Aku segera menarik tanganku daripada dalam tangan Izhar.
"Perlu ke kau nak sentuh tangan aku? kita belum ada hubungan lagi kau dah berani nak sentuh tangan aku! aku tak suka lah", aku segera bangkit."Izhara.. aku tak sengaja! sorry sorry.. aku minta maaf sangat."
"Jaga sikit tangan tu. Jangan nak gatal sangat. Kalau nak sangat pegang tangan aku ni, tunggulah kita dah kahwin nanti."
Izhar memandang mukaku sambil membulatkan matanya. Aku ada salah cakap eh tadi? aku mengingat kembali apa yang telah ku cakap tadi.
ALAMAK!! AKU TAK SEDAR APA AKU DAH CAKAP TADI! AHH MALU MALU!!
"Izhara Izhara apa kau dah cakap tu? kau dah gila ke apa?," aku bermonolog sendiri, aku menundukkan kepala sebab tak sanggup nak tahan malu ni.
"Boleh. Lepas Spm kita kahwin nak? Hahah," Senyuman nakal dia tunjuk kat aku.
"Gatal!"
Tanpa menghiraukan lawak basi si Izhar tu, aku berlari segera masuk ke rumah. Malu weh!! malu!! mesti dia ingat aku ni terhegeh-hegeh kat dia. Aku memanglah suka dia tapi... rasa nak tanam je muka aku sekarang ni.
"Izhara! Izhara!" laungan Izhar ku endahkan. Biaq pi la dia.
Sampai saja di bilik, aku menekup muka menggunakan bantal, "Ahhhhh malunyaaaaaa! jatuh saham aku"
Why can't I hold you in the street,
why can't I kiss you on the dance floor♪♪Aih siapa pula yang telefon aku malam-malam buta ni? Hmmm mesti Izhar ni. Tak nak lah jawab. Ringtone baru setelah hampir separuh abad jadikan lagu BTS jadi ringtone. Aku teringat kembali waktu Izhar sentuh tangan aku tu. Macam tak percaya je dia sentuh tangan aku😝
why can't I hold you in the street,
why can't I kiss you on the dance floor♪♪Dia call lagi. Dia nak apa dari aku ni? Tanpa melihat nama pemanggil aku menjawab call tu.
"Hmmm kau nak apa? kalau kau nak cakap pasal tadi tu. Aku tak maksudkan pun apa aku cakap tu. So janganlah perasan! " laju je peluru keluar dari mulut aku.
"Izhara? cakap pasal apa? apa yang kau tak maksudkan tu?" aih apasal lain pula suara si Izhar ni? lantaklah! mesti dia sengaja pura-pura tak ingat ni.
"Pasal tadi tu la.. yang ka..win.. hmmm tu lah." malu punya pasal aku pun dah jadi gagap.
"Hahahhaha, kau salah orang eh? aku Farhan lah!" alamak! salah orang la pula!
"Hahaha Farhan. Kenapa kau call aku ni?" aku cuba menukar topik.
"Saja. Kenapa sekarang ni aku dah tak boleh ke nak call kau? sebab nanti ada orang marah? kau marah kat siapa tadi tu?," emotional pula si Farhan ni.
"Eh bukan macam tu. Aku tanya je yelah sebab kau kan tengah madly in love dengan Selina sekarang ni so peliklah kalau kau call aku pula. Haha kan kan?,"
"Selina? Hahah kau dengar dari siapa ni? mengarutlah! tik tok .. kau belum jawab soalan aku lagi"
"Bukan dengar tapi nampak dengan mata aku sendiri. Oh pasal tadi tu.. aku ingatkan kau Izhar tadi. Tu je kot."
"Oh. Yang kat depan library sekolah tu? tu sebab dia nak jumpa aku je. Nak minta ajar Maths. Tapi, aku kata aku sibuk. Wah untunglah, oncall dengan buah hati."
"Mana ada. Ok lah kau call aku ni nak apa sebenarnya?" aku berpura-pura menguap.
"Awalnya mengantuk. Oh takde apa-apa lah. Saja nak dengar suara kau. Selamat malam. Sebelum tidur, jangan lupa basuh kaki pastu baca doa. Assalamualaikum."
"Waalaikumussalam. Hahah kau pun. Sweet dream"
Tut..
Pelik semacam je Farhan ni? macam terlebih caring pula kat aku. Tapi, lepas dah oncall dengan Farhan aku rasa lega? aku pun dah jadi pelik dah ni?
Ding! Mesej masuk.
Izhar : Jaga diri tidur elok-elok wahai pengantinku 😘 I love you to the moon and never come back!
Euw! gross! Memanglah siapa tak happy kalau crush cakap macam tu kan tapi ni buat aku geli. Nak balas ke tak?
To Izhar : I hate you from head to toes! by the way, please noted that I don't mean what I said just now. 😒
Izhar : Nevermind, I still love you.
Hahaha. Tolonglah Izhar. Tolonglah hentikan semua ni kalau tak meletup hati aku yang memang dah penuh dengan bunga-bunga ni. Hahaha what a night! Goodnight to you, Izhara.
YOU ARE READING
Cinta Separuh Saja
Novela JuvenilSegalanya bermula apabila lelaki yang dahulunya bergelar "crush" muncul menghiasi hidup remaja Nul Izhara Azura.. "Saya Sayang awak, Nul Izhara Azura." -Izhar Rayqal Kehadirannya yang disangka hanya akan membawa pelangi indah dalam hidup Izhara t...