I c e P r i n c e s s

3.3K 203 11
                                    

|Requested : @Jin_bts92|

J e o n J u n g k o o k

J e o n J u n g k o o k

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

J u n g k o o k



Aku mengintai seseorang di balik tiang bendera sekola. Mata aku memerhati seorang perempuan. Dia tengah marah pelajar-pelajar yang lewat ke sekolah. Ya, dia seorang ketua pengawas kat sekolah ni. Nama dia Park Sora. Dia pengawas yang paling garang dan dingin dekat sekolah ni. Semua pelajar takut nak buat salah, sebab dia ni suka bagi hukuman yang kejam. Cikgu-cikgu memang bagi kuasa utama dekat dia kalau berkaitan dengan disiplin.


“Korang bertiga lagi ! Korang ni asyik datang lambat je kan ?! Kau ingat sekolah ni kau punya ke, huh ?! Berapa kali aku nak cakap ? Datang sekolah awal ! Suka eh orang tulis nama kau dan denda kau hari-hari ?” marah Sora. Budak 3 orang tu ketawa mengejek. Eh beraninya korang ni !

“Ala, chill ah Sora. Apa marah-marah ni ? Tengok muka dah berkedut dah tu. Kau kan lawa, bukan lawa je baik hati orangnya. Apa salahnya, kalini kitorang dilepaskan ? Kau tak nak ke dapat gelaran Pengawas Paling Mulia ? Nak kan ?” ucap seorang budak itu.

“Ha-ha-ha, kau fikir lawak ?! Aku tak ada masa nak melayan lawak bodoh kau. Kau pergi berdiri dekat tengah padang sampai pukul 8:50. Sekarang ! Kalau tak, kau pergi jumpa pengetua sign surat gantung sekolah !” marah Sora dengan suara kuat. Tiba-tiba, seorang budak lelaki di antara diorang bertiga menunjuk ke arah aku.

“Eh ! Ada budak ponteng !”

Terus Sora memandang aku. Aku terkejut beruk. Dahlah Sora tengah pandang aku dengan pandangan sangat-sangat dingin. Budak tiga orang tu pula dah lari dulu masuk kelas. Kurang ajar betul ! Boleh pulak dia gunakan aku untuk larikan diri ? Sora berjalan mendekati aku. Alamak apa aku nak buat ni ?! Esh tak guna punya budak 3 orang tu.


“Hei, kau ponteng ea ?! Kau ni nak mati ke, huh ?! Kau pergi masuk kelas sekarang ! Sebelum aku tulis nama kau. Pergi !” marah dia kepada aku. Entah kenapa, aku rasa tergoda bila dia marah aku. Sepatutnya aku rasa takut, tapi tak. Aku tak ada pun perasaan tu. Dia ni, memang ada kuasa buat orang mencair lah.

“Urm—”


“Kau tercegat dekat sini buat apa ?! Pergilah ! Hesh, dia ni ! Nak sangat kw aku bagi denda ?! ” jerit dia. Aku segera menganggukkan kepala dan berlari pergi. Kedua pipi aku pegang. Terasa hangat. Bukan pipi je yang main peranan, jantung aku pulak dah semestinya berdegup laju. Kalau korang nak tahu aku ni sebenarnya—

Magic Shop [BTS]Where stories live. Discover now