Aku masih keliru.
Tentang hubungan aku,
Dengan Mina.
"Wonwoo, jauhnya kau mengelamun. Aku nak bayar dah ni...jom." kata Mina membuatkan aku tersedar dari lamunan aku.
"Aduh aku rasa macam dah terjangkit penyakit mengelamun kau lah Mina." Sempat aku memerli Mina ketika kami sedang beratur di kaunter bayaran. Mina menjeling tajam ke arah aku dan sebabkan aku ni terlalu cool, aku buat bodoh. Lol.
Selesai membayar wang di kaunter bayaran, aku dan Mina terus keluar dari Market tu. Aku pelik melihat Mina yang selamba berjalan ke hadapan meninggalkan aku kat belakang.
"Mina! Kau nak ke mana tu?" Soalku dengan melantangkan sedikit suara.
Mina menghentikan pergerakannya lalu menoleh ke arah aku sambil berkerut dahi. "Aku nak balik lah...dengan teksi. Wae?"
Teksi? Ohoho no.
"Patah balik. Kau naik motor. Dengan aku." Aku smirk ke arahnya sebelum pergi mendapatkan motor kesayangan aku.
●●●●●●
Aku menunggang motosikal aku dan berhenti di hadapan Market.
Mina hanya tercengang mungkin sebab terlalu terkejut melihat motor aku yang terlalu....mewah? Perhaps.
"Sini barang-barang tu aku letak kat bonet motor aku. Pakai helmet ni." Aku berjalan ke arahnya lalu mengambil beg plastik barangan makanannya dan segera menghulurkan helmet kepunyaan eomma aku kepadanya.
Aku terus menyimpan barangan makanan yang baru dibeli ke dalam bonet motosikal aku. Nasib baik, muat-muat.
Mina seperti sedikit susah untuk mengikat tali topi keledar kepunyaan eomma aku. Aku tersenyum melihat gelagatnya yang tidak terkawal itu.
"Sini..." aku mengikat tali topi keledar itu dengan kemas dan rapi. Sambil itu aku dapat melihat sepasang mata cantik kepunyaan Mina merenung ke dalam anak mata aku.
Dan pada saat itu, muka aku berubah merah. Mina bila tak pakai kaca mata nampak terlalu...
...cantik sangat.
"Spek mata kau mana Mina?" Soalku cuba mengalihkan topik yang sedang berlegar-legar di minda aku.
Mina menunjukkan kaca mata kepunyaannya berada di tangannya. Aku mengangguk faham.
"Wonwoo..."
"Apa dia?" Aku memandangnya semula sambil menghidupkan enjin motor.
"Ja...jangan bawa laju sangat. Ni....
....ni pertama kali aku bonceng motosikal..." kata Mina sedikit perlahan. Mukanya merah menahan malu.
Aku tergelak kecil. "Rilek, aku bawa motor steady je. Kau nak risau apa? Ni Jeon Wonwoo lah, pro tunggang motosikal besar."
Mina pula tergelak dengar lawak meraban aku tu. "Banyak lah kau punya pro." Perlahan-lahan dia melabuhkan punggungnya di atas motor aku.
"Pegang kuat-kuat." Aku memulas handle motor aku bagi menguatkan lagi asap ekzos.
"Pegang? Pegang mana?" Mina sedikit gelabah. Tangannya keliru nak pegang mana satu alat yang ada kat motor aku ni.
YOU ARE READING
My Crush Stole My Diary
Fiksi PenggemarKwon Mina telah lama memendamkan perasaannya terhadap Jeon Wonwoo. Ya, itupun setelah sembilan tahun mereka tidak bersua muka. Sehinggalah pada suatu ketika, diary kecil milik Mina telah hilang. And guess what? Diary itu ada pada Jeon Wonwoo itu se...