10

3.4K 151 61
                                    

Pov Nicolas
'Aangezien ik mijn mate heb gevonden, organiseer ik een groot feest' zeg ik enthousiast tegen Wout en Daniël.

Goedkeurend knikken ze. 'Ik zorg voor de uitnodigingen' roept Wout. 'Ik voor het feest zelf' roept Daniël enthousiast.

Hij houd namelijk van feestjes maken. 'Alle alpha's komen met hun Luna's met hun kinderen. Dan nog vrienden enzo' zegt Wout enthousiast.

'Nou die denkt precies dat het een feest voor hem is' snuift mijn wolf.

'Kalm aan, wolfje. Het is dat ik iedereen duidelijk wil maken dat ze van ons is. Misschien mag ze dan bij ons wonen' zeg ik enthousiast terug.

Waw ik ben echt enthousiast vandaag.

'Hoe zou het met onze lieve mate gaan?' Vraagt Josh kwijlend.

Ik zucht hard. Ik betrap me erop dat ik steeds bij haar wil zijn.

'Ik hoop dat ze bij ons mag wonen, dan kan ik haar aan mijn ouders voorstellen en broertje en zusje' ratel ik door aan mijn wolf.

Het valt me op, ik ben een pak enthousiaster sinds ik mijn mate ken. Dat is positief hoop ik.

En ja ik was vergeten zeggen dat ik een broertje en zusje had. Oeps.

Nou mijn broertje Sam is 16 en mijn zusje Sara is 15. Wel grappig.

15,16,17. Snap je hem?

Maar goed. Even verder werken. Die rogues probleem lost zich niet zelf op.

Als ik al een tijdje aan het werken ben heb ik opeens de drang om mijn telefoon te pakken en te bellen met Ana.

Dromerig zucht ik. 'Nou dat was een dromerige zucht' zegt Wout plagend. Het woordje 'dat' spreekt hij uit alsof het heilig is + hij wijst me aan.

Ik kleur heel lichtjes rood. 'Gaan we jagen' stel ik vlug voor. Hij grinnikt maar knikt tenslotte.

We stappen richting het bos en als niemand ons kan zien veranderen we.

Pov Annabella
Ik verveel me echt de pleuris. Het is geen woord maar ach ja. Ik zucht.

Misschien kan ik een wandeling maken. Ik haal me schouders op. 'Dan maar het bos' zeg ik tegen mezelf.

Ik doe mijn rode schoen aan en mijn blauwe winterjas. Hele mooie combinatie, al zeg ik het zelf. Kuch not kuch.

Sinds mijn broer een nieuwe vriendin heeft, die Julia heet, is het constant Julia dit, Julia dat. Echt urgg.

Ik kom stap per stap dichter bij de rand van het bos. Grijnzend kijk ik naar het bos.

Heb je ook soms eens een moment alsof je wat spanning nodig hebt en dan onzinnige dingen doet.

Wel ik heb zo een moment. Met mijn ogen half dichtgeknepen wankel ik een paadje in.

Wat best moeilijk is met gips. Gelukkig is het wel zo een waarmee je kan stappen.

Neuriënd volg ik het weggentje. Maar dan ga ik dieper het bos in.

Je hoort allemaal vage geluiden en een angstig gevoel bekruipt me wel. Maar ik hou me dapper.

Opeens hoor ik gegrom. Oh crap. Hij gromt dreigend. Ik draai me om en kijk naar een boze bruine wolf die me eng aankijkt.

Als hij me ziet veranderd hij in een lieve wolf. Verwonderd kijk ik toe. Hoe zou jij reageren als je een grote dreigende bruine wolf ziet.

Die plots veranderd in een iets kleinere schattige bruine wolf. Dan komt er een zwart wolf aangelopen.

Hij komt me vaag bekend voor. Langzaam ga ik zitten tegen een boom. 'Nicolas?' vraag ik opeens.

De zwarte wolf knikt met zijn kop en komt dichterbij. Met zijn kop gaat hij op mijn benen liggen.

De andere wolf zit naast mij. 'Sorry ik weet je naam niet' zeg ik verontschuldigend. 'Maar ik noem je....' zeg ik nadenkend.

'Glitterbloempje' roep ik blij. De bruine wolf kijkt me geïrriteerd aan. Ik glimlach enkel.

Opeens klinkt er gegrom van 3 kanten. Meteen staan de wolven beschermend voor me.

Pov Nicolas
Als we gegrom horen staan we meteen beschermend voor Ana. Stilletjes hapt ze naar adem.

Oke denk Nico denk. Ze mag dit niet zien. Ik mindlink Wout aka glitterbloempje dat hij op mijn teken Ana moet meenemen en wegrennen.

De drie wolven staan dreigend voor ons. De één hapt naar me maar ik ontwijk. Ik maak met mijn poot een diepe snee op zijn wang.

Je hoort hem een beetje piepen. Als ik zie dat ze gaan aanvallen geef ik Wout teken.

Ana, die ondertussen is opgestaan, krijgt een duw van Wout als teken om te rennen.

Alleen gaat het moeizaam met haar gips. Wout glipt tussen haar benen en rent er vandoor.

Ondertussen vecht ik met de andere wolven. Ik grom dreigend.

'Verlaat mijn terrein of ga in mijn kerkers' zeg ik dreigend met mijn alfa stem. Ze piepen en rennen weg.

Vlug volg ik het spoor van Ana. Als ik haar zie ga ik achter een boom staan en verander.

'Waar is Wout' vraag ik ongerust. Vragend kijkt ze me aan.

Ik probeer niet met mijn ogen te rollen. 'Glitterbloempje' zeg ik met een zucht.

'ow' zegt ze en rijkt me een briefje aan.

Aarzelend neem ik het aan. Wil ik het wel weten?

----
VERBETERD

You're My Mate (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu