Special Episod (Last)

2.5K 192 51
                                    

Finale

"Dah siap ke belum?"

"Belum darling. Wait ya~"

Mina mengeluh sebentar . Amboi Mak Andam yang bernama Baekie ni memang betul-betul teliti dengan gaya mekap dia.

Baekie menyapu blusher pada muka Mina. " You kenalah nampak lawa bila ada majlis yang indah ni. You akan jadi isteri orang you know that right? Hidup U akan berubah 100 peratus. You bukan lagi perempuan yang berstatus single dah lepas majlis ni berakhir." Ceh, sempat lagi dia berkata-kata macam dia tu pula yang tak sabar nak kahwin.

"Okay, buka mata awak. Saya nak pakaikan Eyeliner! Edisi terhad tahu tak ni? Say thanks to me, Uh Huh! " Ujar Baeki lagi dengan nada kegedikan.

Sekali lagi Mina menjerit-jerit kuat di dalam hatinya. Alahai, sabarlah Mina. Hanya untuk hari ini sahaja.

●●●●●

"Wow, lawanya awak, Yuju!" Puji Yein setelah melihat kelibat Yuju yang mengenakan blouse putih panjang berwarna putih dengan Jungkook di sebelahnya memakai tuxedo berwarna hitam.

"Tak adalah Yein. Dress awak lagi cantik sebenarnya." Nafi Yuju lalu dia pula yang memuji dress yang dikenakan pada Yein.

"Eh, kau ke abang kau yang nak kahwin ni?" Soal Mingyu pula, meneliti tuxedo mewah kepunyaan Jungkook. "Cantik gila baju kau. Pastu rambut kau sikat ke tepi nampak hot dowh."

"Pssh. Please Mr Galah. Jangan buat hal kat sini. Im not gay. Aku tahu aku hensem so you shut up." Jungkook memasang muka jijik. Mingyu ? Muka dia jauh lagi dari jijik. Menyampah pun ada.

"Heck. Aku pun ada awek lah agak-agak arr nak gay dengan gigi bunny cam kau pffft. " Balas Mingyu sambil tersembur gelak tawanya.

Maka berlakulah ketegangan antara dua sahabat yang tak habis-habis bergaduh je kerjanya. Ada sahaja yang tak kena entah apalah nak jadi. Dari tadi tak habis-habis keluar ayat "sila meninggal, sila meninggal , selipar tertinggal" sahaja yang mereka sebut.

"Krystal, I tertanya-tanya jugalah."

"Apa dia?" Krystal sedang memakai gincu merahnya sambil dia berdiri di hadapan cermin besar yang ditempatkan khas di taman yang luas itu.

"Kalau Wonwoo dan Mina berkahwin, maksudnya...First Night diorang...ditemani dengan bunga-bunga ros di atas katil...lampu ditutup..OMAIGASH IM SO JELLY."

Sreeet! Gincu Krystal bergerak ke arah yang salah. Tak guna punya Namchin! Ke situ pula yang dia fikir! Byuntae sungguh. Maka dapatlah Kai satu ketukan khas daripada siku tajam Krystal yang berada di sebelahnya. "Auch sorry!"

Nampaknya taman sudah dipenuhi orang ramai. Termasuk juga rakan-rakan dari zaman persekolahan. Eh, guru-guru pun tak lupa juga dijemput!

Taehyung memasuki taman yang dipenuhi ramai jemputan kahwin itu dengan wajah yang tenang. Baju kemeja putih dan tali leher berwarna merah yang dipakainya menyerlahkan lagi ketampanan pada wajahnya. Dari jauh dia dapat melihat kelibat seseorang yang dia kenali.

Dia melambai ke arah Jungkook dari jauh. Jungkook membalas lambaiannya dengan gaya malas.

Taehyung tersenyum. " Ceh, mentang-mentang dah ada awek , aku lambai pun dia balas ala kadar je." Bebel Taehyung sambil tergelak kecil. Tiba-tiba wajahnya yang ceria itu berubah menjadi pucat sedikit.

My Crush Stole My DiaryWhere stories live. Discover now