Part 21✅

8.1K 232 5
                                    

Hari yang ditunggu-tunggu telahpun tiba. Kalau sebelum ini, penceraian yang aku nantikan. Tapi, kini aku menantikan kebahagiaan kami bersama. Bahagia yang dijanji bersama.

Wajah tegang Kai yang berdiri di depan bersama Tuan Shaqiulle membuatkan aku rasa berdegup-degup. Dia kacak bila jadi serius. Dia manis bila tersenyum. Dan dia comel bila dia ketawa. Semuanya ada. Dan aku memang betul-betul fall in love with him.

"Saya perkenalkan one and only my son. He will be our new director of Shaquille & Co. Kai"

Semua khalayak bertepuk tangan dan berdiri menghormati lelaki itu. Aku juga melakukan hal yang sama. Bangga dengannya. Perkara yang dia impikan menjadi kenyataan.

Tahniah, Kai.

"Hei"

Terus kepala diteleng memandang ke kiri. Apa yang dia buat disini? Dia mendekati aku. Lain sungguh penampilannya. Dia memakai serba putih. Kot putih, kemeja putih begitu juga seluar. Kacak.

"No wonder I really want to come here today. Rupanya ada awak disini"

Aku hanya tersenyum dan badan menghadapnya.

"Of course I'm here. Lelaki pujaan saya ada di atas sana" aku menuding ke atas pentas sana.

Dia hanya membalas senyuman aku dan mengangguk mengiyakan.

"You must proud of him"

"Of course" pantas aku mencantasnya.

"Beruntung dia dapat awak sebagai tunang"

"Wife" sampuk aku.

Membulat matanya. Aku hanya tersenyum. Kalau dulu aku tak mahu sesiapa tahu tentang kami. Tapi aku rasa Jay patut tahu. Kai bersungguh sungguh tak mahu aku dekat dengannya. Dia kata lelaki ini seperti ada hati pada aku.

"No wonder" perlahan suaranya.

"Hm, apa kata kita berborak di luar. Di sini terlalu bising untuk berbual" katanya.

Aku hanya mengangguk. Aku pun mengekornya ke luar dewan. Tanpa aku sedar, mata seseorang tajam melihat pergerakan aku dan Jay. Siapa lagi kalau bukan Kai Shaquille.

***

"Here"

Aku menyambut hulurannya. Secawan jus orange dihirup sedikit. Dia berdiri di hadapan aku dan turut menghirup air yang dibawanya.

"So, since when?"

"Huh?" blur wajah aku bila dia bertanya begitu.

"Since when you and him get married?" soalnya dengan lebih jelas.

"Oh. A few month ago. Bulan depan dah masuk bulan ketiga maybe"

"God! It almost three months?"

"Yeah" aku mengangguk kekok.

Dia ketawa halus tanda tidak percaya. Mungkin dia fikir dia telah jatuh cinta pada isteri orang. Hahaha, perasan.

"And I fall in love with someone who already be a wife"

Tersentak aku. Sekejap! Apa yang aku fikir seperti yang dia katakan?

"Huh? A-awak cakap apa?" soal aku lembut.

"Saya sukakan awak, Rachel. Awak tak nampak ke?"

Tercengang sekejap. Dia meraup rambutnya yang menutup dahi luasnya.

"Saya dah lama sukakan awak, Rachel" dia duduk di hadapan aku.

Terus aku menjarakkan diri tetapi dia terus memegang kedua-dua lengan aku.

Mr. Pervert Is My Husband (New Version)Where stories live. Discover now