De volgende dag neemt Morris me mee naar boven. Samen met alle rogues. Ik weet eigenlijk niet naar welke roedel we gaan. Maar daar zal ik zo wel achter komen. 'Shift' beveelt Morris.
We transformeren allemaal tegelijk. Ian heeft een bruine vacht. Hij moet me helpen met de opdracht die hij ons gaf. De opdracht is om iets te stelen van de Alpha. Ian kijkt mij aan. We rennen achter Morris aan naar de roedel. Ian en ik blijken één van de snelste te zijn.
Als we in het territorium zijn, zijn er nergens wachters te zien. Dat vind ik vreemd. Waarom geen wachters. Ik mindlink Morris: "meester. Geen wachters. Nogal verdacht vind ik."
"Bella" zegt hij "wanneer was de laatste keer dat jij in een roedel was?"
"Meester ik...."
"Hoe lang Bella?"
"Tien jaar geleden. Het spijt me meester."
Ik stop met hem te mindlinken. Na een tijdje zien we in de verte allemaal kleine rookpluimpjes. Huizen dus! Mooi we zijn er bijna. Morris wil geen gevecht uitlokken. Hij wil alleen wat dingen stelen en het liefste de Alpha doden. Maar dat kan nog even wachten zegt hij.
Morris mindlinkt Ian en mij: "grootste huis in de werkkamer. Ian, jij weet wat. Bella jij staat op wacht. Als er ook maar iemand aankomt mindlink mij. Dan kunnen we hen afleiden."
Ian en ik knikken kort en rennen naar het huis. We kijken door ieder raam en komen uiteindelijk bij de werkkamer waar we moeten zijn. Ian breekt het raampje en we gaan naar binnen. We trekken kleding aan als we terug zijn getransformeerd. Ik open de deur op een klein kiertje en kijk de gang in. De geur die ik ruik is heerlijk. Het ruikt naar eten. Dus er is wel iemand. Ik mindlink Ian: "ruik eten. Mensen thuis. Stil zijn."
"I will."
Ik knik langzaam. Na een tijdje hoor ik iemand bij het raam. 'Wie zijn jullie?!'
Ian en ik draaien ons om. Er staat een man. 'Alpha' roept hij hard.
Ik mindlink Morris: "problemen meester."
Er komen mensen aanrennen. Ian en ik rennen naar het raam en duiken op de man. Hij begint ons te bevechten. 'Rennen' zegt Ian tegen me.
'Nee! Ik laat jou niet achter!'
Er komen nog meer wolven aanrennen. Ian en ik beginnen te vechten in onze wolvenvorm maar we merken dat we een stuk minder sterk zijn en de wonden die Morris me bezorgde doen nog steeds heel veel pijn. Dan komen de rogues. Ze beginnen tegen de wolven te vechten nu. Morris mindlinkt me: "één opdracht Bella en die kun je niet eens aan!"
"Het spijt me meester" piep ik.
Opeens hoor ik veel hardere grom dan normale weerwolven kunnen maken. Ik kijk om me heen en zie een grote zwarte wolf staan. Meteen zie ik voor me hoe mijn ouders werden vermoord door een grote zwarte wolf.
Ik word op de grond geduwd door een grote bruine wolf. Hij zet zijn poot precies op een plek waar een zilveren knoop mijn huid raakte. Ik piep zacht. Hij pakt me bij mijn nekvel beet en sleurt me mee. Ik probeer los te komen maar dat lukt me niet. Hij gooit me tegen een boom aan waardoor ik nog een keer piep. De wonden doen gewoon te veel pijn!
De wolf duwt me tegen de grond en gromt dreigend. Hij mindlinkt me: "transformeer terug wittie."
Ik grom naar hem. Hij gromt terug en gooit me tegen een andere boom aan. Mijn hoofd raakt de boom deze keer harder en ik verlies het bewustzijn.
JE LEEST
rogue maid
Werewolf'Moet jij niet iets zeggen' sist hij. 'Het spijt me meester' zeg ik zacht, 'ik zal het nooit meer doen. Ik zal altijd aan u gehoorzamen.' 'Braaf meisje' zegt hij terwijl hij me loslaat. Ik zak op mijn knieën en adem diep in en uit. ...