Episod 35: Cuai

2K 216 49
                                    

"Hah....hah..." Mina membengkokkan kedua-dua lututnya. Maklumlah baru lepas berlari marathon dalam rumah agam yang besar tu.

"Macam mana diorang boleh tertangkap?" Soal Mina seorang diri. Walhal sejak awal-awal lagi eommanya sudah beritahu dia yang eomma dan Yuju akan bersembunyi di tempat yang selamat.

Namun, lain pula jadinya. Mission failed?

Tapi Mina terasa pelik. Bagaimana pula Jungkook, namja yang dia jumpa ketika dia berkerja di Seven Eleven pun boleh ada sekali?

Ahh abaikan pasal benda tu dulu! Nasib baik Encik Ji Sung tak perasan aku cabut tadi. Mina menghela nafas lega.

"PERGI CARI BUDAK MINA TU CEPAT!" Kedengarannya suara Ji Sung begitu marah sekali. Mina tersentak apabila namanya dilaung begitu kuat sehingga bergema satu rumah agam dibuatnya.

Shit.

Mina terus mencari tempat untuk bersembunyi. Tiba-tiba matanya ternampak satu bilik yang pintunya terbuka luas. Dalamnya pula gelap gelita. Mina merancang untuk bersembunyi di situ dahulu.

Tap tap tap Mina berlari menuju ke arah pintu tersebut sehinggalah badannya tiba-tiba ditarik kuat oleh seseorang.

"GAAAAAAAAAHHH!" Mina yang terlalu gelabah terus sahaja menumbuk namja tersebut sambil matanya terus tertutup rapat.

"Ooooow..." orang tersebut mengerang kesakitan. Tangannya masih berpaut pada lengan Mina.

.....

".....Wonwoo?" Mina melihat Wonwoo dengan reaksi yang terkejut.

Wonwoo masih menekup mukanya dan tak memberi sebarang reaksi. Mina risau, manalah tau penumbuk dia tu ada besi melekat ke habislah hancur muka Si anak teruna tu. Dah tak hensem seperti selalu nanti.

"Wonwoo? S-sorry aku tak tahu yang kau tarik aku tadi." Mina menurunkan sedikit kepalanya bagi melihat wajah Wonwoo. Malangnya Wonwoo masih menutup mukanya seakan-akan dia sedang menahan sakit.

"Come on Wonwoo berilah respon.." Mina merayu. Ahh bagus Mina apa jelah yang kau baru buat...!

"Wonwoo, please maafkan aku. Aku tak sengaja tertumbuk muka hensem kau yang macam Zayn Javaad Malik tu. N-nanti aku ganti balik muka kau. Pandanglah aku..." pinta Mina dengan nada semakin risau.

"Mina..." Wonwoo bersuara.

"Wonwoo?"

....

"Yah Wonwo-"

PAK!!

"Wha...."

Mina terlopong.

"Sa...

...S-sakitlah!!!" Mina meletakkan tapak tangannya ke dahinya. Dia memandang Wonwoo seakan tak percaya.

"Tu balasan. Kau fikir kau tumbuk aku tu tadi tak sakit ke ha?" Balas Wonwoo. Baru berpuas hati selepas menjentik dahi Mina tadi.

Mina benar-benar tak percaya. "Heol, Aku dah minta maaf kan tadi? Aish jinjja jangan jadi kebudak-budakan sangatlah Jeon Wonwoo!" Balas Mina, tidak mahu mengalah.

"Aish jinjja jangan jadi kebudak-budakan sangatlah Jeon Wonwoo! Yah yang sedang jadi kebudak-budakan tu sekarang ni kau ara? Satu lagi, tak perlu menjerit. Kau tahu tak kau sedang diburu sekarang ni? Nak kena tangkap ke?" Soal Wonwoo serius.

"Mwo-.....

....aish arasseo. Mianhaeyo." Mina mencebik. Betul juga kata Wonwoo. Dia dahlah sedang diburu, boleh pula menjerit macam Puntianak kat situ. Memang minta kena tangkap cepat lah jawabnya.

My Crush Stole My DiaryWhere stories live. Discover now