Hij draaide zich langzaam om in zijn leren stoel, genietend van de stille dreiging die hij alleen al maakte met dit gebaar. Zijn linkerhand tikte op het bureau, terwijl zijn rechterhand speelde met een vlijmscherp mes.
'Ze heeft iets door.'
Gefascineerd liet hij het mes langs zijn hand heen tollen. Bloed verscheen op de plekken waar het fout was gegaan. Pijn voelde hij niet, dat was een menselijke emotie die hij zichzelf niet toestond.
'Mijnheer, ze weet iets.'
Hij pakte het mes beet en zag zichzelf glimlachen in de zilveren weerspiegeling ervan. 'Iets is een vaag begrip. Verduidelijk het voor me,' zei hij uiteindelijk.
De man die voor hem stond, trilde lichtjes. 'Laatst heeft ze een doelwit vrijgelaten.'
Dit keer drukte hij het mes met een harde klap in het eikenhouten bureau. De man voor hem kromp ineen.
Hij boog zich voorover op zijn stoel. 'Herhaal dat eens?'
'Laatst heeft ze-'
'Ik had het al gehoord! Wat bedoel je hiermee te zeggen? Het enigste wat ik hieruit opmaak is dat jij je mensen niet onder controle hebt. Je weet wat ik doe met slechte leiders.'
De man voor hem verbleekte en haalde nerveus een hand door zijn bruine haar heen. 'N-natuurlijk,' stamelde hij, 'weet ik wat u daarmee doet. Ik heb de situatie onder controle, maar ik moest het melden. Ze zoeken allemaal naar antwoorden.'
Zijn gezicht betrok. 'Die zullen ze niet vinden. Askar gaat daar voor zorgen. Hij neemt het van je over.'
De man maakte een paniekerig gebaar. 'Askar weet niet wie ze zijn; wat ze kunnen doen. Het duurt nog maar even en ze hebben het door. Valerio was de druppel.'
'Valerio is een probleem dat ik heb opgelost,' deelde hij kil mee.
Het enigste wat erop wees dat de man hem gehoord had, was een knikje. De man draaide zich om en wilde weglopen, maar werd tegengehouden door zijn stem.
'En wie is zij?'
'Rose Adair.'
'Aha, de Dyöhim,' spotte hij, 'die is geen probleem voor me. Je hebt haar blind gehouden, zoals ik gevraagd heb?'
'Jazeker,' beaamde de man, 'ze weet niks.'
'Haar trainers?'
'Ook niet. De Russische heeft zich ingehouden.'
'Mooi zo,' concludeerde hij, 'dan gaat het plan door. Jij rekruteert nieuwelingen en Askar neemt het over.'
De man knikte met tegenzin. 'Toch moeten we opletten.'
Hij lachte honend. 'Dacht je dat ik dat al niet doe? Ik weet alles over mijn volgelingen, vijanden en vrienden.'
'Daar twijfel ik niet aan,' zei de man.
'Je weet wat je te doen staat. Zijn er verder nog vragen?'
'Nee, mijnheer. Alles is me duidelijk.'
'Dan kun je gaan,' zei hij, gebarend naar de deur. De man draaide zich om, struikelde uit nervositeit bijna over zijn eigen voeten heen, maar wist de deur te bereiken.
'O ja,' zei hij nog toen de man de deurklink naar beneden duwde, 'als zo'n situatie nog één keer voorkomt, dan maak ik je af Joseph Fisher.'
=
Laat vooral weten wat jullie ervan vinden! Hmm... Fisher dus, badguy of zeker niet? Stemmen & reageren is lief. <3
Nog één belangrijk dingetje: de Donees Academy zit erop en is voltooid. :) Hopelijk kan ik binnen een week beginnen met deel twee en zet ik die dan online.
JE LEEST
De Donees Academy
FantasyHet leven van de zeventienjarige Rose wordt overhoop gegooid als zij een Gekozene blijkt te zijn. Gedwongen om iedereen achter te laten waar ze van houdt, vertrekt ze naar de eliteschool waar alle Gekozenen naartoe worden gestuurd: de Donees Academy...