😇 12 ➖ 내꺼야 😇

371 29 5
                                    

🔥 Jungkook 🔥

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🔥 Jungkook 🔥





    Genap seminggu aku berada di dalam sekolah muzik ni. Tapi, tak ada satu pun perkembangan yang berlaku selama aku dalam sekolah ni. Aku rasa macam dah fedup dan nak berputus asa. Rasanya, apa yang Yoongi hyung cakap semuanya betul. Harini, pelajar dibenarkan keluar untuk pulang ke rumah. Aku tak nak balik sebab mesti aku kena marah dengan hyung.




“ Jungkook-ah ! ”




“ Rin, dah lama kau tunggu aku ? ” tanya aku setelah dia berdiri di depan aku. Disebabkan aku terpaksa tinggal di asrama, Rin kena tinggal di sebuah rumah yang dia sewa sendiri. Tapi, dia selalu melawat aku. Mungkin sebab seorang cheonsa tak boleh tinggalkan pasangan dia terlalu lama.




“ Herm, tak lama pun. ”




“ Herm, aku laparlah. Kita pergi makan jom. ” ucap aku dan berjalan meninggalkan Rin yang terkedek-kedek mengikuti aku dari belakang. Harini, aku macam takde mood nak layan sesiapa termasuklah dengan Rin. Aku teringat dengan apa yang berlaku dekat sekolah tadi.




Flashback on ❤





“ Yah ! Jeon Jungkook, main piano tu betul-betul boleh tak ? ” marah cikgu Key yang mengambil alih kelas piano harini. Biasanya, cikgu Yu tapi dia tak datang harini. Aku menunduk dan tenung piano tu dengan lama. Sejujurnya, piano bukan lah kemahiran aku. Tapi, memang dah jadi kewajipan murid sekolah ini untuk belajar piano dan alat muzik lain.



“ Nae. ”



     Aku cuba lagi menekan piano tu, tapi tangan aku kaku dan tak dapat ingat not muzik yang diberikan cikgu Key. Akhirnya, aku menghentak piano tu dengan kuat. Pelajar lain semua berhenti main piano dan pandang aku. Aku mengusap muka aku dengan kedua tangan. Kenapa dengan aku harini ?! Adakah sebab aku teringat dengan Yoongi hyung ?




“ Kamu ni kenapa Jungkook ?! Saya tengok, awak tak pernah fokus dalam belajar. Awak ni masuk sekolah ni hanya suka-suka ke apa ?! Buat apa awak bazirkan duit awak, kalau awak memang tak ada apa-apa bakat ?! ” marah cikgu Key. Aku jadi tersinggung dengan apa yang cikgu Key cakap.




“ Cikgu, cakap baik-baik sikit. Saya ada bakat ! Cikgu tu je yang tak nampak ! Dahlah, saya nak pergi ! Malas nak belajar ! Semak tahu tak ! ” marah aku dan terus keluar bersama dengan beg galas aku. Cikgu Key menjerit nama aku beberapa kali, tapi aku hanya memekakkan telinga.





     Aku membuka pintu dan masuk ke kelas tahanan. Rasanya, aku nak lepak dekat sini je. Sementara nak tunggu waktu balik. Aku terkejut bila nampak Ryena sedang bersandar di tepi tingkap. Aku tersenyum lebar. Siapa sangka, aku dapat berdua dengan Ryena dalam kelas tahanan ni. Tak sia-sia aku keluar dari kelas tu.




Magic Shop [BTS]Where stories live. Discover now