Tegak aku memandang ke siling. Tangan sebelah aku dipeluk erat oleh Dylan yang berada di tengah. Manakala sebelah lagi dia memeluk lengan Kai. Ey, tak boleh betul aku bayang macam mana dia boleh paksa Kai tidur sekali dengan kami. Tak pernah-pernah dia nak tidur sekatil dengan aku boleh pula dia nak tidur dengan aku.
Dylan sengaja nak kenakan mommy nampaknya. Siapa lah yang ajar dia? Pasti Jay. Memang siap aku kerjakan nanti.
"Daddy"
"Yes sayang"
"Where are you going five years ago?" soalnya.
Tersentak aku. Dan aku tahu Kai juga terkejut dengan soalan secara tiba-tiba dari Dylan. Wajah Kai dipandangnyq dengan penuh minat. Aku pula hanya kekal memandang siling.
"Mommy cakap daddy work. Daddy busy dengan work. Tapi kenapa daddy tak call Dylan dengan mommy? Dylan selalu tunggu daddy"
Hati aku terusik dengan kata-katanya. Entah kenapa air mata boleh menitis tanpa aku sedar. Dengan cepat aku memusingkan wajah sedikit dan mengelap air mata aku.
"I'm so sorry, sayang" suara Kai sudah serak.
Aku mengerling sedikit. Dia memeluk tubuh kecil Dylan dan kepala kecil itu dikucup berkali-kali. Senangnya hati aku bila melihat perhubungan baik antara mereka.
"Daddy betul-betul minta maaf. Daddy tak patut tinggalkan anak daddy dan mommy lama-lama. I am so sorry" ucapnya lagi.
"Dylan okay. Tapi mommy" wajah aku pula kalini menjadi tumpuan.
"Setiap hari mommy menangis. Dia selalu tunggu daddy balik. Mesti mommy rindukan daddy kan?"
Aku terdiam. Wajah mula terasa berbahang bila Kai merenung aku. Aku mengalihkan pandangan ke Dylan.
"Mommy sayangkan daddy. Mommy mesti happy bila daddy balik. Malam-malam mommy selalu tengok pic daddy dekat telefon mommy. Mommy miss you so much, daddy"
Terus aku meletakkan tangan pada mulutnya.
"Dah-dah. Tidur. Dah larut malam sangat ini. Jangan nak merepek- repek"
Kai sudah ketawa kecil. Dylan pula tersengih-sengih serupa kerang busuk. Aku pula dah tersipu-sipu serupa udang. Malu bukan main.
"Dylan nak balik room" dia menolak tangan aku dan berdiri di atas katil.
Aku bangkit dari baring dan memegang tangan kecilnya.
"Dylan nak kemana?"
"Dylan nak tidur bilik Dylan. Mommy tidur dengan daddy. Dylan kan tak boleh tidur tempat lain selain room Dylan" dengan susah payah dia turun dari katil tinggi ini.
"Dylan!" panggil aku.
"Goodnight, mommy. Goodnight daddy" dia melambai dan memberikan flying kiss.
"Dylan" panggil aku sekali lagi dan dia menghiraukan panggilan aku.
"Dylan!" pintu terus dikatupnya rapat.
Siapa yang ajar dia buat begini? Pasti Jay! Tak guna. Berani dia ajar Dylan benda-benda mengarut ini. Habis pemikiran anak aku kalau macam ini.
Aku terasa diri aku diperhatikan daripada belakang. Terus aku pusing ke belakang. Kai memandang aku dengan tangannya menampung kepalanya dan senyuman di bibir.
"What?"
"Awak ajar dia eh?" tuduh aku.
"Ajar? Ajar apa?" soalnya pelik.
"Ajar inilah. Awak sengaja suruh dia tinggalkan saya berdua-duaan dengan awak kan? Supaya awak boleh pujuk rayu pada saya? Kan?" tuduh aku, lagi.
"Oh god! Apa yang kau mengarut ini? Aku tak ajar benda-benda itu. Tapi apa salahnya dia buat macam ini? Dia mesti faham yang kita perlukan masa bersama. Macam yang dia cakap, kau rindukan aku kan? So, now. Come here. Let's spend our time together" dia menepuk tilam di sebelahnya menyuruh aku dekatinya.
YOU ARE READING
Mr. Pervert Is My Husband (New Version)
Romance"No matter what I'll still loving you!" New Version of Mr. Byuntae Is My Husband New Cast New Character New Storyline *Something is coming ...* Cast: Kai Shaquille Rachel Walton Update: 8 March 2022 Last: 4 November 2022 Highest Ranking #1 in Kai #2...