Even snel tussendoor: luister naar het lied als 'het moment' komt. Jullie merken vanzelf wanneer. Enjoy! <3
=
'Liam,' kreunde ik. 'Ik heb ook een normaal leven dat school heet. Kan je niet iemand anders vinden?'
Mijn oorspronkelijke plan was geweest om tijdens mijn tussenuur, op deze dinsdag, te gaan leren in de bibliotheek. Tot nu toe was er weinig van dat plan geslaagd omdat Liam met veel bombarie de bibliotheek was binnen gestormd. Toevallig had hij ook een tussenuur en dat wilde hij vieren.
'Alsjeblieeeft.'
Ik sloeg mijn armen over elkaar heen. 'Alleen als me je verteld wat je nou precies doet bij het DBI.'
Jazeker, gisteren was bij onze stage iedereen, behalve ik, gepromoveerd. Ik had weer onzinnige klusjes gedaan waarvan mijn bloed ging koken. Meneer Williams had Liam, Zane en Xavier meegenomen in de ochtend en daardoor had ik de hele middag in mijn eentje in het hok gezeten. Om het nog erger te maken, waren de jongens tijdens de rit terug naar school overdreven ingetogen geweest. Ik zag dat ze elkaar dolgraag over hun dag wilden vertellen en ik was diegene die het ze belemmerde.
Liam bonkte met zijn hoofd op de tafel waaraan we zaten. 'Dat kan ik niet.'
Ik tikte met mijn pen op mijn kladblok. 'Aha, net zoals ik je niet kan meehelpen met je wraakplan.'
'Alsjeblieft! Je weet, hebt het zelfs gezien met je eigen ogen, dat Zane mijn baby bespoten heeft met roze glitters. Hij verdient dit.'
Ik kon me inderdaad nog herinneren dat Zane, Xavier en Ethan me ooit een rode Ferrari die onder de glitters zat, hadden laten zien. Liam's plan van wraak was om een levensechte slang op Zane's middageten neer te leggen. Normaal gesproken had ik er dolgraag aan meegewerkt, want Zane had me vaak genoeg gepest met spinnen, lijm en veel nepbloed. Idioot maar waar.
'Néé.'
Liam gooide zijn armen in de lucht. 'Wil je hem echt niet terugpakken voor die keer dat hij je shampoo had vervangen voor dat slijm? Of die andere keer met dat bloed? Of... laat me even denken, die ene keer met toen je naar Christov moest en hij met al dat meel...'
Tergend langzaam klapte ik mijn boek dicht. 'Oké, wat moet ik doen?'
=
We zaten allemaal in de vergaderruimte met meneer Fisher die een gezicht had dat op onweer stond. Het was tijd voor een nieuwe missie en de briefing ervan kregen we weer in een vergaderruimte van het welkomstgebouw. Ik had me voorbereid op alles; drugsbazen, verkrachters en terroristen, maar meneer Fisher was sinds het moment dat we naar binnen waren gelopen angstvallig stil geweest.
'Ik heb slecht nieuws,' zei meneer Fisher uiteindelijk. 'De missie kan niet doorgaan.'
Gemompel steeg op. 'Waarom niet?' vroeg Zane sterk uit zijn humeur. Dat kon ook te maken hebben met het feit dat Liam's plan met de slang vanmiddag erg was geslaagd en dat Zane allerlei manieren aan het bedenken was om Liam en mij ervoor terug te pakken.
'We hadden het allemaal zo goed geregeld. Jullie zouden met deze missie één van de meest bekende Afgedwaalden ooit oppakken. Maar het is allemaal verpest,' zei Fisher. Hij haalde zijn handen door zijn haar heen. 'Jackal Gibbens was jullie doelwit. Hij is vrij privé en komt bijna nooit tevoorschijn bij publieke aangelegenheden, behalve vandaag. Elk jaar organiseert Jackal namelijk Paradores. Dat is een illegale talentenshow waar de winnaars één miljoen euro winnen en een ontmoeting krijgen met Jackal zelf. De winnaars worden alleen, na een tijd te zijn gebruikt als persoonlijke entertainment, vermoord door Jackal. Ik had met het DBI geregeld dat jullie bewakers van Paradores konden zijn, maar de contactpersoon heeft ons laten weten dat het niet meer door kan gaan, want Jackal heeft op het laatste moment persóónlijk zijn eigen bewakers geregeld.' Op het einde schopte Fisher, die blijkbaar licht ontvlambaar was, hard tegen de vergadertafel aan.
JE LEEST
De Donees Academy
FantasyHet leven van de zeventienjarige Rose wordt overhoop gegooid als zij een Gekozene blijkt te zijn. Gedwongen om iedereen achter te laten waar ze van houdt, vertrekt ze naar de eliteschool waar alle Gekozenen naartoe worden gestuurd: de Donees Academy...