CSS | 42

71 5 2
                                    

Hai readers! sorry for keep you all waiting for this new chapter (kalau adalah). Sebenarnya bab ni dah lama kat dalam draft cuma tu la takde masa nak update. Spm kan. So here u go!

"Mestilah kenal! Dia ni kawan sekelas aku masa darjah dulu la Syafi. Hmmm patutlah rasa macam ada connection je masa kali pertama aku nampak dia.", jelasnya sambil menutup payungnya. Kalau nak tahu, nama sebenar Lili ni Syafinazlin.

"Ye ke Izhara? kau kata kau tak kenal..", alamak nak jawab apa ni?

"Izhar.. Hmmm Izhar.. eh kenal.. aku ada kata aku tak kenal dia ek? pandai-pandai je kau ni Lili. Hmm yala, ibu aku dah panggil tu. Nanti kita sambung borak k." , siaplah aku oleh Lili. Nantilah aku terangkan kat dia.

"Eh Izhara!", aku terdengar namaku dipanggil oleh Izhar. Ah lantaklah kau Izhar. Aku pun segera masuk ke dalam rumah.

"Angkat kain kat ampaian pun lama ke nak oi", eh ibu ni perli aku ke apa? takkanlah aku nak kata yang kat luar tu aku terjumpa ngan crush aku. Gila? tak pasal-pasal kena bebel aku 1000 muka surat. "Banyaklah kain ni ibu."

Setelah meletakkan bakul diatas meja, aku segera naik ke bilikku. Aku meraba-raba katil untuk mencari telefonku. Mana pula telefon aku ni? Ah jumpa pun. Wifi ku hidupkan.

Ding! ada mesej masuk! Siapa pula yang whatsapp aku ni?

Izhar : Kita jumpa malam ni nak? 😉

Apa? dia nak jumpa aku? aku nak balas apa ni? Balas je lah.

Izhara : Tadi kan dah jumpa.

Izhar : Sombongnya. Nak jumpa sekejap pun dah tak bolehke? kalau kau takut boyfriend kau marah, tak payahlah.

Dia merajuk ke apa ni? 😒

Izhara : Eh taklah. Aku takde boyfriendlah.

Izhar : Oh baguslah kalau macam tu. See you tonight 😘

Izhara : Aku takde kata 'yes ' pun.

bluetick.

Dia bluetick aku? aku tak suka ni.

Dup dap dup dap..
Kenapa jantung aku ni? dia baru ajak aku jumpa dia pun aku nak berdebar. Tak senang duduk aku kalau macam ni. Kenapa dia nak jumpa aku? aku tak sedialah. Tambah-tambah lagi nak jumpa dia berdua je.

Pagi berganti malam. Matahari bertukar bulan.Terang menjadi gelap dan malam pun tiba. Ceh ayat!

Ayah macam biasalah selalu pulang lewat dari kerja. Ibu pula kalau waktu-waktu macam ni kat ruang tamu menghadap laptop tulis cerita baru kot. Aku sekali pun tak pernah baca novel yang ibu aku tulis. Abang Fat pula kat dalam bilik kot, memencilkan diri. Aku senyap-senyap memulas tombol pintu untuk keluar.

Aku lihat Izhar sudah terpacak di depan pagar rumah Lili. Dalam kesamaran malam, dia tetap nampak hensem tak ubah macam dulu. Dia memakai baju lengan pendek berwarna biru.

"Izhara", kata Izhar sebaik melihat aku. Eh aku tak boleh ni kalau tengok rambut dia macam tu. Rambutnya yang agak panjang kelihatan agak serabut namun bagiku itu menambahkan lagi kehensemannya. Gatal sungguh ayat!

Aku berdiri kaku di hadapan Izhar. Dalam hati sungguhku berharap Lili akan muncul dan menyelamatkan aku daripada situasi yang dipenuhi dengan kekekokkan ini.

"Izhara??", aku menggelamun melihat Izhar.

Aku mengkelipkan-kelipkan mata, baru aku sedar yang aku kat depan Izhar sekarang ni. "Kau cakap apa? tak dengar sebab aku mengelamun tadi."

"Takkanlah sebab dah lama tak jumpa aku, kau mengelamun tengok aku sampai macam tu sekali."

"Aku mengelamun tengok bunga kat belakang kau tu la. Tolong eh jangan perasan sangat.", itu dia jawapan coverline dari aku. Tapi betul apa? bunga kertas kat depan pagar rumah Lili ni memang cantik.

"Nah ambillah bunga ni.", pandai-pandai je dia petik bunga tu baru bagi aku.

"Hmm ok terima kasih.", awkward la pula. "So.. kau nak cakap apa kat aku ni."

"Bagus soalan tu. Sebelum tu kita duduklah dulu.", aku pun hanya mengikut arahan Izhar dan kami pun duduk bersebelahan. "Aku ada benda penting nak bagitau kau. Penting sangat.."

"Cakap je lah.", aku berlagak cool. Biarpun sebenarnya aku rasa jantung aku ni dah nak meletup dah. Berdebar giler aku rasa sekarang ni.

Izhar menatap aku terus ke mata. Mata kami berhubung. Aku segera nengalihkan pandangan mataku. "Kau nak tak jadi girlfriend aku?", tangan kananku digenggam oleh Izhar.

***

Cheesynya part ni. Harap takdelah yang muntah keju baca ni! 😹 Apa agaknya Izhara akan jawab? jawapan ada dalam bab seterusnya.

Cinta Separuh SajaWhere stories live. Discover now