Hoofdstuk 30

9.4K 468 173
                                    

'Wil je... wil je met me gaan shoppen vandaag?'

Dames en heren, het vroor in de hel. Caden moest een flinke hersenschudding hebben opgelopen, want anders zou hij dit nooit aan me vragen. Mijn mond hing open en ik had de aflevering van Game of Thrones op pauze gezet.

'Is dit serieus?'

Caden trok een gezicht. 'Maak het alsjeblieft niet moeilijker voor me dan het al is. Ik word hiertoe gedwongen en ik moest aan je vragen of je Brittany wilde meenemen.'

'Xav zit hierachter?' vroeg ik verrukt.

Sinds Caden's minder prettige reactie op Asher, had Caden het vrijdag tijdens Christov's training weer met me bijgelegd. Aan het eind van de training waren we over de serie Game of Thrones begonnen, en ik weet niet meer precies wie het voorstelde, maar we hadden toen afgesproken om zaterdagochtend eerst samen te trainen en daarna wat afleveringen te kijken in zijn kamer.

Op dit moment zat ik kaarsrecht overeind in Caden's bed en zat hij met een iets wat beschaamde blik naast me. Dit was geweldig, want ik wist dat Brittany Xavier echt leuk vond. 'Natuurlijk!' riep ik uit.

Een grijns verscheen op zijn gezicht. 'Het is trouwens een dubbeldate,' liet hij terloops vallen.

Ik trok mijn wenkbrauwen op. 'Durf je dat wel aan met me?'

Hij gooide een kussen naar me, dat ik snel ontweek. 'Alsjeblieft. Ik denk dat je jezelf moet afvragen of jij het aandurft met mij.'

'O almachtige Caden, bescheidenheid is prachtig.'

'O bescheiden Rose, dat woord ken ik niet zo goed. Wil je het me leren?' Caden overbrugde de afstand tussen ons. Een aantrekkelijke twinkeling was in zijn groene ogen verschenen.

Ik verbrak het kleine moment door als een idioot met mijn mobiel voor zijn neus te zwaaien. 'Ik bel Brittany wel op. Haal jij dan Xav? Dan kunnen we aan de date beginnen. Missie Xavittany is begonnen.'


=


'Dus,' zei Caden met een ingehouden lach. 'Gaat het goed met je missie?'

'Houd je bek,' reageerde ik. Caden had ons naar een bekend overdekt winkelcentrum gebracht in zijn fantastische zwarte Porsche. Ik wilde de koppelaar zijn, maar dat was helemaal niet nodig. Ik had het moeten weten. We hadden het immers ook over Xavier. Brittany en Xavier waren nu samen bezig met een of ander dansspel in de speelhal waarin we waren. Ik was totaal overbodig.

Caden grinnikte. 'Kom, laten we airhockey doen.'

'Uitdaging geaccepteerd!'

Caden rolde met zijn ogen. 'Gaan we hiervan een wedstrijd maken?'

'Jazeker en jij gaat eraan.'

Caden stopte een muntje in de tafel en daarmee begon de wedstrijd. Die zwarte puck was behoorlijk snel en moeilijk om nauwkeurig te raken, maar ik deed m'n best en juichte overdreven wanneer de puck in Caden's gat belandde en ik dus scoorde. Caden was alleen net zo fanatiek als mij en zo kwam het dat één wedstrijdje veranderde in acht wedstrijden. Blijkbaar trokken we ook nog veel bekijks, want steeds meer mensen gingen kijken en stonden om de tafel heen.

De Donees AcademyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu