Episod 3: Syarat

3.1K 367 35
                                    

Jeon Wonwoo..makin hot kau sekarang ni..

....

"Kau dengar tak ni?" Aku tersedar. Segera aku menutup mulut aku yang kian ternganga macam....nampak sundal bolong.

"Ah...s-saya d-dengar. Te-te-te-terima kasih.." banyak betul gagap 'Te' aku ni. Dengan rasa segan dalam hati (ececeh) aku menyambut huluran Wonwoo.

Wow...tapak tangan Wonwoo...agak...besar.

Tentulah. Dia Namja. Paboya~

Bisinglah. Sape suh kau keluar sekarang imaginasi?

Hak aku lah nak keluar bila-bila pun! Huh! Nerd!

Bisinglah imaginasi!

"Oi." Aku terkejut.

"Pelik betul aku dengan kau ni. Asyik termenung and aku dengar kau cakap sorang-sorang. Kau tak ada penyakit mental kan?"

"Tak...tak ada..." suara aku makin perlahan. Haish!

"Sorry telinga aku bukannya sebesar gajah. Jadi aku tak dengar sangat apa kau cakap. Ulang balik?" Wonwoo mendekatkan telinganya ke muka aku.

"Saya...saya tak ada penyakit mental. Minta maaf..." aku menunduk 90°.

"Oh..kalau tak ada penyakit mental kenapa kau tendang tong sampah yang tak berdosa tu?" Soal Wonwoo sambil menuding jari ke arah tong sampah besi yang baru aku tendang tadi.

Ish banyak tanya betul...

"Saya cuma nak test sama ada tong sampah tu Iron Man ke Steel Man." Jawab aku.

.....

"Pfft.." Wonwoo menekup mulutnya. Aku pula memandangnya pelik.

"Itu Man Of Steel cerita Superman lah cik adik. Main terkam je jawapan kan?" Wonwoo tergelak perlahan.

Aku terdiam seketika . Muka aku berubah merah. Haah lah...itu Superman! Aku menepuk dahi aku kuat.

"By the Way,saya Jeon Wonwoo.Nama cik adik ni siapa?" Soal Wonwoo. Kali ini dengan senyuman yang hampir membuat aku jadi jelly cair tepi tong sampah.

"Mi-Mina. Kwon Mina." Aku tergagap.

Saat aku menyebut nama aku , air muka Wonwoo berubah.

Oh-oh...dia kenal aku ke? Janganlah pula dia tahu yang aku sukakan dia sejak darjah tiga lagi. Omg aku tak mampu..

Muka Wonwoo yang terkejut tadi berubah menjadi senyuman yang nakal. Aku mengerutkan dahi aku.

"Nampaknya...aku dah jumpa pemilik asalnya..." kata Wonwoo membuatkan aku bertambah keliru.

Wonwoo membuka zip dan mengeluarkan sesuatu dari dalam begnya. Perlahan-lahan dia mengeluarkan barang tersebut.

"Tu...tu..." aku terbuntangkan mata.

Wonwoo menghayun-hayunkan barang tersebut dengan senyuman sinis.

"Diary kau kan?"

"Please...beri diary tu balik..." rayuku dengan terketar-ketar.

"Boleh dengan syarat wahai cik adik manis..."

Dan bermula dari situ, perjalanan hidup aku secara tidak langsung berubah sedikit demi sedikit...

○○○○○
Sorry kalau tak best. Im new to this kind of fanfiction...

Ignore typo please 😁

And please:

Vote✔
Comment✔

My Crush Stole My DiaryWhere stories live. Discover now