Ik laat me tegen hem aanzakken. 'Alex' zeg ik, 'we moeten voorzichtiger zijn.'
'Waarom' vraagt hij verbaasd.
'Ik wil nog geen kinderen. Niet nu ten minste.'
'Ik zal een pilletje voor je halen.'
'Dank je' zeg ik zacht.
Hij glimlacht en tilt me uit bad. We drogen ons af. Ik trek mijn nieuwe kleding aan. 'Oké' zegt Alex, 'eerst gaan we naar mijn zusje en broertje. Dan gaan we wel naar de winkel. Oké?'
'Oké.'
Alex glimlacht, 'we moeten wel gaan rennen.'
Ik knik, 'dus extra kleding mee?'
'Nee, hoeft niet. Als we ons uitkleden achter de bosjes dan kan je die kleding gewoon weer aan.'
Ik knik en we lopen naar buiten. Ian, Leo en de rest van de rogues rennen net het bos in. 'Nog steeds training' vraag ik.
'Jup' zegt Alex.
Ik knik. We kleden ons uit achter de bosjes en veranderen naar onze wolvenvorm. We nemen onze kleding in onze bek en ik ren achter hem aan. Na een tijdje komen we bij een groot huis. Achter de bosjes transformeren we terug en kleden we ons aan. Alex pakt mijn hand en we lopen naar het huis. Hij klopt drie keer op de deur en opent die. We komen in een hal. Er is een trap naar de eerste verdieping. Bijna alles hier is van hout. 'Volk' roept Alex.
Er komt een meisje de trap afrennen. Ze heeft lange bruine haren en felgroene ogen. 'Lex' roept ze blij.
Ze omhelst hem. 'Hey Roosje' zegt Alex glimlachend terwijl hij zijn armen om haar heen slaat.
Hij zet haar neer en er komt meteen een andere jongen aanlopen. Hij heeft net als Alex blauwe ogen. Hij heeft donkerbruin haar wat heel dicht tegen zwart aanzit. Hij geeft hem een handdruk. 'Hey broeder' zegt de jongen.
het meisje is iets groter dan dat ik ben. De jongen is bijna even groot als Alex. Dan kijken ze beide naar mij. Alex slaat een arm om me heen. 'Zusje, broertje' zegt Alex grijnzend, 'mag ik jullie voorstellen aan Bella. Mijn mate. Bella, dit zijn mijn broertje en zusje. Casper en Roos.'
Het meisje glunderd helemaal, 'dus... ik krijg snel een neefje of nichtje?'
'Te snel van stapel zusje' zegt Alex.
'Oké' zegt ze, 'geloof wat je wil broer. Maar ik voorspel dat er snel een kleine Alpha of Luna op komst zal zijn.'
Ze draait zich om en loopt een kamer in. Alex kijkt mij aan, 'zo lang jij niet wilt doe ik niets.'
'Dat weet ik' zeg ik.
'Ja tuurlijk broer' zegt Casper, 'wij kennen jou beter. En trouwens, Rick vertelde ons al iets over haar. Ze rende weg van je zei hij.'
Ik kijk vragend naar Alex. 'Rick was degene die nogal vervelend was toen jij nog probeerde weg te rennen van me.'
'Degene die Maria haalde?'
'Ja, dat is Rick. Is ie hier' vraagt hij aan Casper.
'Nee' zegt Casper, 'hij is met oom naar Leo. Hij ging rogues trainen zei hij.'
Alex knikt. 'Oké' zegt Casper, 'en wat kwam je doen? Ons eindelijk voorstellen aan je mate?'
Alex grinnikt, 'zij vroeg ernaar. Anders hadden jullie haar pas ontmoet wanneer zij en de rest worden opgenomen in de roedel.'
'Lekkere broer ben jij' zegt Casper geërgerd terwijl hij zich omdraait.
Alex laat me los en valt Casper aan. Ze stoeien wat. Ik loop achter ze aan. Ze gaan de kamer in waar Roos ook inging. Het is een keuken. Het aanrecht is donkerbruin net als het keukenblad. Het is niet een hele luxe keuken maar wel een wat ruimere. Roos gaat meteen op het aanrecht zitten als Alex en Casper stoeiend binnenkomen. Ze kijkt mij aan. 'Tip' zegt ze, 'ik zou hier komen zitten.'
Ik loop naar haar toe en ga naast haar op het aanrecht zitten. 'Waarom' vraag ik.
'Waarom we hoogte moeten opzoeken? Anders kunnen ze, zo onvoorzichtig zijn ze wel, je pijn doen.'
Ik knik. Na een tijdje heeft Alex Casper op de grond geduwd. 'Zo broertje' zegt Alex grijnzend, 'geef je op.'
'Voor nu' zegt Casper, 'ik krijg je nog wel een keer broer.'
Ze staan op. Alex kijkt naar mij en Roos. 'Zo onvoorzichtig zijn we nou ook weer niet' zegt hij.
'Echt wel' zegt Roos terwijl ze van het aanrecht afspringt.
Alex schud zijn hoofd terwijl hij Casper omhoog trekt. Hij loopt naar mij toe en kust me. 'Sorry honey' zegt hij, 'zo gevaarlijk ben ik toch niet?'
'Nee' zeg ik, 'natuurlijk niet. Je wolf nam het niet over.'
'Oeh' zegt Roos, 'heb je al...'
Alex gromt waarschuwend. 'Wat denk je zelf zusje' vraagt Casper.
'Ja dus' zegt Roos.
Alex draait zich om. 'Zeg zusje' zegt hij, 'heb jij ooit wel eens tegen mij gespard.'
'Nee' zegt Roos, 'en dat wil ik ook niet. Want ik weet nu al dat ik verlies.'
Ze pakt een theepot. 'Thee' vraagt ze glimlachend.
'Graag' zegt Alex.
Ik glijd van het aanrecht af. Alex neemt me aan mijn hand mee naar een woonkamer. Hij trekt me op een bank. Casper gaat op de andere bank liggen. 'Zo' zegt Alex, 'even bijkomen.'
'Ben je moe dan broer' vraagt Casper.
'Van mijn gevecht tegen jou niet nee.'
'Nee?'
'Nee.'
Casper zucht. 'Ooit win ik van je broer' zegt hij, 'ooit.'
'Over honderd jaar ja.'
Casper rolt met zijn ogen. Roos komt binnen met een dienblad waar de theepot op staat en vier kopjes. Ze schenkt thee in voor ons. 'Dank je' zeg ik als ze thee voor mij neerzet.
Ze glimlacht, 'graag gedaan hoor.'
Ze kijkt haar broers aan. 'Waarom bedanken jullie me eigenlijk nooit?!'
JE LEEST
rogue maid
Werewolf'Moet jij niet iets zeggen' sist hij. 'Het spijt me meester' zeg ik zacht, 'ik zal het nooit meer doen. Ik zal altijd aan u gehoorzamen.' 'Braaf meisje' zegt hij terwijl hij me loslaat. Ik zak op mijn knieën en adem diep in en uit. ...