Hoofdstuk 38

7.2K 483 129
                                    



"Headed for the open door.
Tell me what you're waiting for."
- Youngblood Hawke

=

Meteen na de missie, waren we bijeengekomen op Cadens kamer. Ik had mijn verhaal verteld over het kleine meisje Fleurie en ze waren sprakeloos.

'Ik word gek,' begon Zane, 'als ik erachter kom dat al die mensen die we hebben opgepakt, géén criminelen zijn.'

De rest knikte instemmend. 'Godverdomme,' vloekte Xav, 'we hebben vandaag een moeder opgepakt.'

'Ik maak Fisher af,' zei Liam bloedserieus. Dat was het engste dreigement wat ik van hem gehoord had.

'Nee, we kunnen hem niet afmaken,' zei Dylan wat rationeler, 'nog niet. We moeten weten wat we precies doen. Waar de Afgedwaalden naartoe gaan. Wat Briston doet.'

Ethan zuchtte. 'Maar we hebben vakantie en we gaan studeren. Ik denk dat we moeten wachten tot na de vakantie. We krijgen dan een nieuwe Fisher en dan moeten we subtiel gaan rondkijken. Als we dat nu al zouden doen, dan worden we verdacht.'

Ik haalde een hand door mijn haar heen. 'Dat duurt nog een hele zomer dus.'

Caden staarde me aan. 'We hebben niet echt een andere keus, lieverd.'

'Ik ben het met Ethan eens,' zei Alec, 'we moeten wachten. Geduld is ons beste wapen nu. Na de vakantie gaan we er allemaal naar zoeken. Bij het DBI, de nieuwe directeur en Briston; overal.'


=


'We zijn er, bitches!' schreeuwde Liam toen de top hadden bereikt van Mount Depths.

Kreunend zette Rochelle haar enorme rugzak neer op de grond. 'Eindelijk.'

Ik ademde een paar keer diep in en uit, genietend van de frisse lucht die je kreeg op duizend meter hoogte. We stonden, na een lange looproute te hebben gevolgd, op een klif die uitkeek over een bergdal waar een glinsterend meer lag. Het was adembenemend mooi.

'Ik wil dolgraag weten waaraan je nu aan denkt,' mompelde Caden naast me. Hij pakte mijn hand vast en boog zich voorover naar me toe.

Ik glimlachte en gebaarde naar het dal onder ons. 'Moet je zien hoe mooi dit is.'

'Ik zie wel een paar mooiere dingen,' zei hij.

Soms vergat ik weleens dat Caden en ik echt iets samen hadden. Het voelde onwerkelijk, want Caden was bijna perfect in alle opzichten. Toen ik hem recht aankeek, overbrugde hij de afstand tussen ons om me langzaam te zoenen. Ik wilde de tijd stil zetten en nooit meer verder laten gaan.

'Hé, als jullie klaar zijn, kunnen jullie dan helpen met het opzetten van de tenten?' riep Xav naar ons.

Met tegenzin trok Caden zich van me los. Op het zelfvoldane lachje op zijn gezicht na, kon ik niet aan hem zien dat hij zojuist met me gezoend had. De tegenstelling mocht er wezen, want ik zag er, net zoals elke keer, weer verbouwereerd uit.

De tenten waren al snel opgezet. Ik sliep met Zoey in een tent, tot frustratie van Caden. Het begon schemerig te worden en Alec had wat hout gevonden dat hij op een hoop had gegooid.

Toen Caden en ik onze Gaven wilden gebruiken om het vuur aan te steken, uitte Liam een kreet.

'Nee! We doen het met de hand.'

'Wat jij wilt,' zei ik grinnikend.

'Dat gaat je niet lukken,' zei Caden.

Het duurde een uur voordat het vuur aan was. Mason had het gedaan en Liam was een hopeloos geval geweest. We zaten allemaal om het kampvuur heen.

'Ik snap niet waarom we dit doen,' mompelde Alec toen hij sceptisch naar de marshmallow op zijn stok keek, 'we kunnen ook gewoon het kant en klare spul eten?'

'Het gaat om het gevoel,' zei Xav geestdriftig, hij was diegene die twintig zakken marshmallows had meegenomen en Brittany nu dik aan het maken was. Elke keer dat Xav dacht dat hij de perfecte marshmallow had, gaf hij die aan Brittany. Xav had echter steeds weer een nieuwe 'perfecte' marshmallow, waardoor Brittany maar door bleef eten. Het was een aandoenlijk gezicht, aangezien Brittany niet durfde te weigeren omdat ze bang was dat ze hem zou kwetsen.

'Een tip Alec,' zei ik grijnzend, 'misschien moet je je marshmallow niet zo lang in het vuur houden.'

'Ik weet precies waarmee ik bezig ben hoor,' zei Alec. Toen hij zijn stok naar zich toe haalde, staarde hij verontwaardigd naar het pikzwarte hoopje dat in de verste verte niet meer op een marshmallow leek.

'Misschien moet je les van Zoey krijgen,' stelde Mason voor, 'want Zoey heeft er nu al- auw! Jezus schat, iedereen kent zo onderhand wel je voorliefde voor-'

'Géén woord. Of ik beëindig onze relatie,' zei Zoey met een pokerface.

'Dat durf je niet,' zei Mason verontwaardigd.

'Daag me niet uit.'

'Gadverdamme,' mompelde Rochelle, 'ik dacht dat ze daarmee klaar zouden zijn. Maar nee, het blijft maar doorgaan.'

Ik leunde tegen Caden aan. 'Ik denk dat hun ruzies nooit ophouden.'

'Voorspel, het is allemaal voorspel,' vertrouwde Zane ons toe. Ik schoot in de lach.

Caden stond op en ik trok mijn wenkbrauw vragend naar hem op. 'Wacht even, ik heb iets,' zei hij met een knipoog. Hij verdween in een van de tenten.

Nieuwsgierig wachtte ik totdat hij weer terug kwam. Mijn mond viel open toen hij naast me kwam zitten, met vier flessen champagne en wat plastic glazen.

'Wat ben je van plan?' vroeg ik benieuwd.

'Een toost,' zei hij. Geconcentreerd pakte hij een fles beet, waardoor een plukje van zijn zwarte haar voor zijn ogen viel. Caden schonk de champagne in de glazen en wachtte totdat iedereen een glas vast had.

'Gaan we nu zo emotioneel doen?' vroeg Ethan met een grijns.

'Ik pak mijn camera erbij. Dan nemen we deze momenten van onze o zo grote leider vast,' stelde Dylan voor.

Caden stak zijn middelvinger naar ze op. 'Bij deze, breng ik een toost uit op dit jaar. Op nieuwe vrienden,' hij knikte naar Mason, Brittany, Rochelle en Zoey, 'op mijn nieuwe vriendin,' zei hij. Ik smolt toen hij naar me glimlachte.

'En op ons,' sloot Caden af, 'laten we volgend jaar nog beter maken dan dit jaar.'


=


Jaja, dit was het.

Serieus.

Naja, nog niet helemaal, er komt nog een epiloog, maar dit was wel het laatste  officiële 'hoofdstuk.' Ik word er bijna emotioneel van. Deel twee staat echter al klaar en zal snel komen! <3

Wat vonden jullie ervan? Echt heel erg bedankt voor al jullie reacties en stemmen! Ik vind het zo lief, fantastisch en leuk. (IK HEB AL BIJNA 50 DUIZEND READS 😱)

Voordat ik het vergeet, allemaal nog gelukkig nieuwjaar! 🎆 Hopelijk wordt 2017 beter dan 2016. Hoe hebben jullie Oud en Nieuw gevierd?

De Donees AcademyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu