Hoofdstuk 26

9.4K 514 83
                                    

'Alfonso Rodriguez, leider van een klein drugskartel iets buiten New York, gaat vanavond om precies kwart over 7 een deal met een oud vertrouwde klant van hem sluiten,' meneer Fisher wees naar het bord waarop het gezicht van Alfonso was verschenen, 'en jullie gaan dat verhinderen.'

Ondanks het feit dat iedereen, op Caden en mij na, wakker was geworden met een kater, zaten we nu alert te luisteren naar meneer Fisher. We zijn om 4 uur 's middags naar meneer Fisher toegegaan. In plaats van zijn gebruikelijke kantoor, bracht mevrouw Emmens ons naar een vergaderruimte waar meneer Fisher klaar stond met een presentatie over ons nieuwe doelwit.

'Alfonso is een Afgedwaalde. Bij deze deal zal zijn zoon Giorgani ook aanwezig zijn en hij is tevens een Afgedwaalde. Jullie nemen zoon en vader gevangen. Briston is jullie leidinggevende bij deze missie en hij rekent verder met de vader en zoon af en brengt ze naar het DBI.'

Ik probeerde er niet al te nerveus uit te zien. Dit was mijn eerste missie. Zenuwen gierden door me heen. Leider van een drugskartel, dat was niet niks. Dit Jagers gedoe was serieus gevaarlijk en dat had ik me nog nooit echt gerealiseerd.

Fisher klikte de presentatie weg. 'Nog vragen?'

'Nog andere dreigingen: Gaven van vader en zoon bijvoorbeeld? En de andere dealer, is die een gevaar? Hoeveel mensen zullen er aanwezig zijn, zijn ze gewapend en hebben we toestemming om dodelijk te schieten?' vroeg Caden aan een stuk door.

Fisher fronste. 'De Gaven van vader en zoon zijn helaas onbekend. De andere dealer is geen groot gevaar. Reken erop dat de meeste die aanwezig zullen zijn,  gewapend zijn. Volgens de huidige gegevens zijn er tien mensen bij de deal. En jullie hebben toestemming.'

Iedereen knikte en ik blies adem uit waarvan ik niet eens wist dat ik die inhield.

'Oké, jullie weten de rest. Kleed je om en meld je bij Briston,' zei Fisher.

Omdat ik geen idee had wat 'de rest' was, volgde ik de jongens maar. Ze liepen de vergaderruimte uit en we kwamen in de grote hal van het welkomstgebouw aan. In het welkomstgebouw liepen amper leerlingen rond, want je had er alleen kantoren van leerlaren en de directie, vergaderruimtes en wat zalen waarin volgens mij algemene bijeenkomsten voor leerlingen en ouders werden gehouden.

Het welkomstgebouw was een van de weinige gebouwen met een lift. Daar liepen we naartoe en ik zag dat Caden de verdiepingen '1,2,-1' intikte. 'We gaan naar de kelder, maar die staat hier niet op aangegeven,' zei Caden tegen me.

De kelder was in feite een lange gang met verschillende deuren. Het zag er nogal sober en leeg uit. De jongens liepen een van de vele deuren binnen. Mijn mond viel open toen ik de hoeveelheid wapens en legerkleding zag die zich achter die deur bevond. Rekken met geweren, pistolen, messen, granaten en andere wapens waren er.

Het zou geen goed idee zijn om een groepje tieners in zo'n ruimte alleen te laten, dus ik was blij toen ik een gespierde man zag staan.

'Officier Briston,' stelde hij zich voor toen ik hem een stevige handdruk gaf.

Toen de jongens zich klaarmaakten, nam officier Briston mij apart om alles uit te leggen. Het zwarte uniform zat lichter dan ik had verwacht, ook al was het kogelvrije vest wel zwaar. Ik kreeg een pistool, geweer, verschillende messen en een oortje in en daarmee was ik startklaar.

De resterende tijd voordat we echt weg konden gaan, namen we met Briston het plan tot in de kleinste details door. Xavier, Liam, Caden en Briston zouden de voorhoede zijn, waarbij zij zich in twee teams opsplitsten om vader en zoon te pakken. Alec zou met zijn Gave ervoor zorgen dat alle tien de dealers niks meer konden horen. Zane, Dylan, Ethan en ik zouden rugdekking geven. In geval van nood bij de voorhoede, zouden Ethan en Zane ze helpen. Dylan en ik waren het laatste redmiddel, omdat het mijn eerste missie was, moest ik me op de achtergrond houden. Het plan was geen hogere wiskunde, maar het hing wel af van onze tegenstander.

De Donees AcademyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu