Aku hanya bersembang kosong dengan beberapa client aku yang sebelum ini. Nasib baiklah mereka jenis senang bergaul tak adalah aku kesunyian sangat lagi-lagi Aayden asyik dengan client dia juga.
"Awak masih single ke, Cik Rachel?"
Aku ketawa halus lalu menggelengkan kepala.
"Saya sudah kahwin. Dah ada anak satu dah pun"
Bulat mata dua orang client perempuan aku itu. Ketawa kecil seolah tidak percaya.
"Lah, saya ingatkan belum berkahwin. Yelah, saya nampak awak dengan anak Tuan Wilson macam..."
Jari telunjuknya didekat dekatkan kononnya memberitahu hubungan aku dengan Aayden. Segera aku mengelengkan kepala.
"Eh, tak. Saya dengan dia hanya rakan kerja. Tak lebih dari itu. Lagipun dia rapat dengan anak lelaki saya. Sebab tulah puan nampak saya dengan dia macam... erm rapat kot" aku dengan teragak-agak menjawab.
"Oh"
Itu sahaja balasan mereka. Dengan peluang yang ada, aku meminta izin untuk pergi dari situ. Terus aku menuju ke hujung dewan untuk duduk berseorangan. Rasa canggung. Padahal sebelum ini ada sahaja majlis begini diadakan. Tapi malam ini terasa tak sedap hati. Dylan baik-baik sahaja kan?
Macam mana kalau Kai datang ambil dia malam ini? Tak. Tak. Aku dah cakap kalau nak dia kena bagitahu aku dulu. Mana boleh datang ambil macam itu sahaja. Itu dikira menculik walaupun itu adalah darah daging dia.
Tak.
"Excuse me. Can I get your attention please?" suara dari mikrofon itu membuatkan aku kembali fokus.
Aayden Wilson.
Hensem sungguh dia malam ini. Kebetulan dia memakai baju sama warna dengan aku. Kot, kemeja, seluar berwarna putih. Mungkin sebab itu ada orang mula bercakap tentang aku dan dia. Mereka pasti ingat aku ada apa-apa hubungan dengan Aayden.
"Hello guys. Thank you for coming today even I know all of you was a busy person" dia memandang sekeliling tetamunya.
"Today is my dad birthday. And I really want to say, Happy Birthday dad" dia mengerling ke arah Tuan Wilson yang berdiri tidak jauh darinya di atas pentas itu.
Semua tetamu juga tersenyum dan mengucapkan happy birthday pada lelaki itu.
"I love you so much. Thank you for be a good father to me. I really appreciate that. I hope you will stay healthy and always handsome. Like me"
Dengan aku-aku turut ketawa kecil mendengar ucapan dari Aayden. Perasan.
"By the way, enjoy your meals. And let's party"
Semua beruih rendah menyorak kata-kata Aayden. Tak lama kemudian, Aayden pun turun dari pentas. Dari jauh aku dapat lihat dia melangkah mendekati aku. Bibirnya senget tersenyum.
"Hi, pretty" dengan senyum penuh maskulin dia menegur aku.
"Hi, handsome"
"Can I have your number please?" dia berpura-pura ingin menggoda aku pula.
Aku terkekek ketawakannya lalu dia malah ikut tersenyum. Dia memandang aku dari atas sampai bawah.
"Wah, you look so beautiful Rachel. I don't know how to describe your beauty" ujarnya, manis.
"Thank you. You too. You look very handsome today"
"Oh! It means I don't look good before? You hurt me!" dia memegang dadanya seolah-olah ditembak aku.
"Ey, mana adalah. You always look good, Aayden" puji aku dengan ikhlas.
Dia berdiri lalu bersandar pada dinding sebelah aku. Mata memandang ke sekitar manusia di depan kami.
YOU ARE READING
Mr. Pervert Is My Husband (New Version)
Romance"No matter what I'll still loving you!" New Version of Mr. Byuntae Is My Husband New Cast New Character New Storyline *Something is coming ...* Cast: Kai Shaquille Rachel Walton Update: 8 March 2022 Last: 4 November 2022 Highest Ranking #1 in Kai #2...