt. Alex pakt mijn hand. Er ontstaan weer  fijne tintelingen als hij met zijn duim kleine cirkels over mijn hand wrijft. 'Zweer jij' zegt hij, 'Isabella. Dat jij één ieder in deze roedel zal helpen die hulp nodig heeft. En zul jij mij beloven om me niet te verlaten om welke reden dan ook.'

'Dat beloof ik' zeg ik glimlachend.

'Het spijt me honey' fluistert hij nog voordat hij me in mijn hand snijd.

Hij laat de druppels bloed in de schaal vallen en daarna trekt hij me aan mijn hand naar voren. 'Als jullie je nu afvragen waarom ik haar vraag om jullie trouw te zijn geef ik daar nu antwoord op' zegt hij luid en grijnzend, 'Bella is mijn mate. Dus jullie Luna.'

Ze kijken allemaal naar mij en buigen hun hoofden. 'Luna' zeggen ze allemaal tegelijk.

Zelfs de kleinere kinderen zeggen dat! Ik kijk naar Alex. Hij glimlacht en slaat een arm om mijn middel heen. Ian legt een hand op mijn schouder. 'Het gaat je wel lukken Bella' zegt hij.

Ik kijk hem aan, 'hou jij nou eens op.'

Hij steekt zijn handen in de lucht. 'Ik heb jou overgehaald Luna' zegt hij.

'Ik had toch geen keuze.'

'Die had je en heb je nu vergooit' zegt Alex, 'zodra jij mij markte.'

'Dat weet ik nu wel' zeg ik terwijl ik naar hem kijk.

De roedelleden grinniken. Er is daarna een soort feest. Veel mensen zijn nieuwsgierig naar me en een paar meisjes praten bijna de hele avond met mij. De kinderen maken tekeningen voor me en die geven ze allemaal aan me. Alex blijft dicht bij mij in de buurt. Hij gaat leuk met de kinderen om.

's Avonds draagt hij me naar boven. Hij legt me neer op bed. 'Alex' zeg ik zacht.

'Ja honey' zegt hij terwijl hij mijn shirt uittrekt en kusjes geeft in mijn nek.

'Ik ben er klaar voor' zeg ik.

'Waarvoor' vraagt  hij verbaasd terwijl hij opkijkt.

Ik ga rechtop zitten, sla mijn ogen neer en zeg zacht: 'jij was vandaag... vanavond... je speelde met die kinderen en... ik... dat zette me aan het denken en... ik wil...'

Ik kijk hem aan, 'ik wil dat je dat met ons kindje kan gaan doen.'

rogue maidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu