24

2.4K 118 4
                                    

Pov Nicolas
Door het zonlicht word ik wakker en ik trek me voorzichtig uit.

Dan kijk ik naar Ana, mijn mate. Nu ik er aan denk, ik heb haar nog niet officieel als vriendin gevraagd. Dammit.

Ik sta voorzichtig op en doe wat kleren aan. Ondertussen mindlink ik Daniël of hij me kan helpen.

Helaas kan hij niet want hij moet naar de oogarts voor een bril. Dan Wout maar.

Na een tijdje is hij bij mij. 'Wat is het probleem' vraagt hij. 'Ik heb Ana nog niet officieel als vriendin gevraagd en vandaag word ze al benoemd tot Luna' zeg ik.

'Ik ben echt een slechte mate' zeg ik tegen mezelf. 'Nee joh ga ergens samen gezellig romantisch ontbijten en vraag haar dan' stelt hij voor.

Ik knik. 'Super' zeg ik. Ik maak een ontbijtje en steek die in een tas.

Daarna ga ik de trap op om haar wakker te maken. Ik ga aan de rand van het bed zitten.

'Ana' zeg ik zachtjes en wrijf de haren uit haar gezicht. Langzaam opent ze haar ogen.

'Kom kleed je aan we gaan ergens ontbijten' zeg ik waarop ze knikt. Ik verlaat de kamer en ga terug naar beneden.

'Wout, zorg dat iedereen om 3 uur bij het podium is, dan stel ik de nieuwe Luna voor' zeg ik.

'Komt in orde' zegt hij en vertrekt naar buiten. Op dat moment komt Ana binnen in een luchtig jurkje.

Ze staat er prachtig mee. Ik pak haar hand en trek haar zachtjes mee.

Ook neem ik vlug de tas met het ontbijt erin. We wandelen het bos in en ze geniet van de natuur.

Stilletjes aan word ik toch zenuwachtig. Na een paar minuten komen we bij een klein open plek aan.

Er stroomt een klein riviertje. Ik leg een kleed op de grond en we gaan erop zitten.

'Het is hier prachtig' zegt ze en kijkt me aan. Ik glimlach. 'Kom eerst ontbijten' zeg ik en pak alles eruit.

'Zelf gemaakt' vraagt ze bewonderend. Grinnikend knik ik. 'Chique dingens' zegt ze lachend waardoor ik ook lach.

Rustig eten we ons ontbijtje op. Nu word ik echt zenuwachtig.

Ik voel even of de ketting nog in mijn zak zit en tot mijn opluchting zit hij daar nog.

'Kom eens' zeg ik en help haar omhoog. We stappen een klein beetje naar voor maar ik stop.

Ik pak beide haar handen vast. Ik kijk haar diep in de ogen aan en haal nog eens goed adem.

Met een glimlachje kijkt ze me aan.

'Ana, we kennen elkaar nu al even en we zijn mates maar ik wil het graag officieel maken. Dus bij deze, wil je mijn vriendin zijn?' Vraag ik nerveus.

-----
VERBETERD

You're My Mate (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu